Ny livsstil :)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Ny livsstil :)
Ang lyslamper, så virker solarie ikke på vinterdepression, men vores lokale Sindhus (det hedder det) har en lyslampe man må komme og benytte gratis.
30 min hver anden dag virker rigtig godt.
16 år20. oktober 2008 kl. 19:17
re: Ny livsstil :)
Kære Nouvella

Jeg har lidt af vinterdepressioner i mange år, men har de seneste år fundet en virkelig effektiv kur!
1) Lyslampe, som Iakob foreslår. Den er dyr, men virker faktisk. Den skal helst anvendes inden kl. 10 om formiddagen for at have den bedste effekt. Hvis det er rigtig slemt køber jeg forårsblomster i potter og stiller rundt om mig og lampen og så leger jeg forår ;-)
2) Perikon. Dette er et gammelt naturlægemiddel, som du finder i en række forskellige piller hos Mathas eller apoteket. Apotekets er vist de billigste med mærket Modigen. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke må tage anden medicin samtidig med (dette gælder også P-piller) uden at have rådført dig med din læge, fordi perikon kan nedsætte eller ændre virkningen af disse piller. Men du er jo holdt op med P-piller, så det burde ikk evære et problem. For mig er en vinter uden Perikon (havde en for 4 år siden da jeg var gravid og ikke turde dage andet end en hovedpinepill ei ny og næ) noget af det tristeste og mest fedende. Men MED Perikon er vinter... ja... bare vinter :-)

Hang in there - du skal nokklare den!
16 år28. oktober 2008 kl. 09:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });