Hvor mange kcal får i egentlig?

Du læser en tråd i debat > vægttab

Hvor mange kcal får i egentlig?
Jeg kender anbefalingerne for kcal indtag, og at man skal tabe sig ca ½kg per uge osv, men jeg har svært ved at finde det kcal indtag, så jeg kommer til at ENDE på de her 700g per uge, som jeg selv synes er fornuftigt.
- Dte ender altid med at jeg kommer til at spise for lidt i en uges tid, hvorefter jeg spiser for meget.. for så igen at spise for lidt, så vægten vælter op og ned :)

Jeg har holdt mig til 1200kcal, hvilket var ok, indtil jeg begyndte at træne.. SÅ skete der ting og sager med sulten, hold da fest.

Der skal åbenbart indtages mere end de 1200kcal, for at spinne 3-4 gange om ugen!
Tror jeg vil forsøge mig med 1500kcal, selvom det nærmest føles forbudt.
Men hellere kunne holde et konstant energiunderskud, end de åndsvage ture jeg tager op og ned.

- Og så var det jo jeg blev nysgerrig, og tænkte, gad vide hvormange kcal I DERUDE indtager, og har succes med?? :)
(jeg er forresten 172cm høj, og vejer pt 75kg, skal ned på 65kg)

Hilsen Helle, nu med yo yo vægt.
16 år1. juli 2008 kl. 10:38
re: Hvor mange kcal får i egentlig?
Hej Helle.

Jeg har haft god succes med ca. 12-1500 kcal. Dette er MEGET lavt, og du må derfor ikke ligge uafbrudt dér i længere tid. Kroppen vil så indstille sig på hungerstider og holde meget hårdere på ressourcerne. Du skal derfor en gang imellem (ex. 1 gang om ugen) spise almindeligt. Lad være at tænke på kur den dag. Men nyd tingene. Det vil du se din krop også vil belønne dig for ;-)
Pøj pøj og held og lykke med projektet.
Hilsen Corina
16 år1. juli 2008 kl. 11:06
Jeg har holdt mig på ca. 1200 Kcal eller 5000 KJ om dagen i ca. 6 uger og det går fint.

Jeg er begyndt at løbe 3 gange om ugen (ikke så langt endnu, men jeg kommer dog afsted) og så cykler jeg 13 km hver anden dag.

Min vægtkurve er på ingen måde lineær, men det er da blevet til 8.2 kg på de 6 uger, så det kan jeg kun være tilfreds med.

Jeg regner med at sætte kalorie intaget lidt op (til ca 1500 kcal eller 6300 KJ) når jeg når lidt længere i mit løbeprogram - lige nu bliver det kun til 12 min. løb af gangen....
Men om et par måneder regner jeg med at kunne løbe 5 km eller 30 min. 3 gange om ugen :)
16 år1. juli 2008 kl. 11:18
Jeg spiser gennemsnitligt omkring 1350Kcal om dagen. Indenfor den enkelte uge svinger det fra 1100 - 1600. I starten lå mit gennemsnit på 1500-1600 (med en max på1800)

Jeg forsøger at sikre at jeg spiser meget varieret (også antal kcal) så dagene ikke ligner hinanden. Jeg har ikke en dag hvor jeg tør spise igennem, men der er jo tit en anledning til kage eller lign. som gør at man ryger over gennemsnittet.

Det ville nok gavne langtidsholdbarheden af mit projekt hvis jeg hævede mit indtag til gns. 1600-1700kcal, men det er svært at være tålmodig, når man mangler at tabe mange kilo endnu . Jeg forsøger dog at overtale mig selv til det......

Kender godt forbudt følelsen, den skal man nok bekæmpe lidt tror jeg. Det ville være træls at ende i den anden grøft, fordi man "overstyrer".....

Jeg cykler 30-40km 3 gange om ugen uden problemer med manglende energi.
16 år1. juli 2008 kl. 14:37
gennemsnit...1000 kcal iflg. min infostatistik. men store udsving som du...
16 år1. juli 2008 kl. 23:35
Jeg satser på at få mellem 1200-1500 kal. om dagen. For det meste går det meget godt kun lige nu har jeg en periode hvor jeg er blevet træt at alt det vægthalløj og kalorietælling, men det kommer igen er jeg sikker på.
16 år2. juli 2008 kl. 10:14
Jeg har været nede på under 1000 kcal/dag (anbefales normalt ikke, men det virkede for mig). Jeg er meget opmærksom på at sætte mit kalorieforbrug langsomt op og har en plan, der lægger 50 kcal på mit maksimum hver 14. dag (er lige nu oppe på 1300 kcal) og slutter efter planen i november måned, hvor jeg gerne skulle være oppe på 1800-1900 kcal. Jeg har ikke oplevet, at min forbrænding er gået i stå, selvfølgelig har der været små udsving på vægten, men jeg har tabt 16 kg siden 4. april.
16 år2. juli 2008 kl. 22:11
Jeg har ikke et 100% fornemmelse af det...som udgangs punkt er det 1500 men er nok mere i mod de 2000 end under 1500.

Da jeg er pt er på en vægt som hedder 146 pt så er mit basalstofskifte på 2650 og selv om jeg ikke er særligt fysisk akiv må jeg forbrænde over 3000 om dagen så jeg har det fint med at holde mig på det omtalte forbrug og det giver plads til lidt "guf" :)

Hygge
Brox
16 år3. juli 2008 kl. 00:41
Jeg spiser omkring 2000 kcal om dagen, måske lidt mere.. Jeg kunne slet ikke holde mig så langt nede som i gør... Men jeg dyrker også hellere lidt mere motion end at spise mindre... Og så har jeg ikke noget imod at vægttabet taget tid :) For det tror jeg på er sundere..
16 år22. juli 2008 kl. 13:31
hej alle sammen. jeg synes det er vildt at i kan spise så meget også stadig tabe jer? eg spiser max 500 kcal om dagen helst mindre men taber mig også 1,2 kg om ugen ca.
ved godt det er meget lidt, men tilgengæld holder jeg 1 dag om ugen hvor jeg må spise hvad jeg vil og det gør at ens krop sætter forbrændingen i vejret udover det tager jeg kelpasan som er lavet af tang og alger med en masse jod i det sætter stofskiftet op.
og træner poledance ved ikke om i ved hvad det er? men det er meget HÅRD dans. og forresten helle det er også stadig sundt et tabe sig 1 kg om ugen. min gamle diætist sagde det. så tror på hende. det er dog ikke hende der har lavet min nye kostplan jeg experimentere bare. og ja man kan jo experimentere og lege med vægten hele livet igennem. hehe held og lykke til jer alle! og husk grøntsagerne og frugt uden det taber man sig ikke! :D
16 år26. juli 2008 kl. 23:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });