mc donalds!

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: mc donalds!
Mit problem med McDonalds og den slags mad er, at jeg synes ikke det mætter ret lang tid. Lige efter man har spist det, føler jeg mig oppustet og mæt, men kort tid efter så er jeg sulten igen.

Derfor kan det godt være at der er for lidt [fed]mad[/fed] i sådan en burger i forhold til kalorieindholdet. Måske kan man supplere med en salat og så evt tage låget af burgeren og få den uden dressing (evt med ketchup i stedet)?

Jeg læste i øvrigt engang at det eneste hos McDonalds som der ikke er sukker i, er kaffen og pommes fritterne. Salaten (måske dressing),brød og kød er der sukker i? Er det rigtigt?
15 år9. august 2009 kl. 08:02
Så lad os da bare sige 1200 kal. om dagen - det er ikke så vigtigt. Det vigtigste er bare, at der ikke er særlig megt godt i en burger. Som der står - 495 kal i en Big Mac - og det er altså ikke mad, der holder hverken hvad angår næring eller mæthed. Du kan spise et meget sundere måltid på 495 kal.
At tabe sig handler også om at få nye gode vaner og Big Mac er ikke en af dem. Hvis man holder sig fra dem, så holder man også op med at have trang til dem - og DET holder i længden.
15 år9. august 2009 kl. 11:16
og til Jacob - du skriver jo selv ALLE grundende til IKKE at spise McDonalds og alligevel prøver du at finde veje til at spise den. Tage låget af - ikke spise dressing - der er så megen god mad derude - også fastfood - spis dog det i stedet for.
15 år9. august 2009 kl. 11:19
Hvis man ligefrem får maden gratis på arbejde - og der derved ikke er noget arbejde ved det - ja så kan jeg godt forstå det er svært at lade være med. Og så må man håndtere den situation uden at opstille urealistiske krav til sig selv og gøre sin egen dag sur.

Det bedste ville naturligvis være at have stålvilje og undlade McDonalds-mad eller at sige op og finde noget andet. Men hvis det ikke kan lade sig gøre..

Mit råd er at tillade sig selv at spise McDonalds-mad om fredagen, så har man hele ugen at se frem til det i. Resten af dagene medbringes madpakke (helst én som man har gjort lidt ud af). Drik mineralvand hvis det kan fåes gratis :-)

Lav dernæst en positiv-liste over det som du gerne må spise. Hvis man siger til sig selv at man IKKE må spise pommes fritter, ja så er tankerne jo allerede ledt ind på netop pommes fritterne. Siger man i stedet at man gerne må spise fiske- og kyllingeburger uden dressing, salater uden dressen og croutoner samt de små poser med gulerødder - så er man positivt sporet ind på det som man godt må spise.
15 år9. august 2009 kl. 17:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });