Sult?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Sult?
Sus, det lyder som om det går fint. Du kan sagtens lægge de par kalorier til med sunde ting. Snup en avocado eller en banan, eller hvad med et stykke laks. Selv om det er fedt, er det sunde fedstoffer, og så skal der ikke så meget til før den er der.
15 år3. august 2009 kl. 12:00
healthythinking.dk

faldt over den her side, hvor man nemt kan beregne BMR
15 år3. august 2009 kl. 12:39
Anonym: Jeg tror, det er den side, der hedder slanke-doktor.dk Ellers prøv at google "BMR udregning", det var sådan, jeg fandt det.

Siri: Jo tak, jeg kan også mærke på mange områder af mit liv, at det går fremad. :) Dog er det stadig lidt svært at komme op på de 1200, ikke så meget psykisk, men fordi, jeg synes, det er en frygteligt masse mad, jeg skal spise.
Jeg er heldigvis blevet god til at regne ud på forhånd, hvor mange kalorier, der vil være i min aftensmad, så jeg ikke kommer til at stå og mangle 600-700 kalorier om aftenen, hvor jeg desuden er mæt - for så skal man virkelig spise meget sådan en sen aften, når alt, hvad man spiser, helst skal være sundt. Og det er svært, når man er vant til "jo færre kalorier og jo mindre mad, des bedre."
Så jeg skal vænne mig til ikke konstant at spare og skære ned - f-eks. spiser jeg nu rugbrød i stedet for knækbrød og somme tider havregryn med mælk fremfor havregrød, et stykke kød til aftensmad, rigtig suppe i stedet for bare boullion, frugt i løbet af dagen og ikke kun grøntsager, majs og ærter i min salat i stedet for kun slikærter og babymajs osv. osv. osv., men det tager lidt tid at indstille hjernen på, at det er okay, når det er alle de ting, man har gået og erstattet med andre ting, fordi man mente, det var bedre.
Dit tip om en "fed frugt" eller avocado var rigtig godt, for det fik mig til at tænke over, hvad jeg rigtig godt kunne tænke mig, som jeg har undværet (jeg elsker nemlig lige præcis banan, men har holdt mig fra dem), og har besluttet at se, om jeg kan lande på eksempelvis 1000 hver dag efter aftensmad, og så få frugt og smoothie til natmad. :) Det har jeg nemlig manglet!
15 år3. august 2009 kl. 12:44
Altså, er der slet ikke nogen der læser de tal de får udregnet af det fantastiske program der ligger til grund for denne side?
NHår i kigger på Infosiden eller oversigten over jeres indtag målt i væske, fedstoffer etc, så står der i øverste boks hvor mange kalorier i har brug for, hvor mange i har indtaget og hvor mange i har til overs i forhold til det mål i har sat jer. Hos mig står der fx. lige over 2000 kcal, som altså er dte jeg normalt skulle broge for at fungere med min nuværende vægt og aktivitetsniveau. Motionerer jeg, bruger jeg flere kalorier, så der er mere "på kontoen" at spise for, hvis jeg skal holde mig på det kalorieunderskud som jeg har fastsat (800 om dagen).
Meget smart og meget simpelt :-)
Sus1: Med andre ord så ER du i absolut underskud hvis du kun spiser 1200 kalorier (eller mindre) så tror da pokker du er lidt slap i koderne ;-)
Og ja: du har bestemt ikke behov for at tabe diig yderligere, du burde vist ligge i den nedre ende af det sunde BMI spænd, så din udfordring er, at komme op på dit real-forbrug og bare blive der og holde vægten på en sund måde.
Forslag: husk at bruge sunde olier i din madlavning. Til stegning, dressinger etc. Og sørg for at få protein nok, som også mætter godt og er en del tungere på kalorieregnskabet end grøntsager. I det hele taget: Bare du når op på 600 gram grøntsager, så er du en god pige. Sørg for også at komme op på nok fedt og protein, så din krop kan fungere som den skal, restituere efter træning og optage de mineraler og vitaminer som du spiser gennem din øvrige kost. Mange vitaminer kan nemlig kun optages i kroppen ved hjælp af en smule fedt. Måske du kunne gøre noget helt vildt og putte en lille klat smør og nogle rosiner på din havregrød! Brug også noget kanel - det stabiliserer blodsdukkeret.

Anyhows: Tillykke med at dine øjne er blevet åbne og du er ude af det værste med din spiseforstyrrelse. Og så held og lykke med at spise sund og normalt. Well done! :-)
15 år4. august 2009 kl. 22:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });