Nupo

Du læser en tråd i debat > vægttab

Nupo
Har vi nogle folk herinde som i øjeblikket følger eller overvejer at følge en Nupokur?
15 år22. marts 2009 kl. 18:32
re: Nupo
Hej Medina!

Jeg benytter mig i øjeblikket af nupo.-shake, dog kun som erstatning for min morgenmad. Men har tidligere brugt den i støårre omfang.-
15 år22. marts 2009 kl. 19:17
Jeg har gået med tanken om at afprøve nupo...
Jeg har hørt flere som har haft udemærkede vægttab og hvis man er lidt utålmodig er det en god måde at starte eller suplere et vægttab med.
15 år23. marts 2009 kl. 06:58
Jeg har også hørt om folk der har tabt mange kg på nupo og rent faktisk holdt vægten efterfølgende. Jeg er startet på Nupo idag og vil til at starte med bruge det i 1 måned, nogle dage med lidt mad ved siden af og andre dagen uden. Det er lige præcis en hurtig måde at smide nogle kg på. Man skal dog være yderst opmærksom på tiden efter, da der er stor risiko for, at tage de tabte kg på igen.
15 år23. marts 2009 kl. 09:03
Magia: kan du fortælle lidt mere om din erfaring med Nupo? :-)
15 år23. marts 2009 kl. 09:05
Hej Medina!

Første gang jeg var på nupo valgte jeg at drikke 5 shakes om dagen, til erstatning for morganmad, frokost og mellemmåltid, og så spiste jeg almindelig sund aftensmad sammen med min kæreste om aftenen. Jeg spiste også lidt gulerødder eller agurk i løbet af dagen, bare for også at få fornemmelsen af at tygge i noget. Og det fungerede faktisk rigtig fint, tabte mig 2 kg den første uge. Jeg holdt dog rimelige hurtigt op med det, da jeg er på Su, og synes ofte at nupo pulveret er ret dyrt. For tiden bruger jeg det kun som erstatning for min morgenmad, da jeg fint kan blive mæt af sådan en shake, og så sparer jeg ca 300 calorier i forhold til hvis jeg spiste en portion havregryn med banan. Mine 2 andre hovedmåltider ligger jeg på ca 500 cal pr. stk, så mit indtag på en hel dag bliver omkring 1200-1400calorier incl. mellemmåltider.
Mht. smag foretrækker jeg klart caffelatte, da jeg synes den med kakao smager af salt, og den med jordbær er meget kunstig. Og laver man den med iskoldt vand er det ligesom en iskaffe tilo morgenmad. mums. prisen varierer meget, dog er det billigste jeg har set for nyligt et special tilbud på nubox.dk (tror jeg nok) hvor man kunne købe 48 portioner for 338kr plus porto på 59. Normalpris for 40-48 portiner er min 400kr plus forsendelse. Håber dette kan hjælpe dig lidt. :-)
15 år23. marts 2009 kl. 12:58
Hej. Jeg vil lige dele mine erfaringer med NUPO også.
Jeg bruger det på lidt samme måde som mange andre. Jeg syntes det er et meget dyrt produkt. Men det virker.

De dage hvor jeg bruger Nupo foregår det ved at jeg tager en om morgenen. Jeg tager så et par gulerødder i løbet af formiddagen og drikker en masse vand. Gerne 1 liter inden middag. Så tager jeg en mere med et stykke frugt og lidt gulerødder igen. Eftermiddagen består ikke af meget udover vand. Dog er grøntsager, få nødder og meget lidt frugt del af eftermiddagen hvis jeg skal have noget andet og ikke kan holde mig på det. Jeg spiser så en lille smule aftensmad. Dette består ofte af grove grøntsager og lidt kød.

Jeg er også studerende og passer derfor også lidt på pengene. Men på denne måde taber jeg mig meget. Og det kan helt sikkert ses på vægten de dage efter jeg gør det. Dog gør jeg det kun de dage hvor jeg er hjemme.

Jeg føler det er overkommeligt og man bruger ikke 6 pakker om dagen som de anbefaler. Jeg indtager dog vitamin piller ved siden af dette. Lidt af hver slags.

Marie
15 år23. marts 2009 kl. 13:05
Tak for jeres svar, det er godt med lidt forskellige fifs :-) Jeg har købt lidt forskelligt; choko, café latte og grønsagssuppe og jeg synes de alle er ok, dog er jeg mest til suppen. Jeg har spist lidt grønsager og frugt ved siden af og føler ingen speciel sult. På nupo.dk står der, at man de første 2-3 dage kan føle stor sult, så måske det kommer i morgen. Jeg planlægger at køre Nupo med frugt og grønt de fleste dage og så spise lidt aftensmad også, de dage jeg fx er inviteret ud at spise eller lign.
Jeg har været meget imod tanken om Nupo og andet af den slags, men jeg har ændret mening. Jeg ved med mig selv, at det udelukkende er for at smide de 8-10 kg og at der derefter skal arbejdes hårdt for at holde vægten. Jeg tager det ét skridt ad gangen og ser hvor det bringer mig hen.
15 år23. marts 2009 kl. 15:38
Jeg har levet af dere bar i kombination med shake'sne i sommers og jeg synes det fungerede fantastisk:-)
Jeg tabte mig rigtig godt på det samtidig med at jeg jo følte lidt at jeg på en ellers måde syndede fordi deres karamelbars smagte som slik med cokoladeovertræk og det hele:-)
Desværre ændrede nupo deres "stil" kort efter og de gode gamle bars blev erstattet af nye, og super ringe, bars som jeg synes smager rigtig grimt.
Så der røg mit nupoeventyr:-(
Men anbefaler det klart til folk som ønsker vægttab - det virker;-)
held og lykke med det !
15 år24. marts 2009 kl. 12:36
Føler jer der bruger Nupo ikke at i snyder? I ændrer jo ikke jeres madvaner til den mad i burde spise? Nupo for mig føles lidt som den lette løsning. For dem der er useriøse om sund livstil og effektivt vægttab og vægtvedligeholdelse.

I øvrigt tror kroppen den sulter når den får så lidt kcal over længere tid og man begynder at tabe muskel og ikke fedt. Man kan også ødelægge sit stofskifte så man slet ikke kan tabe sig og tager på af meget lidt mad.
15 år24. marts 2009 kl. 15:03

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });