ROS

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: ROS
Hvor er det dejligt (og inspirerende) at læse om,hvor meget godt vi gør for os selv og vores sundhed...her på Madital :-)

Jeg vil også øve mig i at have fokus på mine små successer:

* I går fik jeg spist alt for lidt til frokost og havde "et mindre hul i maven" resten af dagen, men dét undgik jeg i dag - for da jeg havde spist frokost mærkede jeg efter og kunne mærke, at jeg var nødt til at supplere med lidt mere mad & drikke: Jeg lærer af mine erfaringer :-)

* I dag havde jeg 7 glade smiley's ved status efter dagens indtastninger - dét har jeg ikke prøvet før! "Fiskesmiley'en" er ikke glad endnu, men det skal den nok blive - "fedt-smiley'en" forholder jeg mig ikke til endnu...og den sidste kan jeg ikke huske lige nu

* Jeg er igang igen - det har ikke slået mig ud, at jeg tog 900 g på på ferien i sidste uge :-)
15 år10. august 2009 kl. 23:21
Det var et glas vand, der manglede for at gøre "væskesmiley'en" glad
15 år11. august 2009 kl. 09:03
Jeg vil lige rose mig selv for at lade vægttabet fylde lige akkurat hvad det skal mentalt og ikke mere, - hverdagen har indfundet sig med nye gode vaner.
15 år11. august 2009 kl. 14:31
Jeg spiste frugt til morgenmad også selvom jeg virkelig havde lyst til brød med smør.
15 år11. august 2009 kl. 15:27
Jeg vil gerne rose mig selv for at have lavet kanon sund kødsovs der var et helt læs og alligevel indeholdt det kun omkring 1200 kcal.
Unge og mand spiste det lystigt...

:o) Anna
15 år11. august 2009 kl. 20:29
Det går jo bare rigtig godt med at rose os selv, så nu vil jeg gi mig selv dagens ros.

Jeg har ikke hvilket på succesen over at stå på vægten i morges. Har spist fantastisk fornuftigt. Har afmålt chokolade som jeg må spise i dag og har lidt tilbage til her i aften. Mmmm glæder mig.

Jeg sprang over de fede hakkebøffer til frokosten, men spiste lækker tunfisk med æggestand og masser af broccoli og hvidkål.

Til aften lavede sønnen aftensmad - Chili con carne - mums. Jeg spiste kogte gulerødder i stedet for ris og spiste så desuden majs-pandebrød, som sønnen også havde lært at lave i hjemkundskab.
15 år11. august 2009 kl. 20:56
@Karina: Min søn starter i skole idag - jeg kan næsten ikke vente til han får hjemmekundskab. Hvilken klasse er det i?

Ros for igår:
- Jeg gik sukkerkold på et tidspunkt, hvor jeg endte med at gå hvileløst rundt. Men så satte jeg mig med iform's nye blad og prøvede generelt at få tiden til at gå indtil aftensmaden (ikke så svært med 2 børn i huset). Jeg spiste på trods af dette, meget fornuftigt aftensmad.

- Jeg startede EA Sports Active op igår. Og gennemførte et træningsprogram på 20 minutter.
15 år12. august 2009 kl. 07:39
det er en kæmpegod ide med en "ROSETRÅD". Jeg har altid haft det med at nedgøre mig selv en lillesmule: hvis nogen siger jeg har en pæn bluse på, siger jeg straks at den har jeg købt i Føtex og at den var billig, hvis maden er god, er der straks en forklaring på vej om at det skulle have været anderledes/bedre! Det er ikke OK - det ved jeg godt, man bringer faktisk også venlige mennesker i forlegenhed;O) - Så jeg vil godt være med ;O)
jeg vil rose mig selv for at :
- tage alvorligt fat, for jeg har ikke fortjent at være ked af min vægt!
- har undgået alt sukker siden i lørdags - det er faktisk 5.dag SEJT
- har tænkt, når jeg havde lyst til noget sødt: nej hvorfor gøre det mod
dig selv - det bliver du ikke lykkelig af -det gør du af et knus af din
elskede - eller de resterende 2 hjemmeboende børn ;O)

Ha' en god alle sammen
15 år12. august 2009 kl. 10:35
Godt gået folkens - det går jo forrygende.

Iakob. Jeg kan ikke helt huske om det måske er 5. klasse man starter med hjemkundskab. Synes han har haft det mere end et år og han er lige startet i 7. klasse.

Men han er stadig på det niveau hvor han skal hjælpes. Nogle gange regner han med at jeg springer, men det må vi arbejde på. F.eks. i går hvor han stod med pandebrød og sagde "Så nu tror jeg de første er færdige" og så ligesom forventede at jeg SPRANG hen og hentede en tallerken. Der måtte jeg lige kigge på ham og minde om hvem der lavede mad. Det skulle jo helst være sådan at jeg kunne slappe lidt af når der er en anden kok. Jeg var til stede og hjalp også lidt, men han klarede det nu flot. Og samtidig kunne jeg lege med at lægge billeder på facebook, som jeg har taget med mit nye kamera. Eller rettere med min venindes kamera, som er næsten lige som det jeg har bestilt og venter på skal komme fra England.
15 år12. august 2009 kl. 13:16
Jeg modstod igen samme træng til brød med smør til morgenmad. Og modstod trængen til muffins, chips og cookies i cantinen da jeg gik med min veninde hen for at købe noget mad.
15 år12. august 2009 kl. 13:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });