1,6kg på en halv uge!?

Du læser en tråd i debat > vægttab

1,6kg på en halv uge!?
Min vægt sagde +1,6kg her til morgen, siden torsdag. Jeg er i vilrede over det. Kan det lade sig gøre at tage så meget på, hvis man ikke har overspist? Eller kan det skyldes andet?
16 år9. juni 2008 kl. 14:17
re: 1,6kg på en halv uge!?
Har du overvejet, at du kan have noget væskeophobning? Det er ikke ualmindeligt, når det er så varmt, som det er i øjeblikket.
16 år9. juni 2008 kl. 18:56
Det er næsten helt sikkert vand i kroppen, og det kan altså godt tage 1 uge ihvertfald, at komme af med igen desværre.
Det er derfor man skal MÅLE sig, i stedet for at veje sig. (jeg gør begge dele, dte kan anbefales:))
16 år9. juni 2008 kl. 19:12
åh ja, og mere kan oz lade sig gøre! Jeg var oppe og peake på 55,3 i fredags...spiste ik formeget - bare forkert.

HELDIGVIS 7-9-13 er jeg nede igen og fortsætter ned nu.

Men væsken binder sig ja.

du kunne jo gøre din dagbog offentlig, så vi bedre kan bedømme.
16 år9. juni 2008 kl. 20:53
Åh det var da træls. en hel uge? kan man komme af med det, ved at drikke mindre eller med aff.midler? eller er der ikke noget at gøre?
16 år9. juni 2008 kl. 21:00
Pokemom; jeg kører efter en kostplan så jeg ved jeg får mellem 5000-7400 kj, hvilket åbenbart skulle passe til mig .. jeg har ikke ført dagbog for det.
16 år9. juni 2008 kl. 21:02
Faktisk kommer du lettest af med det ved at drikke rigeligt - selv om det lyder bagvendt. Og så skal man huske, at fx salt binder væsken, så det skal man være varsom med.
16 år9. juni 2008 kl. 21:03
er det rigtigt? hmm. synes ellers ikke jeg får specielt meget salt.. men jeg må lige se hvad jeg kan gøre så. jeg synes ikke jeg kan drikke mere end jeg gør i forvejen :)
16 år9. juni 2008 kl. 21:22
Sommersol. Det er helt sikkert bare væske. Det er næppe muligt at tage så meget på så hurtigt. Og da jeg ved at det ikke skyldes at du har spist for meget kan det kun være væske.
Min vægt er også hoppet op i denne uge. Det er træls men så må man bare være lidt tålmodig.
Jeg tror det bedste du kan gøre at at lave venepumpeøvelser. Læg dig på ryggen med benene i vejret og vip/drej med fødderne til det strammer i læggen. Eller stræk armene op i luften og knyt/stræk fingrene så hurtigt du kan.
Håber ikke du kan finde på at tage aff. midler de dræner bare din krop for vigtige vitaminer og mineraler.
16 år10. juni 2008 kl. 08:33
Sommersol> Jeg bliver alvorligt bekymret for dig, når du taler om evt. brug af afføringsmidler.
Ét af de tegn man kigger efter, når man undersøger om folk skulle have en spiseforstyrrelse eller en begyndende spiseforstyrrelse er: Brug af afføringsmidler og vanddrivende midler - vel og mærke, når man intet fejler, der skulle retfærdiggøre brugen af disse lægemidler.

Når "sunde og raske" mennesker skal tabe sig, vil de gerne tabe fedt. Det giver ikke mening af udpine sin krop mod dehydrering, og brugen af afføringsmidler ødelægger på sigt din tarm, så du ikke kan komme af med afføring uden brug af disse midler.

Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er sjovt at tage 1,6 kg på, men hvis ikke du har overspist, er der helt sikkert tale om væske.
Det skal nok forsvinde af sig selv igen. Kroppen regulerer udemærket selv - med mindre du fejler noget, der gør at kroppen ophober væske, men det går jeg ikke ud fra er tilfældet her? Ellers skal du søge læge.

Og hvis du vil hjælpe det lidt på vej, så undgå overdreven brug af salt - der - som ninse siger - ganske rigtigt binder væsken i kroppen.
16 år10. juni 2008 kl. 08:39

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });