Søde sager

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Søde sager
Spis dig mæt til måltiderne og drik og sov godt!
15 år4. august 2009 kl. 23:47
TrineLW: Det med energien er altså en ond cirkel. Hvis du gir det chancen vil du finde ud af at du ved at afskaffe det meste af det søde og usunde i din kost og erstatte det med sund kost og gode vaner vil opnå MEGET mere energi. Når du står i nuet vil jeg gi dig ret i at chips og chokolade virker mere opkvikkende end en gulerod. Men guleroden virker bare mere langsigtet. I perioder hvor jeg ikke har haft de bedste madvaner har jeg også været MEGA træt om aftenen og haft svært ved at komme op om morgenen. Men når jeg ellers sørger for at få grønt til maden og minimerer de søde sager og ovenikøbet får motion, så er der ingen grænser for den energi man kan opnå. Så PRØV DET.

Mht. at skrælle, så bruger jeg at købe nogle små gulerødder de har i Kvickly - de spises med skræl og smager i øvrigt meget bedre end almindelige gulerødder :-) Alternativt er der frugt, som jo bare skal skylles. Bananer tager heller ikke lang tid at skrælle. Der er meget man kan spise, som er lige så hurtigt at finde frem som slik og chips, så ja du har ret - det er nok en dårlig undskyldning.

Mht. grønt til aftensmaden så har jeg altid poser med frosne grøntsager i fryseren til de dage hvor jeg ikke når at gøre friske grøntsager klar. Det tager ikke mange minutter at tilberede en gang grønne bønner eller en eller anden blanding. Og så smager det fantastisk evt. med en lille skefuld pesto.

Håber du finder motivationen til at gå igang :-)
15 år5. august 2009 kl. 08:54
Trine, dyrk noget mere motion. Når man går hjemme ender det tit med at man laver alt for lidt, så prøv at få plads til en god gå tur formiddag og eftermiddag, så er det ikke så nemt at spise guf. Og så sørg for ikke at have det i huset :)
15 år5. august 2009 kl. 17:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });