Nupo

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Nupo
Jeg føler personligt ikke at jeg snyder. Jeg kan sagtens leve sund og godt uden Nupo. Men da jeg gerne både vil have en fornuftig start med gode resultater og gerne vil lære en metode som jeg kan bruge dage hvor jeg ikke har så mange andre muligheder virker det super for mig.
Jeg tror ikke på at man skal leve af 6 portioner om dagen, som der oftest henvises til. Men at man ved at varriere hele tiden har mulighed for at ændre sine vaner.

Jeg er i øjeblikket igang med at læse en bog omkring at ændre vaner. Denne bog går ikke på at ændre madvaner men på sit mønster i hverdagen. Hvordan man opføre sig overfor andre mennesker og ikke mindst sig selv. Gennem dette så ændres synet på kost og motion sig i takt med at man laver opgaverne til den. Og det virker på både mine omgivelser og jeg.
15 år24. marts 2009 kl. 15:40
Jeg er af den overbevisning at det er op til hver enkelt, at finde det som virker. Der er SÅ mange råd at finde om hvad man bør og ikke bør gøre og jeg synes man gør klogt i, at lytte til sig selv. For mig er det her et projekt, som er vel planlagt og tager højde for at det er en kombination af hurtig slankekur og livstilsændring. Hvis man tror at man kan tabe mange kg på Nupo, for derefter at falde tilbage i "de gamle vaner", så snyder man sig selv. Jeg "tør" godt prøve Nupo, men jeg er også bevidst om hvad det kan gøre ved mig, hvis jeg gør det for længe. Hvis jeg lytter til min krop og de signaler den sender mig, så er jeg sikker på, at det nok skal gå :-)
15 år24. marts 2009 kl. 16:00
Hj MEdina!

Er helt enig med dig, og nupo kan klart give det skub man mangler, men som du også siger så er dt også n livsstilsændring. Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med dit vægttab. :-)
15 år24. marts 2009 kl. 20:50
Jo 'men det skub man mangler' er jo det der er skide svært ved vægttab. Og derfor synes jeg det er snyd. For når jeg sidder og er fortvivlet over mad og over at jeg ikke taber mig så 'tager jeg ikke lige hurtig en nupo-kur' så hiver jeg migselv op og tager dagen efter på en frisk.
15 år25. marts 2009 kl. 13:55
Jeg synes ikke jeg snyder nej. Som sagt så kører jeg heller ikke på en kur udelukkende på nupo. Faktisk er det kun min morgenmad jeg erstatter, resten af dagen går jeg meget op i at få alle mine grøntsager, og begrænse indtaget af pasta, ris og brød. Så det er klart en livsstilsændring for mit vedkommende. Og hvis du kan hive dig selv op så er det da bare rigtig dejligt for dig. Men det er altså ikke alle der kan det, og så må jeg indrømme at jeg synes det er bedre at gi sig selv skubbet med nupo, frem for helt at give op. Synes godt nok du virker noget fordømmende. Vi er jo allesammen forskellige, og ikke alle kan gøre det på din måde. Men det vigtigste er vel at man taber sig. Desuden tror jeg også at de fleste der ved noget om vægttab godt er klar over at hvis ikke de også ændrer deres madvaner efter en nupo-kur, så ryger vægten op igen.
15 år25. marts 2009 kl. 14:02
Jeg vil lige tilføje et par ord: en Nupokur er ikke nem, det må folk ikke tro. Vi bør ikke fordømme hinanden for vores valg, men i stedet acceptere at vi alle har vores måder at gøre tingene på.

God dag til alle :-)
15 år25. marts 2009 kl. 14:59
Hvis jeg virkelig var fordømmende så havde jeg ikke spurgt, men bare tænkte disse tanker for migselv og netop dømt jer alle. I stedet spurgte jeg.

Jeg mener så ikke det vigtigste er at man taber sig. Efter at have læst flere motions-anoreksi og madkonrollerende anoreksi historier mener jeg ikke dette er det vigtigste. Det vigtigste er at man får et naturligt forhold til mad hvor man spiser sundt og når man er sulten. At man tager Nupo som en erstatning for et måltid gør at man kan spise mere eller mere kcal-rigt senere på dagen, hvilket man egentlig ikke har brug for. Man kan godt være på få kalorier bare med mad og sagtens også være meget mæt.

- Og hvis en Nupo kur ikke er nem, eller i hvert fald nemmere for dem der gør det end uden, hvorfor gør man det så? Hvorfor ikke bare spise almindelig mad? Og spare de penge?
15 år26. marts 2009 kl. 14:04
Jeg leder efter det som virker for mig, mere er der såmænd ikke i det. Godt hvis også du har fundet det som virker for dig :)
15 år26. marts 2009 kl. 15:59
Hvordan går det med kuren Medina ??
15 år16. september 2009 kl. 14:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });