Hvad spiser i til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad spiser i til morgenmad?
Jeg sværger også til enten:
-Havregrød 1/2 til 1 dl med vand, mandler, græskarkerner og måske en banan ovenpå
-Smoothie med 1 appelsin, 200 gulerødder, frisk ingefær og evt bær fra fryser, hvis haves
-To skiver ristede schulstad kernegrov rúgbrød med banan.

Dertil altid en stor kop kaffe med vel 1 dl mælk
15 år21. januar 2009 kl. 18:30
Den "store morgenmad" giver kun lige over 300 kcal, og jeg spiser mindre til frokost og ca det samme til aftensmad. Nogle dage ligger totalen og balancerer lige omkring de 1200 - og det skulle forhåbentlig være OK.
15 år21. januar 2009 kl. 19:24
Til morgenmad spiser jeg 1 dl havregryn med 1 dl mælk på.

Nogle dage bliver det istedet til 2 skiver grov knækprød ( wasa sport ) med hytteost og halve cherrytomater på.

Det holder mig fint kørende indtil jeg skal have et mellemmåltid.

Husk at spis mange små måltider hvis man vil opnå et vægttab - Det er altså den bedste måde at gøre det på!

1. Morgenmad
2. Mellemmåltid
3. Frokost
4. Mellemmåltid
5. Aftensmad
6. Evt et mellemmåltid igen

Jeg føler mig aldrig sulten og syntes at jeg får rigtig meget mad på de 1200 kcal jeg indtager dagligt.
Og vægten - Ja den går bare ned og ned.
15 år21. januar 2009 kl. 20:10
Jeg spiser 5 skeer havregryn uden top og 1/2 dl mælk, det er ikke så meget, men det frisker og sætter forbrændingen igang.. nogle gange kan man også forkæle sig med en skefuld rosiner:D
15 år24. januar 2009 kl. 16:24
Scramblede æggehvider med tomat i tern og hakket løg. Varmer det hele på panden med lidt olivenolie. Det tager kun et par minutter.
15 år28. januar 2009 kl. 21:54
Knækbrød med Philidelphia ost og marmelade eller Rice Krispies med mælk. Jeg ved ikke hvor godt nogen af delene er, men det er hvad jeg kan få migselv til at spise om morgnen.
15 år29. januar 2009 kl. 13:10
Hvad spiser i til morgenmad?
2-300 g. fedtfattigt yoghurt med 1-2 banan(er) eller et æble. Og så 1 L vand.
15 år31. januar 2009 kl. 12:57
Jeg spiser 200 g cheasy frugtyoghurt med 30 g rugfras. Det holder mig godt mæt til næste måltid og giver mig omkring 200-250 kcal.
15 år1. februar 2009 kl. 20:52
jeg spiser altid havregryn til morgenmad, det holder mig mæt længe, og så kommer jeg rosiner på, men kun 10-15g for de indeholder meget sukker og så med skummetmælk...
15 år1. februar 2009 kl. 23:29
Min morgenmad kommer an på mit humør, og hvad tid jeg står op.

Hvis jeg står tidligt op, så laver jeg frugt smoothie (indeholder cirka 160 kalorier), hvis jeg er sent på den, ender jeg enten med at spise 1-2 stykker knækbrød (38 kalorier per stk.) eller Frosted Flakes (cirka 300 kalorier for en lille portion med yoghurt).
15 år2. februar 2009 kl. 08:52

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });