Torsdagsvejning

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Torsdagsvejning
Jeg havde taget 3 kilo på over de sidste par uger og nu er 1½ da røget af igen, så det er vel den rigtige retning igen. Men øv hvor føler jeg mig dum over at lade det ske.

Camilla, 5 km på 25 min - hvordan træner du dig op til det? Jeg løber bare så langsomt, og synes slet ikke jeg kan gøre det hurtigere. Jeg klarer 6 km på ca 42 min.... prøver på at tage lidt intervaller ind imellem, men på en eller anden måde lykkes det ikke.

Nå - jeg er i hvert fald også på den igen..., der kommer bare frygtelig mange sociale arrangementer i den nærmeste tid, så hvis jeg kan holde vægten er det okay med mig.

Bettina
15 år15. maj 2009 kl. 13:49
Hej Bettina - vi er vist lidt i samme vogn med hensyn til at få lidt trælse kilo på igen :( Men som du selv skriver, skal det nok komme af igen ;)

Ang. løb, så har jeg fundet et løbeprogram på Iforms hjemmeside der hedder noget med "let øvet - 5 km". Der bygger man langsomt formen, muskler og led op så der helst ikke skulle komme skader undervejs. Det er meget med at skiftes mellem gang og løb i starten, hvorefter man tilslut gerne skulle kunne løbe hele vejen. Når jeg kan det, regner jeg med at kigge videre i Iform eller på hjemmesiden for at finde gode råd om forbedring af sin tid.
Håber du kan bruge svaret?
15 år16. maj 2009 kl. 20:25
Jeg var ikke hjemme torsdag og har haft så travlt de sidste par dage. Nu har vi så været til bryllup i weekenden og jeg føler at alt arbejde er forgæves og at jeg har taget det hele på igen.

Synes det er uretfærdigt. Jeg kæmper og kæmper og lever af 12-1300 kalorier om dagen og alligevel sker der ikke noget der holder... jeg forstår det simpelthen ikke. fra tordag til onsdag havde jeg ikke tabt mig overhovetet - tværtimod... ophober væske som var jeg en vandballon.... synes virkelig det er demotiverende.... men nu må vi se på torsdag... suk

Gine
15 år18. maj 2009 kl. 10:42
@Gine. Op med humøret :-) Ved godt at det er svært at tro på når man har det som du har det lige nu, men tro mig det skal nok komme når du har så lille kcalindtag.
Du skal måske til at have menstruation eller ægløsning og binder derfor meget vand.
Husker du at drikke nok vand også?

Bare hæng i så kommer belønningen :-)
15 år18. maj 2009 kl. 12:58
Camilla: tak for dit svar. Jeg har før været inde og kigge på løbe programmer hos I Form, også fordi jeg har holdt bladet i mange år.
Sagen er bare den, at jeg sagtens kan løbe 5 km - faktisk løber jeg altid 6 km når jeg er ude (det er nemlig lige Danhussøen og Damhusengen rundt, som hjeg bor ved siden af). Mit problem er mere at jeg løber frygtelig langsomt (det må så blive noget i nærheden af 8 km i timen) og jeg kunne jo godt tænke mig at løbe hurtigere.

Tror du eventuelt løsningen kunne være at løbe hurtigere og så gå når man ikke kan mere... ellers har jeg vist efterhånden forstået at det handler om interval træning.

Nå - det betyder i virkeligheden heller ikke så meget, så længe jeg bare får rørt mig, men det ville nu være sjovere, hvis alle fædrnene med baby løbe klapvogn ikke overhalede mig på vejen :-)
15 år18. maj 2009 kl. 13:55
hehe, at skifte mellem at gå og løbe ER netop intervaltræning :) Så ja, det kunne sagtens være en god idé. Jo mere du presser dig (inden for rimelighedens grænser) jo bedre bliver du - men det handler ikke "bare" om at løbe hurtigt til du ikke kan mere, men derimod om at holde en vis fart i et vist tidsrum (ikke noget med at give op inden det bliver rigtig belastende).

Her er et par forslag til artikler om emnet:
iform.dk
dourun.dk
dourun.dk

Held og lykke med projektet :)
15 år20. maj 2009 kl. 06:30
Hej jeg er helt ny på siden, nu har jeg været i gang i noget tid, og ønsker virkeligt et seriøst vægttab. Jeg skal giftes til sommer og vil gerne smide 10 kg på 2 mdr. Starter i dag med 67 kg. Håber jeres erfaringer kan blive en støtte.
15 år20. maj 2009 kl. 08:04
hej
har tabet 0.9kg på.
15 år20. maj 2009 kl. 08:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });