Hvad spiser i til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad spiser i til morgenmad?
Hej Dior!
Jeg har altid spist morgenmad og før jeg begyndte på denne kur har jeg i lang tid spist havregryn med mælk og rosiner, men som du siger er der mange kalorier i forhold til en kur. Det er selvfølgelig stadig sundt at spise hvis man kun skal holde vægten da det indeholder mange fibre og næringsstoffer, men på en kur kan det være svært at blive mæt af den mængde man må indtage. Derfor er jeg begyndt at spise cheasy A-38 med axa fibersund som er lavet af hvedeklid og dadler. Det er meget kalorielet og indeholder 32 g fibre pr 100 g og mætter derfor rigtig godt. Hvis det er lidt for kedeligt kan du evt spise lidt banan i da det søder. Håber jeg kunne hjælpe.
Kathrine
15 år4. februar 2009 kl. 09:11
jeg spiser enten yoggi yoghurt light, eller bran flakes med minimælk.
og når jeg har tid drikker jeg et krus grøn te. Ellers et glas minimælk.
15 år4. februar 2009 kl. 14:38
jeg spiser kun et æble om morgenen, har en ide om at jeg på den måde ikke får "udvidet" min mave og derfor ikke bliver så hurtigt sulten op om formiddagen som jeg gør hvis jeg fx har spist havregrød. Vil egenltig også hellere "gemme" kalorierne til senere, og frugt om morgenen skulle jo sætte forbrændingen igang har jeg hørt nogle kloge hoveder sige... Tilgengæld sørger jeg for at spise lidt, fx en gulerod el grovbolle i pauserne om formiddagen for ikke at overspise til frokost...
15 år5. februar 2009 kl. 00:17
Efter at mit vægttab var gået i stå i over en måned fik jeg et godt råd om at vende rundt på den måde jeg spiste på. Jeg har altid spist havregryn og fiberrige flakes m. rosiner og mælk. Min fitness guru sagde at jeg skulle skifte morgenmaden ud med en frugt-/grøntsags-/protein shake. Og så gemme det kulhydrat tunge måltid til senere på dagen. Jeg skal lige love for det hjalp. I de sidste 4 uger har jeg tabt yderligere 4kg. Jeg tror pointen er, at hvis det man gør ikke virker, så skal man gøre noget andet. Kroppen er utrolig god til at vænne sig til tingenes tilstand og forsøge at holde status quo. Derfor skal den med regelmæssige mellemrum have et lille chok, enten i form af ændret kost eller i form af ændret motion.

Shake opskrift:
1 helt grønt æble (ikke alt for rødt eller sødt!)
3 stængler bladselleri
1 lille håndfuld blåbær
1 spsk. hørfrø
1 glas vand
alle ingredienser blendes i et minuts tid. Konsistensen kan varieres med vandmængden.
Mvh.
TommoT
15 år12. februar 2009 kl. 10:55
Glemte lige det vigtigste til shake opskriften:

+ 2spsk. proteinpulver (jeg foretrækker cacaosmag!)
15 år12. februar 2009 kl. 11:04
Jeg plejer at spise omkring 300 kalorier til morgenmad... Jeg skal ikke tabe mig, så jeg plejer at prøve at spise en del henad formiddagen også, da jeg normalt spiser morgenmad kl. 6 og ikke altid kan få så meget ned på det tidspunkt af døgnet...
Men jeg får som regel en cultura yoghurt med tropemix og et stykke frugt, eller et stykke rugbrød med et æg og en frugt. Nogen gange laver jeg havregrød af cirka 50g havregryn og koger et hakket æble med i grøden.
Hvis jeg har travlt snupper jeg bare en krydderbolle eller to stk. groft toastbrød med lidt mager smøreost...
Men jeg drikker næsten altid en kop sort kaffe eller ren té til...
15 år12. februar 2009 kl. 11:50
Noget som også mætter rigtig godt, og får en til at føle sig supermæt (på trods af et rimelig lavt kalorieindhold) er drikkeyoghurter fra cultura.. 500ml (60kcal pr. 100g) giver 300kcal eller man kan tage light-udgaven (35kcal pr. 100g) og kun få 175kcal... Jeg plejer at foretrække den nye med æble og grøn te smag eller den der er light med vanillesmag :-)
15 år12. februar 2009 kl. 11:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });