#11 af iakob
Hvad fanden bilder hun sig ind !
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Hvad fanden bilder hun sig ind !
Hævnen er sød ;-)
16 år11. august 2008 kl. 21:35
Anonym
Hej,
Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, så jeg undskylder, hvis der kommer gentagelser.
Jeg arbejder som rygekonsulent, og har lige været på et længere kursus omkring sundhed og rygning. Det er faktisk sådan, at hvis du tager alle livsstils sygdommene (kolesterol, diabetes, overvægt, osv dog med undtagelse af alkohol), så svarer det kun til 1/3 af, hvad rygning koster af menneskeliv. Samtidig er 98% af alle med lungekræft rygere (og eks-rygere), de sidste 2% er primært passive-rygere.
Men samtidig så har du ret; hun er sikkert frustreret over, at hun ikke kan holde op med at ryge - langt de fleste rygere (80%) ønsker at holde op, men det er så ufatteligt svært (jeg skal ikke kede dig med en længere redegørelse om dette), og så er der alle de nye rygeregler, som gør, at de føler sig som jaget vildt, der slet ikke formår at passe på sig selv og deres omgivelser.
Tja, det havde sikkert ikke så meget med noget at gøre, men så fik jeg da givet mit ord med på vejen ;-)
Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, så jeg undskylder, hvis der kommer gentagelser.
Jeg arbejder som rygekonsulent, og har lige været på et længere kursus omkring sundhed og rygning. Det er faktisk sådan, at hvis du tager alle livsstils sygdommene (kolesterol, diabetes, overvægt, osv dog med undtagelse af alkohol), så svarer det kun til 1/3 af, hvad rygning koster af menneskeliv. Samtidig er 98% af alle med lungekræft rygere (og eks-rygere), de sidste 2% er primært passive-rygere.