Motivationstråd:-)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Motivationstråd:-)
Jeg tror det handler om at gøre præcist det, som skal til for at motion ikke bliver en sur pligt. Hvis det for dig GommoT betyder at udnytte tiden MAX når du motionerer og du mener at det gør du bedst ved at have 200 % fokus på det at motionere så er det jo det du skal gøre og det der virker for dig og gør dig mest tilfreds.

Hvis man derimod har brug for at blive afledt lidt fra at man pruster og stønner og benene gør ondt og man synes at det kan hjælpe at kaste noget musik i ørerne mens man løber, cykler eller andet, så er det det man skal gøre. Det kan godt være at effektiviteten i nogle tilfælde vil gå ned, men jeg selv tror mest på at man kan komme til at glemme helt at man faktisk er lidt træt i benene og måske få endnu mere effektiv træning. Under alle omstændigheder hører jeg også til dem, der godt kan komme til at kede sig lidt og føle jeg spilder tiden hvis jeg bare løber eller cykler.

Jeg er f.eks også en af dem, der har haft en motionscykel til at stå foran fjernsynet. Og det har altså gjort at mine cykelture blev lidt længere. :-)

Hmmm så TommoT - hvad der virker for dig virker ikke nødvendigvis for alle, men det gør altså ikke andres motion dårligere. :-)
15 år20. februar 2009 kl. 13:58
Jeg tog det nu heller ikke som et angreb, men syntes lige at citatet, der blev 50% i stedet for 95% var at bøje mine ord for meget...

Men jeg er sikkert enig med dig i, at det gælder om at udnytte tiden max. Vi er bare ikke enige om, hvad max udnyttelse af tiden er. For mig er max udnyttelse af tiden, at jeg giver mig selv de forudsætninger (fysisk og mentalt), der gør at jeg kan brænde mest muligt energi af. Det kan jeg ikke uden musik/radio e.l. Så simpelt er det. Så jeg udnytter tiden maksimalt - jeg er bare dybt uenig med dig om, hvad der er det maksimale og hvordan man opnår det...
15 år20. februar 2009 kl. 16:24
Lille input: kan desværre ikke sætte kilde på men en del undersøgelser peger på at musik har en motiverende effekt, især for kvinder.
Personligt kunne jeg ikke undvære musikken i min træning, hvad ville en spinning time fx ikke være uden musik... Kan også finde på at gå en tur bare for at kunne høre sangene på min ipod, sys det er mere afstressende end at gå og lytte til trafikken... Alt i alt er min erfaring at musikken motivere mig til at motivere hårdere og længere end uden musik - og har prøvet begge dele af

Men det er selvfølgelig helt individuelt hvordan man bedst fordyber sig i sin træning...

Med hensyn til det tråden egentlig handler om - motivationssætning - så virker det for mig at spørge mig selv om jeg virkelig hellere vil have den lille nydelse det er at fråde en fastelavnsbolle eller om jeg helst vil kunne nyde at "vise min krop frem" resten af mit liv. Det virker ikke altid, men de gange det gør har jo også sin ret. End anden motivation for mig er om jeg virkelig vil ødelægge resultaterne af en hård times træning med et kvarters fråseri - plejer at sammenligne antallet af kalorier i en madvarer med det antal kalorier jeg ca. har forbrændt, det sætter tingene lidt i perspektiv for mig.
15 år21. februar 2009 kl. 00:12
Når jeg fristes af slik, tænker jeg på hvor kort nydelse en bid chokolade fx. giver mig, i forhold til den konstante velvære jeg får af at være slank. Der er heller ikke noget så irriterende som at rende rundt med dårlig samvittighed over at have spist noget "forbudt". Det kan nemt ødelægge resten af dagens motivation, så det husker jeg på. Jeg ved jo at jeg vil fortryde det.

Men det skal nok lige nævnes at det ikke er altid at jeg kan holde mig i skindet, på trods af min bevidsthed om at jeg vil fortryde det senere. Det er pokkers svært... hehe
15 år21. februar 2009 kl. 09:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });