#2 af Marinne (slettet)
Ny tråd til ROS !
Du læser en tråd i debat > vægttabMarinne (slettet)
re: Ny tråd til ROS !
God idé med en frisk tråd! Jeg vil rose mig selv for at ramme den rette fordeling ml. mine måltider - tror det er første gang siden jeg startede 1. august...:o) Men udover det (som i virkeligheden ikke er helt så vigtigt) har jeg fået en del motion i ugens løb og været meget standhaftig omkring chokolade etc. Har spist enkelte små stykker, men forsøgt at nyde dem mere, så trangen går over igen. Jeg stresser ikke over det med vægten, ville bare gerne lige 300 g ned før jeg tager på ferie på lørdag, men det er ikke sikkert det vil lykkes, og så går det nok alligevel.
15 år3. september 2009 kl. 18:42
iakob
Jeg har haft en god dag, faktisk lidt for god. Jeg har masser af kalorier til gode - hele 2000. Jeg har heller ikke spist mellemmåltider.
Er det godt? Nej, men her er min dag:
Til frokost ville jeg løbe en tur - selvom det regnede meget udenfor, så ville jeg bare afsted. Så jeg løb som min løbeoptræningsplan sagde. Da jeg kom hjem, var jeg gennemblødt og det var ret koldt. Men min nøgle var ikke i nøglelommen på mine løbebukser!! Jeg følte efter i tøjet og checkede døren og foran. Nix! Så gik jeg hele turen igen (heldigvis kun 15 minutters kombineret løb og gang, så det tog "kun" 45 minutter). Og heldigvis klarede det lidt op, men koldt var det.
Da jeg kom hjem havde jeg ikke fundet min nøgle og jeg var godt kold. Jeg tænkte jeg ville prøve at kravle ind af et vindue - og tænk, da jeg skulle til at checke vinduerne for om de var åbne (det var de ikke), så følte jeg at nøglen gled ned af mine (kropsnære) løbebukser ved låret!! Nøglen havde været der hele tiden!
Da var klokken 13 og jeg var både sulten og kold. Jeg tog et langt, varmt bad og spise en forholdvis fornuftig frokost. Da vi skulle spise aftensmad tidligt, så tog jeg lige eftermiddagsmaden samtidigt med.
Idag skal jeg altså have ros for:
- At lede efter min nøgle i 45 minutter og slet ikke trøstespise da det viste sig at den havde været på mig hele tiden!
- At komme ud og løbe selvom det stod ned i stænger.
- Ikke at drikke varm cacao med sønnen og en kammerat og manden da de fik det her i eftermiddag. Jeg fik en kop te i stedet.
- Ikke at spise desert her til aften, selvom ungerne fik is.
Puha.. sikke en dag !
Er det godt? Nej, men her er min dag:
Til frokost ville jeg løbe en tur - selvom det regnede meget udenfor, så ville jeg bare afsted. Så jeg løb som min løbeoptræningsplan sagde. Da jeg kom hjem, var jeg gennemblødt og det var ret koldt. Men min nøgle var ikke i nøglelommen på mine løbebukser!! Jeg følte efter i tøjet og checkede døren og foran. Nix! Så gik jeg hele turen igen (heldigvis kun 15 minutters kombineret løb og gang, så det tog "kun" 45 minutter). Og heldigvis klarede det lidt op, men koldt var det.
Da jeg kom hjem havde jeg ikke fundet min nøgle og jeg var godt kold. Jeg tænkte jeg ville prøve at kravle ind af et vindue - og tænk, da jeg skulle til at checke vinduerne for om de var åbne (det var de ikke), så følte jeg at nøglen gled ned af mine (kropsnære) løbebukser ved låret!! Nøglen havde været der hele tiden!
Da var klokken 13 og jeg var både sulten og kold. Jeg tog et langt, varmt bad og spise en forholdvis fornuftig frokost. Da vi skulle spise aftensmad tidligt, så tog jeg lige eftermiddagsmaden samtidigt med.
Idag skal jeg altså have ros for:
- At lede efter min nøgle i 45 minutter og slet ikke trøstespise da det viste sig at den havde været på mig hele tiden!
- At komme ud og løbe selvom det stod ned i stænger.
- Ikke at drikke varm cacao med sønnen og en kammerat og manden da de fik det her i eftermiddag. Jeg fik en kop te i stedet.
- Ikke at spise desert her til aften, selvom ungerne fik is.
Puha.. sikke en dag !
15 år3. september 2009 kl. 19:29
dygtig
Nej Ved du hvad Jakob!! det må jeg sige: sikken en dag... Godt at du var låst UDE og ikke INDE - så havde du nok forgrebet dig på Trøstetingene ;O).
Det er da heller ikke et vejr at sende en hund ud i , men en motionist frygter ikke vejret. En veninde af mig siger: vi æ jo it laue a sukke ( vi er jo ikke lavet af sukker)- jeg tænker sommetider: det ville ellers have været smart, så ville det ydersle lag jo bare smelte af. Kryb du tidligt i seng, så du ikke bliver forkølet !
Det er da heller ikke et vejr at sende en hund ud i , men en motionist frygter ikke vejret. En veninde af mig siger: vi æ jo it laue a sukke ( vi er jo ikke lavet af sukker)- jeg tænker sommetider: det ville ellers have været smart, så ville det ydersle lag jo bare smelte af. Kryb du tidligt i seng, så du ikke bliver forkølet !
15 år3. september 2009 kl. 20:06
KarinaHadsten (slettet)
Ihhh dog sikke en dag iakob. Heldigt at din nøgle dukkede op. Der er bare ikke noget værre end at miste sine nøgler - det skulle da lige være at miste sin pung, men nøglen er altså slem nok.
Godt gået at du ikke trøstespiste.
Godt gået at du ikke trøstespiste.
15 år3. september 2009 kl. 21:19
iakob
Hej Moralice, kommer din veninde fra Thy, Mors eller Salling? Det du skriver, kan i hvert tilfælde udtales i de dialekter :-D
Tak for jeres venlige ord! Det kan godt være at det var en god ting at jeg var låst UDE fra køleskabet og ikke inde, sammen med det. Haha... Jeg fik da varmen igen med badet og arbejdede så videre resten af dagen. Ikke noget med at gå i seng som en anden Maude :-D
Tak for jeres venlige ord! Det kan godt være at det var en god ting at jeg var låst UDE fra køleskabet og ikke inde, sammen med det. Haha... Jeg fik da varmen igen med badet og arbejdede så videre resten af dagen. Ikke noget med at gå i seng som en anden Maude :-D
15 år4. september 2009 kl. 08:42
dygtig
næ-Jakob, hun er fra Als!
JEg er så glad idag,
- jeg har klaret mig godt gennem flere dage, hvor der har været rigtig god ballance i indtag og udgift ( ja jo med god luft i regnskabet - det er vel det der er ballance?? ;O) ) DYGTIIIGGG Moralice!
JEg er så glad idag,
- jeg har klaret mig godt gennem flere dage, hvor der har været rigtig god ballance i indtag og udgift ( ja jo med god luft i regnskabet - det er vel det der er ballance?? ;O) ) DYGTIIIGGG Moralice!
15 år4. september 2009 kl. 09:22
Rov (slettet)
Heh hvor træls Jakob men godt klaret :)
Lige en hurtig ros til mig for at holde modet oppe og Nupo i glasset
selvom min dumme smarte krop har forstået at den ikke får meget
mad og derfor har sat min forbr. ned. De siger 2. ugen er den værste,
så, chop chop :D
Lige en hurtig ros til mig for at holde modet oppe og Nupo i glasset
selvom min dumme smarte krop har forstået at den ikke får meget
mad og derfor har sat min forbr. ned. De siger 2. ugen er den værste,
så, chop chop :D
15 år4. september 2009 kl. 09:28
iakob
Hm.. det er altså Iakob og ikke Jakob :-)
Nå men, dagens ros? Det har generelt været en jævn dag. Hviledag rent motionsmæssig. Men generelle, jævne dage er jo også dem man bør have flest af :-)
- Jeg løb med sønnen i paraplyvognen. Ikke langt, omkring 50 meter, men jeg løb. Spontan løb - det er faktisk ret sjovt. Hvis man bevæger sig mere spontant flere gange i løbet af en dag, så får man i sidste ende rørt sig mere.
Nå men, dagens ros? Det har generelt været en jævn dag. Hviledag rent motionsmæssig. Men generelle, jævne dage er jo også dem man bør have flest af :-)
- Jeg løb med sønnen i paraplyvognen. Ikke langt, omkring 50 meter, men jeg løb. Spontan løb - det er faktisk ret sjovt. Hvis man bevæger sig mere spontant flere gange i løbet af en dag, så får man i sidste ende rørt sig mere.
15 år4. september 2009 kl. 16:34
SiriS (slettet)
Jeg vil lige klappe mig selv på ryggen for at være tilbage igen efter en uge med stress og ingen indtastninger. Det er bare med at blive ved.
15 år4. september 2009 kl. 17:57
Jeg skal ha ros for at tage konsekvensen af at jeg droppede karate i går og derfor tog en løbetur her til morgen.
Jeg skal ha ros for at jeg trods alt i arbejdstiden får det vand jeg bør ha.