Jeg mangler styrke til at holde min kur?

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Jeg mangler styrke til at holde min kur?
Det er nogle super råd.

Jeg drikker bare vand hver gang så.

Jeg har lavet en mad plan, der hedder morgenmad, frokost, mellemmåltid, mellemåltid og aftensmad.

Jeg møder kl.5 på arbejde så jeg når ikke at blive sulten mellem min morgenmad og frokost, derfor ligger mellemåltiderne imellem frokost og aftensmad fordi der går ca 10 timer imellem dem.
16 år25. maj 2008 kl. 20:25
Ok .. here goes

Nogle få opskrifter, men vist mest i grønt og fisk:
(et forældet link til minus50.dk er blevet fjernet)

Den her benytter jeg en del:
fedtfattig.dk

Og den her også - den indeholder alle slags opskrifter, men man kan søge på fedtfattige alene
webopskrifter.dk

Rigtig god side:
opskrifter.heede.dk

Denne side har nogle få opskrifter:
housewife.dk

Jeg bruger den ikke så meget, men det er mest fordi jeg ikke lige kan finde de opskrifter jeg har søgt efter:
slankeassistent.dk

Mest lig med opskrifterne fra bogen: "303 slankeopskrifter"
slankeopskrifter.dk

Den her er ny i min liste over bogmærker. Men den så interessant ud:
kostplanen.dk

Har en kategori kaldet fedtfattig. Jeg har ikke så meget erfaring med den.
maduniverset.dk

Det samme som den ovenover:
madgal.dk

Mortens opskriftsamling. Meget stor - og med en kategori for fedtfattige opskrifter.
(et forældet link til sol.dk er blevet fjernet)

Jeg har haft links til iform og netdoktors opskrifter - men de var for besværlige at søge i og indeholdt for få opskrifter.

Jeg bruger Firefox der har faneblade - ligesom den nyeste version af internet explorer har. Jeg har bogmærket alle disse kogebøger i samme folder - og kan dermed åbne dem alle på een gang i hver deres faneblad.

Så er det bare at blade fanebladene igennem og søge på den eller de ingrediens man nu har bestemt sig for at bruge - Tøm Køleskabet-funktionen er ret god og mange har den.
16 år25. maj 2008 kl. 20:59
En god ide, hvis du har lyst til at spise er tyggegummi. Du kan ikke spise så længe du har det i munden og det hjælper på en eller anden måde med at vedligeholde mæthedsfølelsen efter et måltid. Det bruger jeg meget. Eller også drikker jeg en kop te. Du får noget i munden, det tager lidt tid at drikke fordi det er varmt og du får ingen kalorier. Håber du kan bruge det.
16 år28. maj 2008 kl. 11:04
Du har en BMI på 21,7, hvilket jo er ret flot. Har du overvejet, at tage det stille og roligt med "kuren", og istedet for sigte på nogle mere langsigtede livsstilsændringer, selvfølgelig med fokus på din mad.

En anden ting er, at din krop måske modarbejder dig i at tabe dig. Der er nogle fysiologiske faktorer, som vi desværre ikke kan komme uden om. Din krop opfatter muligvis din livsstil som værende udsultende, og går derfor i alarmberedskab og nedsætter dit basalstofskifte, hvilket ikke er så hensigtsmæssigt.

Jeg har tilladt mig at kigge på dine kost indberetninger, og du får jo meget lidt din krop kan leve af. Det er også svært at gennemskue, om du overhovedet får frokost, eller om du nøjes med frugt.
Du indtager en masse "tomme" kalorier, agurk, jordbær og salat består mest af vand. Din krop har brug for flere grove grøntsager, som den kan arbejde med, så som broccoli, blomkål, gulerod, peberfrugt osv.

Som jeg ser det, så er du nødt til at ændre din strategi mht. hvordan du vil tabe dig, hvis det skal være uden at du piner din krop...
16 år29. maj 2008 kl. 15:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });