#11 af Anonym
At takke nej
Du læser en tråd i debat > vægttabAnonym
re: At takke nej
hvor er det også bare irriterende man ska sidde med andres tomme flasker for at blive accepteret...??? Selv i gymnasiet er det muligt at finde mennesker som accepterer og endda holder af dig lige som du er. Og som respekterer de valg du tager! Man har selvfølgelig lov at være glemsom, men hvis de gentagne gange tilbyder selv om du siger du ikke vil have noget af deres junk, så vil de dig jo ikke godt og er i bund og grund ikke værd at kende? Venner er ikke venner hvis man ikke har det godt i nærheden af dem.. Måske lidt barskt men man bliver sgu nødt til at passe på sig selv.... Og det kan ikke passe at du gentagne gange skal bære over med deres ligegyldighed. Det at være høflig og vise hensyn er efterhånden en by i Rusland, og det er bare så ærgeligt. Jeg er sikker på du fortjener bedre, så jeg håber du finder nogle rigtige venner! :o)
16 år13. september 2008 kl. 17:11
bruger slettet
Du har ret, det må være muligt at finde nogle mennesker som har det samme syn på tingene som jeg, og som kan finde ud af at acceptere ens valg. Man går jo heller ikke rundt og stikker frikadeller op under næsen på muslimer eller chokolade under næsen på sukkersyge... Det er måske lettere at tage en allergiker eller religiøs alvorligt når det gælder deres afholdenhed til et eller andet, men den samme respekt fortjener folk som er på slankekur.
16 år14. september 2008 kl. 15:33
amenette (slettet)
Jeg har det problem med min farmor. Da jeg var lille var jeg undervægtig, og hun er kronisk angst for at jeg bliver det igen. Jeg kan godt sige nej tak til venner, men det er altså svært når det er en så tæt på. Jeg har omgået det ved at fortælle hende hvor glad jeg er for at have tabt mig, vist hende gammelt tøj jeg har måttet sy ind for at passe det, og på den måde fået hende til at indse hvor godt det har været for mig at tabe mig.
I gymnasiet havde jeg stort set ingen venner fra min egen klasse, men derimod mange fra de andre klasser. Kig rundt når du har valgfag - der er jo også folk fra andre klasser, ikke? På et gymnasie plejer man at finde alle slags folk, det skulle da være underligt om du ikke kan finde nogen med sundere madvaner og større fokus på deres helbred.
I gymnasiet havde jeg stort set ingen venner fra min egen klasse, men derimod mange fra de andre klasser. Kig rundt når du har valgfag - der er jo også folk fra andre klasser, ikke? På et gymnasie plejer man at finde alle slags folk, det skulle da være underligt om du ikke kan finde nogen med sundere madvaner og større fokus på deres helbred.
16 år21. september 2008 kl. 12:09
Anonym
Det kan være irriterende, jeg kender det alt for godt, men folk der ikke har omlagt livsstilen (nu skal det ikke lyde for frelst!), har det tit med at forbinde hygge med god mad (typisk dansk for at grovgeneralisere- jeg selv er lige sådan!) - de vil gerne gøre det så godt, men det bliver på en misforstået og forkert måde i denne sammenhæng. Man må iøvrigt også huske på, at det jo ikke er alle der tænker som én selv :-) Men hvis folk bliver ved, så får de også et venligt ord med på vejen.
Måske er de sat på jorden for at teste os der forsøger at tabe os - he he, spøg til side.
Flot du holder dig sund på trods af udfordringerne ;-)
/De bedste hilsner Anne
Måske er de sat på jorden for at teste os der forsøger at tabe os - he he, spøg til side.
Flot du holder dig sund på trods af udfordringerne ;-)
/De bedste hilsner Anne
16 år24. september 2008 kl. 17:01
bruger slettet
Hehe det er faktisk en sjov tanke den med at de tester os, kunne være man skulle huske på den bare for sjov når man kommer i situation hvor man bliver fristet :P
16 år25. september 2008 kl. 19:57
Anonym
Ja nemlig, så kan man måske vende det til en lidt komisk situation :o))
Fedt du hænger i i hvert fald!
Fedt du hænger i i hvert fald!
16 år27. september 2008 kl. 10:06