Ferieplaner

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ferieplaner
Tænkte at vi godt alle sammen (både tabere og vedligeholdere) kunne bruge at sige vores ferieplaner højt. Altså ikke om vi skal være i baghaven eller på Kretos, men sådan mht mad og motion.

Så har man jo i een eller anden grad forpligtet sig og kan derfor også sammenligne med den aktuelle ferie, når de tre uger er gået. Eller undervejs hvis man har internetadgang.

Mine planer er således:
3-4 dage hos min far, en weekend til noget fætter-kusine sammenkomst og ellers bare dagsture og hjemmehygge. Sandsynligvis en heldagstur til legoland e.l.

MADEN:
Maden bliver som til hverdag, blot med mere is og sikkert også usundere mad. Især de dage hvor vi ikke spiser hjemme. Jeg regner med at kunne servere sund mad de dage, hvor vi er hjemme De dage hvor jeg har mindre kontrol over hvad der bliver serveret, vil jeg så vidt muligt tage de sundere valg på menuen. Jeg vil følge tallerkenmodellen, kun tage een portion og have plads til en stor is / en kage om dagen.

MOTIONEN:
Det er den som skal redde min ferie. Jeg skal nemlig alligevel træne mig op til at kunne løbe 5 km (DHL-stafet) og jeg er nu på ture på cirka 6 km, hvor jeg løber max 15 minutter i træk. De træk skal være længere, så mit mål er at kunne løbe 5 km i et træk når ferien er ovre. Jeg vil løbe hver anden eller hver tredie dag.

Succeskriterie: Jeg har max taget 2 kilo på efter 3 uger.
16 år7. juli 2008 kl. 13:01
re: Ferieplaner
OK, den er jeg med på.

Ja jeg har jo overstået den farlige del af min ferie (køretur til Frankrig) men jeg har da stadig 14 dage tilbage.

Vi skal lave køkken, så der er masser af hjemlig aktivitet på programmet.. Desværre en sandsynligheden for at det ender med "take away" også øget betragteligt. Vi skal selvfølgelig også på lidt ture og til stranden og den slags.

Maden:
Bliver som vanligt. Jeg er ikke uvant med hverken kager, is eller grillmad. Jeg har ingen planer om at åbne op for mere indtag end "normalt"

Motion: Jeg er lige startet på 5km på 12 uger" programmet, så det skal bare følges, også i ferien. Desuden vil jeg vha. motionscyklen holde mit gennemsnitlige aktivitetsniveau på 1,6

Succeskriterie : business as usual.
16 år7. juli 2008 kl. 14:29
jeg har været 1 uge i sydens sol, og der spiste jeg ret fornuftigt, og fik rigelig motion i form af lange gåture.
De sidste 3 uger skal vi blandt andet bruge på at male stue, rydde ud i alt vores rod, ture med ungerne mm. Skal overholde at spise fornuftigt, og få min motion hver dag. Men der skal også være plads til en god is, og en is kold fadøl!
16 år7. juli 2008 kl. 17:06
god tråd.

Jeg har stadig 8 uger (!) tilbage af min ferie. Da jeg er både på SU og enig mor, er der ik råd til de store udskejelser. Ungerne og jeg tager dog en uge til Danparcs i Løgstør. Denne uge håber jeg ikke tager overhånd af junkfood - dels er det jo bekosteligt at spise på deres restauranter og dels grundet sundhedsværdien. Tilgengæld er der MASSER af fysiske aktiviteter muligt, svømning, fitness, golf, ridning mm. så denne uge skal være i sundhedens tegn også.

De resterende 7 uger...2 af ugerne er ungerne hos deres far, så der kan jeg lave liiiiiige den mad, jeg lyster. det bliver billigt og godt! f.eks en god salat eller friske bær og frugter.

ellers har jeg planer om at træne 4 gange om ugen i motionscenteret. og wii fit ind imellem...så havde vi også planer om at tage i svømmehallen hver uge - men den holder sgu sommerlukket???? hvad er nu det for noget pjat. Så vi må finde en anden...desværre er de nærmeste ret langt væk og så koster benzinen jo igen...

OG...så har jeg på trods af VIRKELIG dårlig økonomi lige investeret i en ny cykel. Jeg har haft en havelåge af en MTB, som var så elendig at jeg blødte bagtil hver gang jeg brugte den...(?) nu har jeg opgivet den og solgt den. GLÆDER mig helt vildt til den nye...så er det forhåbentligt kun økonomien der bløder... Kan slet ik vente med at komme ud at cykle hver weekend mindst!
16 år7. juli 2008 kl. 18:53
hej iakob

god ide ;O)

vi skal godt nok være hjemme, men vi skal alle være meget aktive.
vi har 2 uger fra nu på fredag.

maden: vil jeg bestræbe mig på at den bliver sund. måske knap så varieret som til hverdag. hvis købe mad ,så højst 2 gange og med grønt til. ;-) og kun spise en lille portion efter tallerken modellen.

holde øje med vægten og hvis den stiger for meget , ja så taste ind her, ellers ikke.

motion; vi skal male hele huset ( har fået en omgang med grunder)
op og ned af stige. mange gange.
derefter vælte et gammelt skur. rydde op i haven og kører affald væk.
sætte nyt plankeværk op.
mine daglige gåture.

mål for ferien. højst tage 2 kilo på.

lise

16 år7. juli 2008 kl. 19:45
Jamen jeg prøver lige at reflektere lidt over det med ferien. Jeg har overstået halvdelen af min ferie i sidste uge, hvor jeg var på spejderlejr og uden internet. Faktisk uden ALT - rindende vand, el og toiletter. Dvs. det var spande (lokummer) vand nede om hjørnet og INGEN el.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad den tur gjorde ved vægten i går vejede jeg 78,3 i dag 79 og lidt inden min ferie var jeg nede på 77,7, men var gået lidt op inden ferien. Så reelt har den uge kostet mindre end 1 kilo. Og jeg håber det forsvinder lige så hurtigt. Det var mest pga. ekstra chokolade og manglende grøntsager.

Denne uge er jeg på arbejde og forsøger at komme ind i de gode vaner igen. Inden jeg i næste uge tager i sommerhus med familien. Men der er jeg helt selv herre over hvad der kommer på bordet. Så selvom jeg nok ikke får tastet og der nok kommer en is eller to med i menuen, så vil jeg sørge for at få mit frugt og grønt. Og så vil jeg nok planlægge med lidt chokolade om aftenen, for at mærke at det trods alt er ferie.

Til gengæld vil jeg også sørge for at tage mine løbesko med. Sidst vi var i sommerhus løb jeg en tur på stranden og det var fantastisk. Det vil jeg gøre nogle gange i løbet af ugen.
16 år8. juli 2008 kl. 10:10
Nå ja hov -fik lige sluttet lidt hurtigt. Mit succeskriterie vil klart være at jeg efter næste uges ferie ikke har taget yderligere på. Dvs. vægten må ikke overstige de 79. Allerhelst så jeg at vægten falder, men jeg skal jo også være realistisk. Men jeg nærmer mig min deadline, hvor jeg gerne vil nå 75 inden.

67 dage til jeg skal giftes !!!!!!
16 år8. juli 2008 kl. 10:12
Jeg har holdt 14 dages ferie i juni og har så igen i den sidste uge i august og 1 uge i sep. Vi skal dog have feriegæster i 2 forskellige weekender her i juli og august. + det er snart min fødselsdag.

madplaner. Efter min juni ferie har jeg haft lidt svært ve at komme ind i det rigtige baner.maden er der sådan set ikke noget galt med, det er mere is og andre "hyggeting" (jeg ved godt hygeting ikke behøver at være specielt fedende). Derfor skal jeg i hverdagen til at kontrollere mig selv og være bedre til at tast herinde så der bliver plads til gæster og den kommende ferie.

Motionen skal jeg forsætte med og især koncentere mig om løb da jeg også skal løbe dhl d. 20 august (odense) og jeg har meldt mig til 10 km løb den 30 august. (Faxe kondi løb også i Odense)

Mit succeskritere er at komme ned på 64,5 som jeg var inden min juniferie også holde den der indtil min næste ferie er overstået.

16 år8. juli 2008 kl. 15:01
Så er der halvleg i min ferie. Just kommet tilbage fra 3 dages telt-tur til min fars have - det var rigtig hyggeligt. Men min far er også en pensioneret landmand på over 80 så der var masser af kage, smør, rullepølse, leverposteg og alle de andre usunde valg hele tiden. For ikke at nævne osten.. mums!

Så jeg tog ikke alle de sunde valg jeg burde, men jeg holder mig stadig inden for min successkriterie med max 2 kilo. Og jeg har også fået løbet hver anden dag som jeg ville.

Så på trods af 3 dages ædeflip så går det ret godt her. Idag og i morgen er så hviledage hvor maden er nogenlunde sund før det igen går løs i weekenden til noget årligt familie-fætter-kusine-tamtam.

Jeg tror stadig på at kunne holde vægtstigningen indenfor 2 kilo og dermed indenfor min sikkerhedszone omkring min ønskevægt.

I øvrigt kommenterede min far også mit vægttab efter et besøg i Jesperhus Blomsterpark - han er ikke typen som siger noget til nogen. Han sagde: "Jeg kan næsten ikke kende dig på afstand mere, så tynd er du blevet". Det var høj pris fra ham :-)
16 år24. juli 2008 kl. 13:33
jeg skal 14 dage i sommerhus midt i august. Jeg kan godt mærke at jeg er lidt nervøs, fordi når jeg ikke taster ind her, så er det som om det jeg spiser ikke rigtig gælder?? Jeg har dog planlagt en god lang gåtur HVER dag... Men det er stadig mindre motion end jeg plejer at få. Der er dog også cykler deroppe, så måske kan jeg lokke manden til nogle cykle ture... Hvis vejret er til det, skal jeg selfølgelig også ud at svømme :)
Men mit mål m være at holde min vægt... dvs ikke tage på, men heller ikke tabe mig... jeg vil spise masser af frugt og grønt og passe på kulhydrater...
16 år24. juli 2008 kl. 15:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });