Spørgsmål om: normalvægt/tab af kg.

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Spørgsmål om: normalvægt/tab af kg.
Du må være virkelig heldig og naturligt have en høj forbrænding eller sådan noget? :)
15 år22. august 2009 kl. 09:17
Jeg tror du skal sigte lidt længere ned end 65 hvis jeg skal være ærlig, men du skal huske ikke at gøre dit mål demotiverende og tage et lille mål af gangen. Jeg er 160cm og sigtede (ultimativt) efter 65 helt til at starte med, omkring 67-70 vidste jeg så at jeg ville ned til 60 og omkring 64 gjorde jeg op med mig selv at sigte efter 55.

Så tag det hen af vejen. Det er godt at have et ulimativt mål men jeg ville råde mål som er 1 kg af gangen. Måske 2.

I forhold til at tabe sig et kg om ugen så kan jeg ikke komme med nogle gode råd i den retning! Jeg har tabt ca. 500g om ugen hvis ikke mindre over 7 måneder så det har været ret langsomt. Men jeg 'trøster' mig med at det er bevist at dem der taber sig langsommest har også langt større chance for at holde vægten.

Jeg er også utålmodig, men ikke nok til at give op så meget! Og så længe jeg kan se det går nedaf så er jeg meget meget glad.
15 år22. august 2009 kl. 14:32
Tak for svar Sqzze!

Jeg er glad for at høre at du også sigtede efter 65 i starten, og jeg tror også at når jeg nærmer mig kan jeg se hvordan og hvorledes, om jeg har brug for yderligere vægttab.

Åh ja de undersøgelser har jeg også set noget om. De gør en så glad, og så længe man kan se fremskridt, føler man sig også motiveret! Lige nu taber jeg også mellem et ½ til et helt kg i ugen, og det bør jeg vidst være godt tilfreds med.

Alle de der superslankekurs reklamer giver en et helt forkert billede af hvor hurtigt man taber sig.
15 år23. august 2009 kl. 11:14
Det er et godt råd at måle cm også, de kan tastes ind under Profil- Vægt,
jeg har haft nogle ugen med næsten intet vægttab MEN hvor jeg har tabt
2cm om arme og lår, 3 om hofterne og 5cm om maven YAHOOOOO, så
kan man køre lidt længere på den konto :)
15 år23. august 2009 kl. 14:34
ugen= uger, grrr :D
15 år23. august 2009 kl. 14:35
Jeg har også tastet mål d. 19/08, hvor lang tid skal der gå inden man taster ind igen?
Jeg glæder mig til at se om der er sket en ændring. Men kan man ikke let måle forkert? :)
15 år25. august 2009 kl. 07:55
Jo, det er svært at være helt præcis. Men på længere sigt vil du alligevel kunne følge en udvikling.
15 år26. august 2009 kl. 23:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });