#12 af bruger slettet
ROS
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: ROS
Jeg vil rose mig selv for at have kigget ind på madital igen.
Jeg vil rose mig selv for at jeg fik gået igang med græsplænen.
Jeg vil rose mig selv for at jeg lige har cyklet 13 minutter på motionscyklen, og at min aktivitetsfaktor derved kom over 1,6.
FLOT Kami13.
Jeg vil rose mig selv for at jeg fik gået igang med græsplænen.
Jeg vil rose mig selv for at jeg lige har cyklet 13 minutter på motionscyklen, og at min aktivitetsfaktor derved kom over 1,6.
FLOT Kami13.
15 år7. august 2009 kl. 03:54
KarinaHadsten (slettet)
Jeg skal lige rose mig selv for ikke at gi efter i aftes hvor jeg havde lyst til endnu mere chokolade, men der var ikke mere plads i energiregnskabet :-) Så jeg lod være. Jeg er super stolt.
15 år7. august 2009 kl. 07:25
iakob
Kami: Den var god - ros til mig selv for at være gået igang igen. Det føles faktisk rigtigt.. :-)
15 år7. august 2009 kl. 08:05
SiriS (slettet)
Jeg vil lige rose mig selv for at have holdt et næsten urimeligt højt eneriginiveau med rengøring hele dagen. og for at have spist en dejlig middag med sovs med fløde og vin og pasta og brød, men spist langsomt, behersket og meget nydende, levnet min pasta og kun taget en gang. Jeg har spist for meget til at nå mit mål i dag, men har brugt mere energi end jeg har indtaget, trods de fede sager. Fedtbalancen ser dog ikke så godt ud, men pyt!
15 år8. august 2009 kl. 20:32
KarinaHadsten (slettet)
Jeg har ikke fået tastet i dag, men jeg har givet mig selv lov til en fridag, da det er markedstid, så jeg har heller ikke spist helt fornuftigt, MEN alligevel er der noget at rose.
Jeg undlod at spise to gange morgenmad, men spiste kun rundstykke til HadstenTRÆF sammen med min mormor og morfar.
Til aften havde jeg besøg af en veninde og vi skulle grille. Det blev til pølser. Jeg spiste kun en enkelt lille frankfurter med grøntsager. Undlod pasta og spiste kun et enkelt brød.
Som snacks spiste vi vandmelon og druer og så lige et par stykker after eight. Alt ialt en god fridag fra indtastninger, som jeg ikke tror har spoleret hele kuren.
Jeg undlod at spise to gange morgenmad, men spiste kun rundstykke til HadstenTRÆF sammen med min mormor og morfar.
Til aften havde jeg besøg af en veninde og vi skulle grille. Det blev til pølser. Jeg spiste kun en enkelt lille frankfurter med grøntsager. Undlod pasta og spiste kun et enkelt brød.
Som snacks spiste vi vandmelon og druer og så lige et par stykker after eight. Alt ialt en god fridag fra indtastninger, som jeg ikke tror har spoleret hele kuren.
15 år9. august 2009 kl. 01:00
iakob
* Igår spiste jeg meget fornuftigt. Havde lavet kylling i tomatsovs med ovnbagte kartofler, broccoli og gulerødder - og kogt hvid pasta. Jeg holdt mig fra pasta og fik mine kulhydrater fra de ovnbagte grøntsager/kartofler. Desuden spiste jeg kun én portion.
* Da manden spiste 4 stykker knækbrød med marmelade mens vi så film, da spiste jeg ingenting. Men drak et stort glas vand.
* Jeg fik ingen sukkerholdige ting igår.
* Bøtten med salmiak-frøer røg i skraldespanden. Der var cirka en trediedel tilbage og jeg kunne mærke hvordan det fristede. Så røg de i skraldespanden og den yngste søn fik bøtten til at samle mariehøns i.
* Jeg serverede frugt til kaffe og til desert igår.
* Da manden spiste 4 stykker knækbrød med marmelade mens vi så film, da spiste jeg ingenting. Men drak et stort glas vand.
* Jeg fik ingen sukkerholdige ting igår.
* Bøtten med salmiak-frøer røg i skraldespanden. Der var cirka en trediedel tilbage og jeg kunne mærke hvordan det fristede. Så røg de i skraldespanden og den yngste søn fik bøtten til at samle mariehøns i.
* Jeg serverede frugt til kaffe og til desert igår.
15 år9. august 2009 kl. 07:57
iakob
Jeg er helt med på denne rose-sig-selv-tråd. Det er dejligt at huske de gode ting og tvinge sig selv til at glemme alle "men"erne og "bortset fra"erne. Med lidt øvelse så bliver man bedre.
Og ja.. der har været smuttere og undtagelser - men jeg er sådan indrettet at dem tænker jeg automatisk på. Det er mine sejre, der hvor jeg overholder planen, som jeg skal tvinge mig selv til at fokusere på. Og når man gør det, så får man også en oplevelse af succes som er med til at bære mere succes frem.
Så her er dagens ros:
- Jeg stod op kl 6 i morges og løb dagens program. 15 minutters motion, hvoraf de 13 minutter var gang. Det var rart at få sig rørt.
- Jeg går hjemme sammen med køleskabet som er fyldt af spegepølse, leverposteg og tunsalat. Jeg spiste en sund frokost - faktisk så undgik jeg at blive fristet ved at ignorere alle de fede ting. "Ude af øje, ude af sind" som man siger.
- Da ungerne skulle afleveres så valgte jeg at lade dem cykle. Den mindste kan godt cykle, men ikke stoppe. Så jeg måtte småløbe ved siden af ham hele vejen. Efter devisen: "Tag trappen i stedet for elevatoren" så fik jeg lidt mere motion her.
- Jeg har drukket en masse vand idag. Startede faktisk dagen med ½ liter kold vand - og har en ny ½ liter til at stå i køleskabet til i morgen.
- Manden lavede mad - kylling i en brandgod sovs, men kartofler, porrer og gulerødder. Jeg spiste en meget fornuftig aftensmad. Da ungerne fik lidt is til desert idag, så fik jeg et par skiver honningmelon.
- Alle mine smileys er glade på nær motion (som jeg arbejder på at gøre glad hen over de næste 12 uger med et træningsprogram) og fisk (men jeg har allerede spist næsten halvdelen af ugens fisk - og vi skal have fisk til aftensmad på torsdag).
- Der er overskud til lidt aftensguf. Jeg tror at snupper en blomme eller en nektarin - eller lidt mager A38.
Og ja.. der har været smuttere og undtagelser - men jeg er sådan indrettet at dem tænker jeg automatisk på. Det er mine sejre, der hvor jeg overholder planen, som jeg skal tvinge mig selv til at fokusere på. Og når man gør det, så får man også en oplevelse af succes som er med til at bære mere succes frem.
Så her er dagens ros:
- Jeg stod op kl 6 i morges og løb dagens program. 15 minutters motion, hvoraf de 13 minutter var gang. Det var rart at få sig rørt.
- Jeg går hjemme sammen med køleskabet som er fyldt af spegepølse, leverposteg og tunsalat. Jeg spiste en sund frokost - faktisk så undgik jeg at blive fristet ved at ignorere alle de fede ting. "Ude af øje, ude af sind" som man siger.
- Da ungerne skulle afleveres så valgte jeg at lade dem cykle. Den mindste kan godt cykle, men ikke stoppe. Så jeg måtte småløbe ved siden af ham hele vejen. Efter devisen: "Tag trappen i stedet for elevatoren" så fik jeg lidt mere motion her.
- Jeg har drukket en masse vand idag. Startede faktisk dagen med ½ liter kold vand - og har en ny ½ liter til at stå i køleskabet til i morgen.
- Manden lavede mad - kylling i en brandgod sovs, men kartofler, porrer og gulerødder. Jeg spiste en meget fornuftig aftensmad. Da ungerne fik lidt is til desert idag, så fik jeg et par skiver honningmelon.
- Alle mine smileys er glade på nær motion (som jeg arbejder på at gøre glad hen over de næste 12 uger med et træningsprogram) og fisk (men jeg har allerede spist næsten halvdelen af ugens fisk - og vi skal have fisk til aftensmad på torsdag).
- Der er overskud til lidt aftensguf. Jeg tror at snupper en blomme eller en nektarin - eller lidt mager A38.
15 år10. august 2009 kl. 20:43
bruger slettet
Selv om jeg har været alene hjemme, har jeg alligevel formået at holde dagens indtag langt under ligevægtsindtag, så da manden kom hjem med en romkugle var der plads til den.
Flot Kami13 at jeg klarede at være alene med køleskabet hele dagen.
Flot Kami13 at jeg klarede at være alene med køleskabet hele dagen.
15 år10. august 2009 kl. 22:23
bruger slettet
Hvor har I været go'e i dag :o)
Jeg vil gerne rose mig for:
-At komme igang med at læse igen (jeg har været på barsel i et år og starter den 24.aug)
-At have styr på unge, påklædning, morgenmad, madpakke, skiftetøj, skoletaske og aflevering.
-At spise den sunde madpakke bestående af frugt, salat og et stykke hjemmelavet pizza
-At drikke masser af vand
-At cykle 10 km
Og måske når jeg også at komme i seng til ordenlig tid :o)
Hilsen Anna -fantastisk tråd!!!
Jeg vil gerne rose mig for:
-At komme igang med at læse igen (jeg har været på barsel i et år og starter den 24.aug)
-At have styr på unge, påklædning, morgenmad, madpakke, skiftetøj, skoletaske og aflevering.
-At spise den sunde madpakke bestående af frugt, salat og et stykke hjemmelavet pizza
-At drikke masser af vand
-At cykle 10 km
Og måske når jeg også at komme i seng til ordenlig tid :o)
Hilsen Anna -fantastisk tråd!!!
15 år10. august 2009 kl. 22:42
- Jeg vil rose mig selv for ikke at putte smør på mit brød - selvom jeg lavede en høj stjerneskud. Der var masser af grønsager og rejer på.
- Jeg vil rose mig selv for at stoppe med at spise - selvom andre ved bordet spiste videre og selvom jeg sagtens kunne have spist mere.
- Jeg vil rose mig selv for at spise en passende portion havregryn med æble og nødder og kun lidt rosin i morges. Resten af familien fik sukker i deres havregryn, men det gjorde jeg ikke.
- Jeg vil rose mig selv for at fise rundt med ungerne. Trække den mindste op af sandklitter, løbe en drage op i luften. Liste rundt med et kamera om halsen som en anden spion for at tage skjulte fotografier af min mand og søn på jagt efter sommerfugle.