Hvad spiser i til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvad spiser i til morgenmad?
Hvad spiser i normalt til morgenmad? Altså jer som er igang med et vægttab (5-10 kg)
Jeg er først ved at vænne mig til det - og jeg er sikker på at det er SUNDT, og vigtigt at spise det, så er ved at få det som en vane.

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal starte dagen ud med..
Har prøvet havregryn og mælk.. men synes ikke det smager så godt, og så synes jeg at havregryn indeholder utrolig mange kalorier..

Andre forslag til gode, slankende, mættende og ikke mindst LÆKRE morgenmads måltider som jeg kan bruge?

Og hvad spiser i? Hvor mange kalorier indtager i ca. på det ene måltid? Og kan i mærke en forskel, fra hvis i nu ikke spiste morgenmad før.. og så nu?

Godt nytår alle.. og held og lykke fremover!
15 år1. januar 2009 kl. 22:03
re: Hvad spiser i til morgenmad?
Vil lige tilføje at jeg fra barn af, altid har spist italiensk morgenmad.
Og hvis i ikke ved hvad det er, så bliver i nok overrasket over hvor USUNDT morgenmaden er dernede.

Kaffe med varm mælk, sukker.
Eller varm kakao.
Croissanter, kage, kiks, eller et styk hvidt brød med nutella eller marmelade.

Men tit bare kager.. mhhh gode kager.. men det er godt nok usundt at spise sådan hver dag. Men sådan er det altså i Italien.. desværre.. men jeg vil ikke klage over de andre måltider.. de er rigtig gode, lækre og behøver ikke være usunde.. :o)

Da jeg flyttede til DK, fik jeg ikke rigtig noget til morgenmad.. kun i weekenderne og det var rundstykker med nutella og kakao.. ikke meget bedre.. så har aldrig været vant til noget "sundt" til at starte dagen på.. det er godt jeg er begyndt at tænke lidt mere over det NU.. hvor jeg selv kan bestemme ;)
15 år1. januar 2009 kl. 22:07
Hjemmebagt grovbrød med sesam og hørfrø, avocado, lucernespirer og lidt øko mayonnaise. Vand og sødet kaffe.
15 år1. januar 2009 kl. 23:59
Nu ved jeg jo ikke om du vil synes det er lækkert men jeg starter altid dagen med to skiver rugbrød fordi jeg simpelhen ikke kan fordrage havregryd/havregrød.
Jeg kan godt lide det rugbrød der hedder Jubilærumsbrød fra Netto - rugbrød smager jo meget forskelligt så man kan nok godt finde et man kan lide. Synes jeg at jeg har råd til det, køber jeg hjemmelavet rugbrød fra bageren. På den spiser jeg forskelligt slags magert pålæg - det kan være hamburgryg eller den slags. Dog elsker jeg simpelthen banan på rugbrød...det lyder underligt, men det smager fantastisk. Jeg spiser også tit tomat på brød - uden mayonnæse forstås. Rugbrød mætter helt vildt godt så man ikke går og er småsulten hele tiden og morgenmaden holdes på de 300 kcal eller under.
Jeg er faktisk ikke normalt sulten om morgenen - min sult kommer først ved en 10-11 tiden men jeg har fundet ud af at det giver mere velvære hvis jeg alligevel spiser de to stykker brød - for så er sulten knap så stærk til frokost.
15 år2. januar 2009 kl. 18:37
Cheasy naturel (kun 35 kcal pr. 100g!) med "ymerdrys" i form af en skive smuldret rugbrød og sødemiddel eller sukker afhængigt af humør og madital-mål. Det smager rigtig godt, er godt for maven :-p mætter meget osv. men den største bonus er altså, at man kan spise store mængder af cheasy'en uden at få problemer med kcal-regnskabet - jubii!
15 år2. januar 2009 kl. 23:44
jeg fik lagt en madplan og der fik jeg at vide at det godt kunne betale sig at lægge en del flere kcal i morgenmaden i forhold til de andre måltider, der var forsøg, hvor det viste sig, at det gik bedre med at tabe sig så.
jeg plejer at spise havregryn med skummetmælk og 10-15g rosiner. Desuden drikker jeg en kop grøn te som også er rigtig godt - uden sukker selvfølgelig.
det handler om at spise jævnligt hele dagen igennem, på den måde holder du forbrændingen i gang og får meget nemmere ved at tabe dig, jeg blev overrasket over, hvor hurtigt det gav resultater!!
15 år3. januar 2009 kl. 10:44
Lidt afhængig af humør får jeg enten havregryn eller havregrød om morgenen.

Eller jeg spiser en skive groft rugbrød eller to med fedtfattig ost eller smøreost. Og så tager jeg ofte lige et æble med i bilen på vej til arbejde (der sidder jeg over en halv time....)
15 år4. januar 2009 kl. 13:39
De fleste dage starter jeg med havregryn med skummetmælk. Jeg spicer det så op med dagens ration af nødder og frø - 15-20 gram som jeg varierer lidt (mest valnød, hasselnød, mandel, solsikkefrø og græskarkerner). Desuden skærer jeg et stykke frugt (oftest et æble) ud i tern og den får jeg så broderparten af (min mand tager lidt).

Jo, der er mange kalorier i - men man skal ikke være bange for at spise en god, solid morgenmad. Jeg overskrider ikke tit min "ration" for kalorier om morgenen (dvs min smiley er sjælden sur over morgenmadens energiindhold). Desuden holder det mig mæt indtil frokost-tide (som jeg spiser omkring kl 11.30 på hverdage).

En sjælden gang imellem (i weekenden) så spiser jeg A38 0,1% eller 0,5% med smuldret rugbrød, bran flakes eller fiber drys eller noget andet for variationens skyld. Jeg kan også en meget sjælden gang finde på at tage et stykke rugbrød med mager ost eller lignende.
15 år4. januar 2009 kl. 19:55
Jeg spiser et stykke knækbrød med marmelade + et glas drikke yoghurt+ en grape og vand.
15 år5. januar 2009 kl. 08:26
Har ikke spist morgenmad længe, men vil i gang igen nu..
Plejer at spise havregryn med minimælk og så lidt hakkede cashewnødder, det er bare mums!
15 år6. januar 2009 kl. 16:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });