Hvor mange kcal får i egentlig?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hvor mange kcal får i egentlig?
500 kcal er jo under sultegrænsen. Du skal have minimum 1200 kcal daglofr for at dit basal stofteskifte fungerer normalt, det andet er ikke sundt. Men det kunne selfølgelig være en tastefejl og du mente 1500 kcal - det håber jeg...
16 år27. juli 2008 kl. 01:27
Jeg håber også at Leia har skrevet forkert..
Min krop ville gå fuldstændig i stå hvis jeg kun fik 500 kcal.

Jeg svinger mellem 1100 og 1700 kcal, men som regel ligger jeg på ca, 1300 kcal.
Og der fungere jeg rigtig godt, jeg har overskud til motion og daglig dagen, og jeg taber mig stille og roligt..

Jeg har prøvet at tabe mig MEGET og hurtigt, mit hoved kunne slet ikke følge med, og jeg kunne ikke kende mig selv hvis jeg så mit spejlbilled i en butiks-rude..

Nej heller et stille og roligt vægttab hvor hoved er med og kroppen har det godt..
16 år27. juli 2008 kl. 18:31
Hejsa er ny herinde... jeg vil meget gerne vide hvordan i helt nøjagtigt regner tingene ud:) er der nogen som kan hjælpe mig.
16 år30. juli 2008 kl. 22:40
Hej Diana

Velkommen til - håber du bliver glad for at være her :-)

Jeg gør det at jeg vejer maden og derefter taster den ind i systemet.
Hvis jeg i en periode ikke har været så god til at styre det med maden af mig selv, så planlægger jeg ud fra systemet hvor mange kalorier jeg må få den pågældende dag, taster det mad ind som jeg kunne tænke mig og planlægger på den måde sådan at jeg ikke får for mange kalorier i forhold til det ønskede vægttab.

Nogle dage smutter den alligevel. Når lækkersulten tager over eller jeg har spist noget inden jeg har kigget på kalorieindholdet og der så er kommet nogle "grimme" overraskelser - men så er det med at komme tilbage til den gode rytme og ellers fortsætte.
16 år31. juli 2008 kl. 09:09
jeg prøver for tiden kun at spise 1200 kcal om dagen, men i næste uge begynder jeg på arbejde igen og der er 10 km den ene vej, og 10 km hjem igen - hvad man dog ikke gør for at spare lidt penge på bussen! desuden står jeg op hele dagen og er i gang hele tiden, eftersom jeg arbejder med børn, og så er jeg ret sikker på at jeg skal spise noget mere, for at holde mig kørende. Desuden holder jeg "kurfri" i weekenderne fordi jeg de næste mange weekender skal til alt muligt hos familien der bor i Jylland - men selv om jeg ikke er hjemme i et par døgn, skriver jeg stadig alt jeg spiser ned i en lille notesbog, altså sådan ca. for man kan altså ikke så godt stå hjemme hos svigermor og veje alt hendes mad ;)
16 år1. august 2008 kl. 15:53
Man skal ha MINIMUM 1000 kcal om dagen. Ellers tror kroppen den sulter og tager ikke af fedtdepoterne. Den tager fra muselmassen!!!!!!!!
Dvs selv om man er mager kan man have en HØJ fedtprocent.. Det er jo alarmerende, da det betyder din krop kan få Knogleskørhed (Osteoporose).. Pas på og tænk jer om. Bedre at få flere kcal - min. 1000, og så dyrk motion.
16 år1. august 2008 kl. 21:12
Hmm jeg bliver som regel under 1000Kcal om dagen hvis jeg er på kur, synes ikke at det føles som om jeg taber mig hvis jeg spiser mere, men det gør jeg jo som regel alligevel. Jeg prøver nu at spise 1800 i stedet da mit mål egentlig er opnået og jeg nu bare skal prøve at holde vægten.
16 år3. august 2008 kl. 12:42
Til hende, der skal holde vægten. Hvorfor går du ikke bare ind og retter under mål? Altså skriver din nuværende vægt, og at du ønsker at holde den. Ud fra dit aktivitetsniveau beregner den jo så, hvor mange kcalorier, du bør spise om dagen. Og her er jeg ikke i tvivl om, at den vil sige meget mere end 1000 kcal. Du skal jo nærmest være en lille spirrevip på under 1,5 meter, som ligger og driver den af på sofaen hele dagen for ikke at tabe dig på så lavt et kcalorieindtag! Det er bestemt ikke sundt for kroppen, som på ingen måde får, alt hvad den har brug for, når der spises så lidt.
Hilsen Anastasia
16 år3. august 2008 kl. 14:04
Pokemon... Din BMI er altså ca 19, så du kan da vel ikke trænge til at tabe dig, eller?
16 år4. august 2008 kl. 21:27
Leja - virker det der kelpasan så?
16 år7. august 2008 kl. 13:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });