#2 af bruger slettet
Søde sager
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Søde sager
Få gange om året.
15 år15. juli 2009 kl. 19:28
Frk Jakob (slettet)
Jeg har en regel om at jeg godt må spise en ting om dagen, fx et heksehyl, en håndfuld lakrids, et stykke kage eller sådan. Fredag og lørdag må jeg snolde og få lidt mere usundt, men stadig ikke for meget.
15 år15. juli 2009 kl. 22:22
bruger slettet
Okay, jeg tror også nogen gange at det hjælper at få lidt, så man ikke går og savner så meget og på den måde mister motivationen... Andre gange synes jeg at det kan være svært at holde igen når man først har tilladt lidt...
15 år15. juli 2009 kl. 23:24
simba81 (slettet)
jeg spiser kun sødesager hver 14 dag
men det er mest pga at min mand arbejder hver anden weekendt om aftenen så jeg syntes at det er mest hyggeligt når han er hjemme
men jeg savner det ikke hvis jeg bliver lækkersulten så laver jeg noget frugt og kommer A38 på så er trængen væk...
men jeg holder på at det er bedst kun at spise sødesager 1 gang om ugen men så skal man også spise løs af det men gem aldrig til dagen efter det lærte jeg af min diættist for nogle år siden
men det er mest pga at min mand arbejder hver anden weekendt om aftenen så jeg syntes at det er mest hyggeligt når han er hjemme
men jeg savner det ikke hvis jeg bliver lækkersulten så laver jeg noget frugt og kommer A38 på så er trængen væk...
men jeg holder på at det er bedst kun at spise sødesager 1 gang om ugen men så skal man også spise løs af det men gem aldrig til dagen efter det lærte jeg af min diættist for nogle år siden
15 år16. juli 2009 kl. 05:20
Girl next door
Jeg spiser tit søde sager. Næsten dagligt og i hvert fald flere gange i ugen.
Jeg vælger at spise relativt sund kost med få kalorier i gennem hele dagen så der er plads til mit slik og is. Hvis ikke jeg gør sådan ender det altid med at jeg går amok i søde sager. Jeg kan ikke undvære det - til gengæld drikker jeg aldrig og jeg sørger for at mit kalorieindtag holder sig på et rimeligt niveau på trods af at jeg spiser lidt for meget hyggemad.
Jeg tror man er nødt til at finde sin egen balance. Alle er forskellige og vores trang til sukker er også forskellig. Find din balance - det du er tilfreds med.
Jeg vælger at spise relativt sund kost med få kalorier i gennem hele dagen så der er plads til mit slik og is. Hvis ikke jeg gør sådan ender det altid med at jeg går amok i søde sager. Jeg kan ikke undvære det - til gengæld drikker jeg aldrig og jeg sørger for at mit kalorieindtag holder sig på et rimeligt niveau på trods af at jeg spiser lidt for meget hyggemad.
Jeg tror man er nødt til at finde sin egen balance. Alle er forskellige og vores trang til sukker er også forskellig. Find din balance - det du er tilfreds med.
15 år18. juli 2009 kl. 08:40
bruger slettet
Hvor meget spiser du så af det? Er det meget modererede mængder som 10g chokolade eller et bolsje eller er det en hel pose slik?
15 år18. juli 2009 kl. 09:36
SundDiæt (slettet)
Som Vira .. kun ganske få gange om året til helt særlige lejligheder.
15 år19. juli 2009 kl. 18:21
sqzee (slettet)
Jeg får nok noget hver dag. Lidt slik eller sødt hver dag, ellers går jeg da total i spåner :P Men jeg ser ud til at være den eneste der tillader migselv noget :)
15 år20. juli 2009 kl. 13:12
JK91
jeg synes at finde den balance, er så svær.
jeg prøver at tænke, hvis jeg nu dyrker mere motion
i dag, så er det i orden at spise lidt slik. eller finde
en bestemt dag om ugen, hvor man har lov. så kan man
gå og glæde sig til den dag. men stadigvæk, det er
svært. især hvis man eeeelsker slik og det gør jeg virkelig.
jeg prøver at tænke, hvis jeg nu dyrker mere motion
i dag, så er det i orden at spise lidt slik. eller finde
en bestemt dag om ugen, hvor man har lov. så kan man
gå og glæde sig til den dag. men stadigvæk, det er
svært. især hvis man eeeelsker slik og det gør jeg virkelig.
15 år20. juli 2009 kl. 15:11
Jeg er kommet ind i et rigtig skidt mønster af slik og usundt. Jeg er begyndt næsten hver dag at trænge til en lille godbid hist og her. Jeg har ikke haft problemer med at holde vægten i flere år, men nu har jeg hele tiden lyst til at spise.
Jeg ved at jeg godt kan bekæmpe min trang hvis den tager overhånd så det er ikke det indlægget handler om. Men jeg spekulerede bare på hvor tit spiser I andre slik og den slags ting som kage, is, vingummi osv?
Har I en dag om ugen hvor I må synde lidt eller nogle andre regler omkring det?