Ferieplaner

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Ferieplaner
så er vores ferie ovre ;-(
huset er næsten helt færdig ;O) først fik den grunder og dernæst malet yderligere 2 gange. så det var op og ned af stigen mange gange. pyyyh ;O)

skuret blev væltet og der blev ryddet op i haven.

og vægten siger - 500gram. så jeg har tabt mig lidt ;O)
vægten er nu 73,5kg og bmi tallet på 26 og nu har jeg jo endnu mere lyst til at se et bmi tal på 25 som er normal.
hellere lidt hængehud og hænge bryster end overvægt
så jeg prøver at gå lidt længere ned ;O)
lise
16 år29. juli 2008 kl. 06:10
Held og lykke med det Lise - det kan jeg godt forstå du får lyst til. Jeg har også ligget tæt på den grænse længe og glæder mig vildt til at se vægtkurven svinge under den stiplede linie, som er BMI=25.
16 år29. juli 2008 kl. 07:47
Det var en stor dag, den dag min vægt passerede den grænse. Men det tager længere tid at forstå at man ikke længere er tyk - altså at komme til den erkendelse og begynde at tænke på sig selv på en anden måde.

Så held og lykke med det, Lise.
16 år29. juli 2008 kl. 09:42
en dejlig opmuntring ;O)
tak skal i have begge to;O)
knus lise
16 år29. juli 2008 kl. 11:03
Nu er vi på det sidste af min ferie og jeg er faldet lidt ned i en ferie-slut smådepression hvor sukkertrangen bare har råbt og skreget efter mig og jeg er da også faldet lidt i. Hvor meget ved jeg faktisk ikke fordi jeg jo ikke længere taster ind, men min fornemmelse siger mig at det ikke er så slemt. En laber larve her, et lille stykke kage for meget der og 2 lakridser hist og en enkelt kiks pist.

Det går nok over når jeg starter på mandag :-)

I mellemtiden kan jeg jo så glæde mig over at være små 300 gram under min målvægt - hvilket bestemt ligger indenfor min succeskriterier for denne ferie. Ikke at jeg har tabt mig, min vægt har svinget både over og under min målvægt, men jeg har bestemt holdt vægten. Og kriterien var jo max 2 kg.

Maden har ikke været hel så sund som jeg havde planlagt og jeg tvivler på jeg fik grøntsager nok. Men motionen var helt klart et plus - jeg løb hver anden dag hvis jeg altså får taget mig sammen i morgen (hvilket jeg gør). Jeg løber nu 25 minutter hvilket ikke helt svarer til mit mål på 30 minutter, men jeg synes virkelig jeg har kompromisset godt mellem at yde mere og mere og så ikke at overanstrenge mig.

Så alt i alt var det en ferie jeg kan se tilbage på med god samvittighed - og samtidigt var det en god ferie hvor jeg ikke syntes jeg led nogen afsavn (selvom jeg ikke åd så meget som jeg havde lyst til).
16 år2. august 2008 kl. 21:59
Jeg har også fint holdt min målsætning.

Mit aktivitetsniveau for de sidste 14 dage er præcis 1,6. Mit indtag er gns. 1400 og mit underskud 1200.

Jeg burde så have tabt 2,4 Kg, men i virkeligheden har jeg tabt 100g !!!
Håber dog stadig at det pludselig rykker et par kilo. Det er da sket før.............

I går var jeg til 30 års fødselsdag. Jeg skulle køre hjem, så spiritus var minimalt, men ellers endte min dag på ca. 2300kcal hvilket med min nuværende vægt er en nul-dag. Det er jeg ret godt tilfreds med. Jeg følte mig ikke snydt.

Jeg følger stadig Iforms program og løb i dag 10 min. i træk.

Gider ikke på arbejde i morgen, men glæder mig alligevel lidt til det bliver hverdag igen. Det er altså lidt nemmere med maden, når jeg kan spise fedtfattigt og grønt i kantinen.
16 år3. august 2008 kl. 19:48
Så er jeg også tilbage på pinden efter 2 uger i sommerhus. Vægten siger fuldstændig det samme som før jeg tog af sted! - og et status quo er jeg faktisk godt tilfreds med.
Mad: Jeg har spist lidt mere usundt end jeg plejer - især morgenmaden har stået på "traditionelt" dansk morgenbrød, i stedet for mine sædvanlige havregryn m nødder. Ellers har jeg prøvet at holde mig til tallerkenmodellen og valgt de sundere ting på menuen når vi var ude på tur (som jeg fik tip om herindefra - tak for det til alle jer :-))
Motion: Har gået laaaange ture med ungerne på slæb i barne- og klapvogn (da det var et dejligt naturskønt område), så jeg har ikke heeelt så dårlig samvittighed over det ekstra ferie-guf, der er fulgt med.
Min konklusion er, at jeg er rigtig lettet over at min vægt i det mindste er stationær. (der var ingen vægt i sommerhuset, så jeg har været enormt spændt på hvad den sagde v. hjemkomst...!)
Nu er jeg klar på at fortsætte kalorietælling. Det er rart at være tilbage :-)
16 år27. august 2008 kl. 10:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });