ROS

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: ROS
Jeg vil da også lige ta' et minut ud af min dag og rose mig selv:

Jeg har ikke tænkt over min mad i næsten 2 måneder, og alligevel har jeg holdt vægten 100% :)
15 år17. august 2009 kl. 13:41
Jeg vil rose mig selv for at være tilbage i nye motionsvaner igen.
15 år17. august 2009 kl. 17:13
Jeg er kommet hjem fra et weekendophold på Sallingsund færgekro, hvor min farfar holdt sin 85 års fødselsdag. Det var med den ene 3 retters menu efter den anden, så det var lidt svært for vægten - til gengæld var der ikke alle de mange mellemmåltider og fristelser der.

Jeg skal ha ros for at springe over brødet i de fleste tilfælde og kartoflerne til hovedretterne og i stedet spise de grøntsager min mand ikke ville spise :-) Nå ja og så sprang jeg helt over natmaden, for der var jeg ganske enkelt ikke sulten.

Jeg skal da også ha ros for at jeg standhaftigt er kommet igang med karate igen. Har været afsted 3 gange ud af 3 siden sommerferien. Det er mega sejt. Det er skide hårdt, men effektivt.
15 år18. august 2009 kl. 07:07
@fedania: det er godt nok flot ! Jeg skal tænke over min mad hver dag - og tager alligevel på. Du må have indøvet nogle rigtig gode vaner.

Min daglige ros - ikke brød :@)

- Igår kom jeg ud at løbe som planlagt selvom det trak op til regnvejr og selvom jeg faktisk havde cirka 1000 andre ting som jeg skulle gøre. Jeg er nu igang med uge 2 i min løbeplan.

- Jeg levnede af min mad igår, da jeg kunne mærke at jeg var ved at blive mæt. Jeg levnede cirka 4 små bidder (men det var alt sammen ren kyllingekød).
15 år18. august 2009 kl. 13:28
Jubii, jeg er igen kommet op på de 600 g frugt og grønt hver dag over den sidste uge. FLOT KAMI13
15 år19. august 2009 kl. 19:30
Juhuuu, jeg kom under min "målkurve" igen. Jeg vil også rose mig selv for at have holdt virkelig igen da jeg var ude at spise igår - og så for i det hele taget at komme afsted når jeg har planlagt løbeture - rigtig god dag til alle :o)
15 år20. august 2009 kl. 06:44
Hvor er I altså gode :-)

Jeg vil rose mig selv for at have "fået vendt skuden" efter en weekend med dels meget tristhed & deraf vanskeligheder med de gamle trøstespisningsmønstre, dels fødselsdagskage- og rødvinsindtag.

Og i aftes spiste jeg IKKE en eneste krumme af den fristende, lækre kaloriesprængfyldte chokoladekage på arbejdet...næh, jeg tog en fornuftig halv grovbolle til aftenkaffen, for jeg ved jo af erfaring, at dét gør en forskel (og vægten tilsmilede mig da også i morges) :-))

15 år20. august 2009 kl. 08:40
SEJT !

Jeg skal ha ros for at jeg sprang risene over til boller i karry i går og i stedet spiste broccoli og porrer til. Det smagte jo forrygende, så jeg savnede bestemt ikke noget. Jeg havde lyst til at tage mere, men lyttede til min mave og fandt ud af at jeg faktisk var mæt.

Jeg har de sidste to morgener spist frugt til morgenmad i et forsøg på at få rettet op på at vægten har gået den forkerte vej. Jeg har tidligere med succes brugt Lene Hanson princippet med kun at spise frugt indtil middag, så det prøver jeg lige igen en periode.
15 år20. august 2009 kl. 09:53
Jeg trænger til ROS, så det skal jeg ha' , for SELVROS ER VELROS FORDI DET ER ÆRLIGT MENT;O)
jeg taber mig, holder kursen, er så artig at det næsten gør ondt... og når jeg så siger til min mand ( som jeg forøvrigt er ret vild med - på 20 år) at jeg har tabt mig: så siger paphovedet, at det er han da ligeglad med, bare jeg kan lide maden!
MÆND!!!!!
15 år20. august 2009 kl. 11:06
@Moralice: Hehe... ja, mænd!

Jeg skal have ros idag:

- Fordi jeg faktisk tænker over at jeg skal huske at rose mig selv for dit og dat, mens jeg gør tingene. Jeg er blevet meget mere opmærksom på at påskønne mine egne .. um.. hvad er det modsatte af fejltrin? Altså når jeg gør tingene rigtigt og planlagt. Igår skulle jeg have løbet ifølge min plan, men da jeg skal løbe 3 gange i løbet af en uge, så kan det være hip som hap om det blev onsdag eller torsdag. Jeg løb så torsdag - og huskede at rose mig selv for det, fremfor at have det dårligt over at jeg ikke kom afsted onsdag som planlagt.

- Jeg løb idag :-)

- Det lykkes mig for det meste at få drukket de 2 liter vand jeg skal have.
15 år20. august 2009 kl. 13:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });