#11 af bruger slettet
De genstridige 5 kilo!
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: De genstridige 5 kilo!
Ja det er frygteligt at de er så svære at komme af med ;-) for selvfølgelig er det også dem jeg mangler :-) Er rimelig ny her på siden, så jeg er lige ved at finde ud af hvordan det hele virker.. Men indtil videre tror jeg nok det skal blive godt.. Utrolig så overrasket man kan blive over det man kan spise på en enkelt dag :-)
15 år21. april 2009 kl. 21:39
iakob
Jeg har tænkt lidt over hvorfor det kan være sværere at tabe de sidste kilo. Da jeg startede med min kur havde jeg en BMI på 29,9 og et kalorieindtag på 10.000 kj om dagen! For at tabe mig 0,5 kilo om ugen skal jeg have et underskud på 2000 kj dagligt. Når man starter kuren så kan man bare skære ned på sit overforbrug.
Senere så har man ikke længere et overforbug - og er reelt ude i underskud. Man er meget tættere på det mindst anbefalede daglige indtag.
Måske er det også dette forhold som gør, at man nemt mister motivationen og grebet? Fordi det fysisk set er sværere end det er i starten, hvor det primært er mentalt svært?
Det er bare min egen lommefilosofi, men giver det mening?
Senere så har man ikke længere et overforbug - og er reelt ude i underskud. Man er meget tættere på det mindst anbefalede daglige indtag.
Måske er det også dette forhold som gør, at man nemt mister motivationen og grebet? Fordi det fysisk set er sværere end det er i starten, hvor det primært er mentalt svært?
Det er bare min egen lommefilosofi, men giver det mening?
15 år22. april 2009 kl. 21:04
Gine (slettet)
Sad lige og se genudsendelsen af det der sundhedsprogram der er på DR1. Her snakkede de om at de første kilo er lette fordi de er sukkerdepoterne man forbrænder. Sukker binder mere vand end fedt og indeholder mindre energi end fedt så derfor går det stærkt. Når kroppen så har tømt de depoter så skifter den til fedtforbrænding. Her skal man tålmodig da de kræver næsten doppelt så meget energi at forbrænde 1 gram fedt som 1 gram sukker.
Så hæng i - det er helt naturligt!! og selvfølgelig spiller den faktor som jakob har beskrevet også ind...
Så hæng i - det er helt naturligt!! og selvfølgelig spiller den faktor som jakob har beskrevet også ind...
15 år23. april 2009 kl. 09:51
bruger slettet
Er selv i gang med det samme, men mangler kun 1,2kg af de 5! Nøglen til min succes har hele tiden været at vende op og ned på det man gør. Hvis du er vant til at træne om morgenen, så lav det om til om aftenen. Hvis du spiser lidt eller ingenting om morgenen og meget om aftenen, så prøv at vende det rundt. Mit sidste ryk her er kommet fordi, jeg er gået over til kun grøntsager, frugt og vand indtil efter frokost. Jeg laver for det meste shakes ud af ingridienserne. Senere på dagen tager jeg så de mere kulhydrattunge måltider og hvis jeg har tid slutter jeg dagen med en rask lille løbetur, maks. 30-45 minutter. Jeg skal love for det fik kroppen til at reagere, med at smide fedt! Kort sagt: Hvis det du gør ikke virker, så gør noget andet! Blot bevidstløst at køre videre i samme spor fører ikke til noget. Kroppen er jo en finurlig mekanisme, som er ekspert til at tilpasse sig en ny situation, med færre kalorier, træning på faste tidspunkter, etc., etc.. Så prøv lige at choker den og lav om på noget! Tro mig, det virker.
15 år23. april 2009 kl. 11:23
Superwoman
Puha så kom jeg af med ca. 1 kg af de genstridige kg hen over weekenden.
Man skal jo bare holde ved - selvom det er ret svært. Når der efter 2 uger intet sker på vægten så har jeg det i hvert fald med at blive lidt opgivende på det hele.
HVordan er jeres weekend gået?
Man skal jo bare holde ved - selvom det er ret svært. Når der efter 2 uger intet sker på vægten så har jeg det i hvert fald med at blive lidt opgivende på det hele.
HVordan er jeres weekend gået?
15 år26. april 2009 kl. 10:16
Anonym
TommoT tak for tippet, det vil jeg da prøve så.. Kender godt det med at køre fast i samme spor og der ingenting sker - vil også prøve at finde på nye motionsformer, for er godt nok ved at køre død i de samme kedelige løbeture eller gå ture :/
15 år29. april 2009 kl. 16:09
Superwoman
Nå jeg geopliver lige tråden igen.
Hvordan går det med jer alle?
Siden jeg sidst skrev er der vist blot røget et enkelt kilo hos mig så nu er jeg på 62,5 (vil gerne ned på 60 kg). Men det er jo bedre end ingenting.
Det går så laaaaangsomt. Og jeg kan se at jeg desværre ikke når mit mål som ejg har sat - så skal jeg nemlig smide de sidste 2,5 kg på 14 dage og det kommer ikke til at ske! Nu har jeg jo brugt over en måned på at smide 2 kg :-(
Hvordan går det med jer alle?
Siden jeg sidst skrev er der vist blot røget et enkelt kilo hos mig så nu er jeg på 62,5 (vil gerne ned på 60 kg). Men det er jo bedre end ingenting.
Det går så laaaaangsomt. Og jeg kan se at jeg desværre ikke når mit mål som ejg har sat - så skal jeg nemlig smide de sidste 2,5 kg på 14 dage og det kommer ikke til at ske! Nu har jeg jo brugt over en måned på at smide 2 kg :-(
15 år11. maj 2009 kl. 10:12
mariay (slettet)
det her er en fantastisk tråd ! det passer perfekt til mig. Jeg har hele tiden gået og troed at det var var mig der ikke kunne komme af med de sidste kilo. Ej hvor er jeg glad for at høre at det ikke bare er mig :-)
15 år11. maj 2009 kl. 18:51
bruger slettet
hold da op det er svært at smide de 5 kilo!
jeg skal tabe 5-6 kilo og efter en måned med sundt kost og ingen forskel, gik jeg igår igang med suppekur.
ved godt at det er en dårlig idé med lynkurer men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til andet.
Jeg vejede igår 61,8 kg og imorges vejede jeg 60,6 kg så det virker!
jeg er bare usikker om jeg bliver ved med at tabe mig eller om det bare er væske,.nu prøver jeg hvertfald..og hvis jeg ikke taber mig så skulle det også fjerne sukkertrangen så det er vel det værd at prøve :b
uh ha lige nu er jeg ikke et kønt synt i bikini x)
plus jeg skal til bryllup om 2 uger så det er også meget god motivation!
held og lykke til jer alle!
jeg skal tabe 5-6 kilo og efter en måned med sundt kost og ingen forskel, gik jeg igår igang med suppekur.
ved godt at det er en dårlig idé med lynkurer men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til andet.
Jeg vejede igår 61,8 kg og imorges vejede jeg 60,6 kg så det virker!
jeg er bare usikker om jeg bliver ved med at tabe mig eller om det bare er væske,.nu prøver jeg hvertfald..og hvis jeg ikke taber mig så skulle det også fjerne sukkertrangen så det er vel det værd at prøve :b
uh ha lige nu er jeg ikke et kønt synt i bikini x)
plus jeg skal til bryllup om 2 uger så det er også meget god motivation!
held og lykke til jer alle!
15 år13. maj 2009 kl. 11:18