Hvad spiser i til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvad spiser i til morgenmad?
Til hverdag får jeg ymer (Ylette indeholder mindre fedt og færre kcal. men bryder mig ikke om konsistensen) derpå produktet FIBERSUND fra Axa (tror jeg) Jeg syens det smager forrygende og mætter på den måde jeg godt kan lide, nemlig ikke for tungt, da jeg træner efterfølgende. I weekenden elsker jeg at få æg til morgenmad, enten 2 stk. som scrable eggs m. en skive rugbrød til eller blødkogt.
15 år18. januar 2009 kl. 15:25
Det samme som Easy :) dog ylette med fibersund. og gerne et stk frugt. I weekenden tillader jeg mig at spise brød til morgen mad og være lidt mere usund.
15 år18. januar 2009 kl. 19:26
Lige for tiden veksler jeg mellem to slags morgenmad:
1. 1dL havregryn med 10-20g nødder, ½ banan og 2dL skummetmælk.
2. Smoothie lavet på 100-150g bær, 1dL juice, 1½dL kærnemælk og ½ banan.
15 år18. januar 2009 kl. 21:10
I dag stod den på øllebrød, et glas usødet juice med olivenolie ovenpå.

Ellers er favoritterne klart
- Havregrød med en frugt i tern
- Den flade maves grød (Glutenfri blanding fra helsekosten)
- 1 rugbrød med 2-3 æg
- Grøntsager og kød rest fra aftensmaden dagen før.
- Smoothie lavet af banan, jordbær, olie, husk, rismælk eller vand
- Smoothie lavet af banan, olie, husk, peanutbutter, ren kakao, rismælk eller vand.

Olien får jeg hver dag til morgen. Sommetider er det olivenolie, ellers er det hørfrøolie eller livetsolie.
15 år19. januar 2009 kl. 14:25
kami13: prøv at tilsætte 1 kaki(sharon)frugt til bananen og jordbærene. Det er virkeligt guf :)
15 år19. januar 2009 kl. 21:43
Hvis du laver havregrød kan du nøjes med 40 g havregryn samt koge det med vand i stedet for mælk og med kanelsukker kommer ddet kun op på omkring 200 kcal
15 år19. januar 2009 kl. 22:10
Men mælken i havregrøden giver protein, som holder mæt længe og er nødvendige for at det er fedt og ikke muskler du taber!
15 år20. januar 2009 kl. 12:28
Jeg tilslutter mig bestemt den med rugbrød og banan som pålæg - det smager virkelig godt! Et stort glas appelsinjuice (frispresset el. den fra netto) og så en kop kaffe med mælk. Det giver en mæthed, der let kan holde 3 - 4 timer - især hvis der suppleres med frugt el. en gulerod i løbet af formiddagen.

Er lige startet for 1½ uge siden og skal tabe 5 kg - vægten begyndte først at gå nedad igår, så kroppen har virkelig forsøgt at holde på "reserverne".... Pøj, pøj til alle!
15 år21. januar 2009 kl. 12:32
Det lyder da ellers som rigtig meget morgenmad? Måske er det derfor din vægt ikke er gået ned? Juicen især er flydt med kcal
15 år21. januar 2009 kl. 13:10
Det er da overhovedet ikke meget morgenmad...
15 år21. januar 2009 kl. 13:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });