#11 af KarinaHadsten (slettet)
Den søde tand - gode råd søges
Du læser en tråd i debat > vægttabKarinaHadsten (slettet)
re: Den søde tand - gode råd søges
Sharon frugter er også gode til den søde tand. De smager mums. Min lokale Fakta har pt nogle FLOTTE sharon frugter. Ved ikke om det gælder over hele landet, men nu er informationen i hvert tilfælde givet videre :-)
16 år21. juli 2008 kl. 08:24
Frk Jakob (slettet)
ej så får jeg kun lige knap 20 % protein... Det er da noget skidt... :( Hvordan får i så meget protein? Jeg spiser kød eller fisk til frokost, men til aften får jeg tit ikke så meget kød.... og morgenmad får jeg intet protein... mine mellemmåltider er også frugt eller grønt...
16 år21. juli 2008 kl. 14:44
veile
Det kræver også at man går målbevidst efter det i buffeten og f.eks kan jeg godt finde på at tage en skive rugbrød med en hel dåse makrel i tomat (og let mayonaise), hvis jeg lige mangler lidt i regnskabet.
16 år21. juli 2008 kl. 20:18
oz1ing (slettet)
Eller en dåse tun (140 gr) i vand blandet i salaten giver også godt i regnskabet. Tun er iøvrigt meget mindre fedtholdigt end tilsvarende mængde makrel i tomat.
16 år21. juli 2008 kl. 20:27
veile
Det er rigtigt at tun er mindre fede, men tun er en stor fisk som derfor indeholde mange tungmetaller. Desuden er fede fisk vigtige for fedtsyrebalancen. Så der er både for og imod. Jeg tror ikke man skal prioritere den ene frem for den anden, men istedet skifte lidt....
16 år22. juli 2008 kl. 00:00
Frk Jakob (slettet)
jeg får i forvejen meget fisk, spiser fisk hver dag af forskellig slags. Idag har min kæreste købt panerede fiskefiletter hos slagteren... mums, men godt at jeg skal spise mange grøntsager resten af dagen :)
16 år22. juli 2008 kl. 11:33
iakob
@vejle: så vidt jeg ved afhænger tungmetal koncentrationen i fisk og andre dyr af to ting: hvor kødet kommer fra på dyret (fordi tungmetallerne bindes i fedtet) og hvor høj i fødekæden dyret befinder sig. Tun ligger vist ret højt - og højere end makrel. Var det det, som du mente med at den var større?
16 år23. juli 2008 kl. 21:13
Easy (slettet)
Det med fødekøden og tun er korrekt, men lige mht DÅSEtun, skulle der være en undtagelse, da denne laves af mindre tunfisk og derfor ikke har det høje indhold af tungmetaller som fx. en tunsteak gør. (kilde: Altomkost)
16 år29. juli 2008 kl. 09:42