Chiffis mandag og tirsdag:

Du læser en tråd i debat > vægttab

Chiffis mandag og tirsdag:
Mandag:

Kostplanen:

Morgenmad: Havregrød lavet på vand. + en banan.
Frokost: 4 små skiver groft rugb rød men æg, tomat, agurk, makrel i tomat og citron
Eftermiddag: 1 Appelsin
Aftensmad: Venøsteak (113g) + masser at friske kogte grøntsager (gulerødder, blomkål og bønner)
Sen aften: 1 Rødt æble.

Vand: 4,5 liter + 2 krus kaffe

Sindstilsdand:
Mens, hovedpine, snottet og sov til 8.30. Træt og let irritabel.
Hovedpine under bold og balance. Skal huske at drikke meget mere end jeg gør under træningen.

Starter idag med at tage ekstra af jern, D-vitaminer og crom.
Håber at de kan være med til at hjælpe på mine led, muskler og træthed, så jeg får mere energi om dagen.

Motion: Styrketræning + Bold og balance

Tirsdag:

Morgenmad: Havregrød kogt på vand.
Formiddag: 1 proteinbar
Frokost: det samme som i går.
Eftermiddag: 1 banan.
Aften: Laks, rødtunge, rejer og masser af grøntsager + 1 glas hvisvin.

Vand: 4 liter + 1 krus kaffe.

Motion: fitness + pilates

Sindstilstand:

Øm i kroppen efter i går. Ikke sovet godt i nat. Vågnede tidligt til morgen omkring 5.30.
Sov til middag ca 1/2 time.
Var i bilka på tom mave og fristelserne var store men jeg overvandt dem med tanke på hvad jeg skulle have til aften (mums)

Knus Chiffi.
19 år31. august 2005 kl. 08:49
re: Chiffis mandag og tirsdag:
Hej Chiffi

Det hele ser da rigtig godt ud, selvfølgelig på nær skavanker. Men som jeg plejer at sige "Ud over alle dårlig domme og skavanker så har vi det jo pragtfuldt".

Fortsæt det gode arbejde, det ser bare SÅ godt ud.

Knuz Marianne
19 år31. august 2005 kl. 09:06
re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Hej Chiffi

Ja det ser virkelig godt ud, waw.. du træner meget.. vildt flot..

Har lige et spørgsmål, spiser du mange gulerødder og majs?

Mariadk
19 år31. august 2005 kl. 10:03
re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Om jeg spiser mange gulerødder og majs??
Majs spiser jeg ikke så mange af.
Spiser nok flere gulerødder men det er kun fordi jeg skal og ved at det er sundt.

Knus Chiffi.
19 år31. august 2005 kl. 10:21
re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Okay, det er bare fordi de er meget højt i deres Glykæmiske tal, og har meget stivelse i, som andre rodfrugter, og det betyder jo at du fordøjer dem rigtig hurtigt, og ikke udnytter alt energien fra dem, desuden kan du blive sulten af dem! Ja gulerødder er sunde, meget endda.. men hvis man skal tabe sig, er det en god ide at springe dem over.. bare lige et forslag!
19 år31. august 2005 kl. 11:01
re: re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Oki det var jeg jo så ikke lige klar over. Vil prøve at begrænse det lidt.

Knus Chiffi.
19 år31. august 2005 kl. 11:17
re: re: re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Har South Beach bogen herhjemme, så det kunne da være at man skulle kikke lidt i den ;O)

Knus Chiffi.
19 år31. august 2005 kl. 11:19
re: re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Ja jeg spiser altså tonsvis af gulerødder og taber mig over 1 kg om ugen alligevel! Jeg synes gulerødder mætter godt, smager godt, og der er jo ikke mange kcal i.
Jeg ved ikke så meget om GI, jeg vælger i stedet at spise noget med meget fiber i, fordi jeg synes det mætter rigtig godt.
19 år31. august 2005 kl. 11:22
re: re: re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Hejsa Chiffi!

Ja, jeg synes nu altså heller ikke at du skal begrænse gulerodsspisningen. Dem har jeg også haft gode erfaringer med at spise mange af, som mellemmåltider.
Ikke for at "nedgøre" dig Maria, da jeg heller ikke har forstand på det Glykæmiske, men fordi jeg faktisk altid har "lært" det modsatte. At der er masser af fibre i gulerødder og at det gi'r maven lidt at arbejde med, og derved sætter forbrændingen op..-Men måske er jeg helt forkert på den, -det kommer nok an på hvad man lever efter ;o)

Bare lige en lille kommentar fra mig, -der godt nok ikke er alt for vidende..Håber ikke nogen bliver stødt!

Knuz Muldebeerg
19 år31. august 2005 kl. 22:06
re: re: re: re: re: re: re: Chiffis mandag og tirsdag:
Hej Mulde.

Gulerødder er dejlige og sunde men jeg må give Maria ret. De ligger i midten af det gode og det onde af de mad vare man må få i følge GL-tabellen så jo man skal passe på med hvor mange man får. De kogte gulerødder ligger på 70 og den skal helst ligge på omkring 20 og helst ikke over 40. Jo laver GL´en er jo mere mætter kosten. Så heslt ud med rodfrugter og ind med grøntsagerne på nær tomater, kogte ærter, søde majskerner og græskar.
Tomater er ok men man skal helst ikke spise flere end én om dagen.
Alt over 20 GL skal man faktisk helst kun spise én af om dagen og dette gælder desværre også bælgfrugter. Dem skal man spise i begrænset mængder. men dette er kun så længe man ønsker et vægttab. Når man har nået den ønsket vægt så kan man godt så småt begynde at spise flere af dem, men man skal stadig passe meget på.

Knus Chiffi.
19 år1. september 2005 kl. 08:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });