I tvivl - jeres mening?
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
re: I tvivl - jeres mening?
Jeg synes godt du med god samvittighed kan lytte til hvad din læge mener om sagen. I stedet for at fokusere på utilfredsheden omkring din krop, kunne du fokusere på, at få det godt med din krop. En psykolog eller anden terapeut kan hjælpe med den slags. Dine venner og familie har også ret, du er på ingen måder overvægtig, nærmere tværtimod. Taber du 5 kg mere, er du uden tvivl undervægtig. Mit råd er, lyt til dine omgivelser og fokuser på, at få et godt forhold til din krop. Jeg kender problemet. Jeg havde i mange år været overvægtig og længe efter havde jeg svært ved at se, at jeg var blevet normalvægtig. Men jeg har lært mig, at se mig selv som den person jeg er blevet og at jeg bestemt ikke er overvægtig.
Håber det kunne bruges :-)
Håber det kunne bruges :-)
15 år24. april 2009 kl. 11:56
Jeg tror du har forstået at du ikke skal tabe dig yderligere, men du skal tage på.
Til gengæld er det en rigtig god ide at søge hjælp, ærlig talt, jeg tror du har et større problem end du umiddelbart selv er i stand til at vurdere. Men det er jo altid nemt at udpege andres problemer end ens egne og råde dem til hvad de skal gøre. Så du må helst ikke blive forarget over dette prøver bare at hjælpe.
Det er vigtigt at du får hjælp til, hvordan du kan ændre dit syn på dig selv og din krop.
Måske kan det motivere dig lidt, hvis du tænker på at, du er 18år og har aldrig haft mestruation. De fleste piger får det omkring 13års alderen.
Tal med din læge og spørg om vedkommende ikke vil hjælpe dig, lægerne er der jo netop for at hjælpe. Han ved jo nok lidt mere end nogle af os her på steder.