#11 af bruger slettet
1,6kg på en halv uge!?
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: 1,6kg på en halv uge!?
Sammen med venepumpeøvelser så er rigeligt at drikke og søvn nok vigtigt, når det drejer sig om vand i kroppen. Så husk at få 2-3 liter vand i døgnet, når det er meget varmt, og få dine 8 timers nattesøvn. Kroppen knokler derudaf om natten, og det er med til at holde dig slank.
16 år10. juni 2008 kl. 08:40
veile
Hov Sommersol. Overså helt at du skriver at du følger din kostplan. FLOT FLOT FLOT !!! :-)
Så er det måske et udtryk for at du får fyldt noget i dine glukogendepoter. Det er jo ikke fedt, men et lille lager som sikrer at dine muskler kan arbejde. Det vil bare betyde at du får mere energi og måske endda kan begynde at motionere igen. Det bør du kun være glad for.
Hvis du lige er begyndt at spise efter kostplanen, kan jeg godt forstå at du flipper lidt ud over 1,6Kg - det kunne jo være en trend. Det tror jeg nu bestemt ikke er tilfældet. Du bliver ikke fed af 5000-7400kj
Nu gælder det om at være modig og holde fast, jeg krydser fingre for dig........
Så er det måske et udtryk for at du får fyldt noget i dine glukogendepoter. Det er jo ikke fedt, men et lille lager som sikrer at dine muskler kan arbejde. Det vil bare betyde at du får mere energi og måske endda kan begynde at motionere igen. Det bør du kun være glad for.
Hvis du lige er begyndt at spise efter kostplanen, kan jeg godt forstå at du flipper lidt ud over 1,6Kg - det kunne jo være en trend. Det tror jeg nu bestemt ikke er tilfældet. Du bliver ikke fed af 5000-7400kj
Nu gælder det om at være modig og holde fast, jeg krydser fingre for dig........
16 år10. juni 2008 kl. 11:18
sommersol (slettet)
Jeg forstår ikke helt de der øvelser? kan ikke lige se det for mig ..
vandet, er det ligemget om det er koldt vand eller the?
veile. tak :) .. Men nu tør jeg ikke mere, så er stoppet igen.
Kaktus: du skal ikke være bekymret for mig. jeg er ikke spiseforstyrret. Kan bare bedst lide at min vægt ikke svinger så meget. :)
vandet, er det ligemget om det er koldt vand eller the?
veile. tak :) .. Men nu tør jeg ikke mere, så er stoppet igen.
Kaktus: du skal ikke være bekymret for mig. jeg er ikke spiseforstyrret. Kan bare bedst lide at min vægt ikke svinger så meget. :)
16 år10. juni 2008 kl. 13:47
Kaktus (slettet)
venpumpe øvelser kan også laves meget, meget nemt: Stil dig på tæer :) Hold evt fast i et bord og vip så op og ned (Op på tæer - ned på flad fod - op på tæer - ned på flad fod osv)
Jeg er nu fortsat bekymret for dig - det, at du pga 1,6 kg (der formentlig er væske) pludselig ikke "tør" holde dig til en planlagt kostplan, ja - det lyder bekymrende i mine ører :)
Jeg er nu fortsat bekymret for dig - det, at du pga 1,6 kg (der formentlig er væske) pludselig ikke "tør" holde dig til en planlagt kostplan, ja - det lyder bekymrende i mine ører :)
16 år10. juni 2008 kl. 14:15
bruger slettet
Lige lidt om venepumpeøvelser:
Ved at spænde lægmusklerne, slappe af, spænde osv. tømmes underbenet for veneblod. Denne sammentrækning og afslapning af musklerne i læggen, kaldes for venepumpeøvelser. De kan udføres stående, siddende og liggende. 10 gode sammentrækninger i timen er effektive.
netjordemoderen.dk
Og ja jeg har set det er til gravide...
Ved at spænde lægmusklerne, slappe af, spænde osv. tømmes underbenet for veneblod. Denne sammentrækning og afslapning af musklerne i læggen, kaldes for venepumpeøvelser. De kan udføres stående, siddende og liggende. 10 gode sammentrækninger i timen er effektive.
netjordemoderen.dk
Og ja jeg har set det er til gravide...
16 år10. juni 2008 kl. 14:25
sommersol (slettet)
Tak Kami, det må jeg lige se nærmere på så :)
Kaktus: tja.. sådan er vi jo så forskellige ;)
Kaktus: tja.. sådan er vi jo så forskellige ;)
16 år10. juni 2008 kl. 15:17
Kaktus (slettet)
Sommersol> Nemlig :)
Mon ikke også de fleste mennesker - med rette - ville være bekymrede over, at en kvinde på 168cm vejer næsten 0,1 ton? ;)
God fornøjelse med øvelserne :)
Mon ikke også de fleste mennesker - med rette - ville være bekymrede over, at en kvinde på 168cm vejer næsten 0,1 ton? ;)
God fornøjelse med øvelserne :)
16 år10. juni 2008 kl. 16:04
sommersol (slettet)
Hah, jo måske ;) ..
Men det sådanset bare et tegn på overskud. på at selvom man selv kæmper med en slankekur eller kost omlægning, at man så stadig har tid til at bekymre sig om andre.
ved godt en slankekur ikke burde fylde alt, men det fylder da en del. specielt i sådan et forum her ;)
Men det sådanset bare et tegn på overskud. på at selvom man selv kæmper med en slankekur eller kost omlægning, at man så stadig har tid til at bekymre sig om andre.
ved godt en slankekur ikke burde fylde alt, men det fylder da en del. specielt i sådan et forum her ;)
16 år10. juni 2008 kl. 17:05
veile
Sommersol, jeg er ked af at høre du er stoppet. Hvad gør du så nu ?
Fornuftsmæssigt ved du vel godt at du ikke tager på af 5000-7400kcal? Altså bortset måske fra nogle depoter som genopfyldes.
Hvor længe fulgte du planen?
Du har vel for længst fået sommerferie (jeg kommer til at mangle en barnepige fra på tirsdag ;-) he he )
Fornuftsmæssigt ved du vel godt at du ikke tager på af 5000-7400kcal? Altså bortset måske fra nogle depoter som genopfyldes.
Hvor længe fulgte du planen?
Du har vel for længst fået sommerferie (jeg kommer til at mangle en barnepige fra på tirsdag ;-) he he )
16 år12. juni 2008 kl. 14:02
sommersol (slettet)
er ikke stoppet i behandling, bare på planen. men jeg prøver at gå videre. Fik ny hårdere diagnose idag, så jeg er nødt til at forsætte..
nej jeg har ikke ferie endnu :) læseferie bare.. Haha ja, jeg stiller altid op som barnepige da;) hvis du er fra midt jylland ;)
nej jeg har ikke ferie endnu :) læseferie bare.. Haha ja, jeg stiller altid op som barnepige da;) hvis du er fra midt jylland ;)
16 år12. juni 2008 kl. 16:18