#1 af SundDiæt (slettet)
De genstridige 5 kilo!
Du læser en tråd i debat > vægttabSundDiæt (slettet)
De genstridige 5 kilo!
Vi har jo opdaget (se tråd "HJÆLP -motivation"), at vi er mange her, der "bare" lige mangler at smide de her sidste genstridige ca. 5 kilo ... men det kan synes nærmest umuligt til tider trods overholdelse af stort set alle gode kost og motionsråd ... men selvfølgelig ER det ikke umuligt, så her en tråd, hvor vi kan hjælpe hinanden med at holde modet oppe og udveksle gode råd mv ...
15 år20. april 2009 kl. 18:28
mh90 (slettet)
re: De genstridige 5 kilo!
Jeg er helt enig.. Mangler selv ca. 5 kilo og synes godt nok det er noget hårdt at komme af med dem. :o Men man må bare hænge i og blive ved, for selvfølgelig skal det nok lykkes. Man skal nok bare lige holde sig selv lidt ekstra i ørerne.. ;)
15 år20. april 2009 kl. 18:37
Superwoman
De er sgu ret irriterende at de kilo bare sidder fast! I dag har jeg igen underskud men jeg vil vædde med at det overhovedet ikke kan ses på vægten i slutningen af ugen :-(
Jeg har selv købt en Wii Fit - måske kan den få mig til at lave mere motion - men det må man jo se hen ad vejen.
Jeg har selv købt en Wii Fit - måske kan den få mig til at lave mere motion - men det må man jo se hen ad vejen.
15 år20. april 2009 kl. 19:11
ahr87 (slettet)
Jeg er i præcis samme situation. Det er som om alt hvad jeg taber i løbet ugen sætter sig igen efter bare en enkelt aften i byen i weekenden. Jeg synes bare det er så ærgerligt, hvis vægttabet skal gå ud over mit sociale liv. Det er super demotiverende :(
15 år20. april 2009 kl. 20:07
Frk Line Jensen (slettet)
Har det også på samme måde, var på vægten her i fredags og mangler der kun 5 kilo, men så blev jeg så glad at weekenden blev ALT for usund, hvilket har resulteret i at keh nu mangler 6 kilo.. så kan kun give ret i at det er så vildt træls at have tabt sig hele ugen også ødelægge det i weekenden.
- men er nu også top motiveret at få det sidste af inden sommeren :D
15 år20. april 2009 kl. 20:28
bruger slettet
Jeg er også helt klar til at smide de 5 kg som for mig (og sikkert ingen andre :-) gør en kæmpe forskel! Havde frygtet at skulle på nattevagt nu her pga. risiko for at plyndre køkkenets småkageskuffe, MEN nu hvor vi har en fantastisk tråd vil jeg spise frugt i stedet! Vi bliver jo super hotte i bikinier meget snart...
15 år20. april 2009 kl. 22:06
antihero (slettet)
Jeg mangler 3 kg nu. De sidder tilgengæld bare fast!
15 år21. april 2009 kl. 09:12
Anonym
Frk Line Jensen - jeg kender det godt! Altså at man bliver så glad hvis vægten er gået nedad at man så kommer til at give sig selv alt for løse tøjler, for derefter at tage det tabte på igen... Men jeg bliver bedre og bedre til at det, og har det også som jer - fedtet sidder bare FAST. Men ja, det er jo ikk umuligt at tabe, det kræver åbenbart bare en ekstra stor indsats af os :)
15 år21. april 2009 kl. 11:17
iakob
Jeg er igang med at tabe de sidste 5 kilo - igen ! Så derfor hopper jeg lige med i jeres debat.
Jeg er ikke sikker på at der skal en ekstra stor indsats til. Men der skal jo lige så stor en indsats til som ved de tidligere kilo, og hvis ens motivation daler så kan det jo komme til at knibe med indsatsen. Jeg gjorde selv det at jeg satte mine mål ned fra 1 kilo hver 14 dage til 1 kilo hver 21 dage. Dermed affandt jeg mig med at det kom til at gå lidt langsommere men uden at jeg mistede grebet.
Jeg tror godt det kan betale sig at nytænke sin "kur" lidt i den sidste del. Man er ved at løbe sur i kuren, tænker med på hvordan det skal være når man er færdig med at tabe sig. Man ved naturligvis godt at man ikke bare kan slå sig løs, men for mit vedkommende kunne jeg jo spise omkring 2000 kj mere om dagen hvis jeg bare ville holde min vægt, fremfor at tabe mig.
Nytænkning har også hele tiden været en del af min livsstilsændring. Hvis min motion kedede mig, så fandt jeg et nyt mål eller en anden motionsform. Mit "belønningssystem" ændrede sig også undervejs. Jeg har haft perioder hvor jeg spiste 5-10 gram mørk chokolade hver dag og helt slikfri perioder. Forandring fryder, som man siger, og måske er det netop forandring der skal til for at man finder den sidste pift motivation der får de sidste 5 kilo til at ryge af?
Jeg er ikke sikker på at der skal en ekstra stor indsats til. Men der skal jo lige så stor en indsats til som ved de tidligere kilo, og hvis ens motivation daler så kan det jo komme til at knibe med indsatsen. Jeg gjorde selv det at jeg satte mine mål ned fra 1 kilo hver 14 dage til 1 kilo hver 21 dage. Dermed affandt jeg mig med at det kom til at gå lidt langsommere men uden at jeg mistede grebet.
Jeg tror godt det kan betale sig at nytænke sin "kur" lidt i den sidste del. Man er ved at løbe sur i kuren, tænker med på hvordan det skal være når man er færdig med at tabe sig. Man ved naturligvis godt at man ikke bare kan slå sig løs, men for mit vedkommende kunne jeg jo spise omkring 2000 kj mere om dagen hvis jeg bare ville holde min vægt, fremfor at tabe mig.
Nytænkning har også hele tiden været en del af min livsstilsændring. Hvis min motion kedede mig, så fandt jeg et nyt mål eller en anden motionsform. Mit "belønningssystem" ændrede sig også undervejs. Jeg har haft perioder hvor jeg spiste 5-10 gram mørk chokolade hver dag og helt slikfri perioder. Forandring fryder, som man siger, og måske er det netop forandring der skal til for at man finder den sidste pift motivation der får de sidste 5 kilo til at ryge af?
15 år21. april 2009 kl. 12:22
BettinaKL (slettet)
Jeg er ligeledes i gang med de 5 sidste kilo (måske 4 hvis det føles som om det er nok når jeg når dertil) Dog er mine ikke helt de sidste 5, men mere de 5 jeg altid har haft for meget.
Jeg har rigtig god energi i øjeblikket, så det er det rigtige tidspunkt - og jeg er på. Det bliver rart med andre der har det som jeg!
Bettina
Jeg har rigtig god energi i øjeblikket, så det er det rigtige tidspunkt - og jeg er på. Det bliver rart med andre der har det som jeg!
Bettina
15 år21. april 2009 kl. 13:11