#2 af bruger slettet
Jeg mangler styrke til at holde min kur?
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Jeg mangler styrke til at holde min kur?
Må jeg spørge hvad du vejer nu? Hvor lang tid du max. har holdt en kur og hvad du så spiser samt motionerer?
Jeg tror det er noget med at gøre sig klart at det handler om en ny og bedre LIVSTIL og af samme grund ikke køre og tænke det som en kur- at fokusere på mulighederne frem for begrænsningerne
Jeg tror det er noget med at gøre sig klart at det handler om en ny og bedre LIVSTIL og af samme grund ikke køre og tænke det som en kur- at fokusere på mulighederne frem for begrænsningerne
16 år24. maj 2008 kl. 17:15
Sjøgren (slettet)
jeg vejer 65 kg.
jeg holder dem max i 2 uger.. :(
jeg holder dem max i 2 uger.. :(
16 år24. maj 2008 kl. 17:23
bruger slettet
Tror du ikke du laver dem for hårde så? Hvordan ser en alm. kost ud for dig?
16 år24. maj 2008 kl. 17:43
Sjøgren (slettet)
under kur nok ca 1000 kcal
når jeg ikke er på kur kan jeg godt ligge på 2000 - 2500 kcal om dagen
når jeg ikke er på kur kan jeg godt ligge på 2000 - 2500 kcal om dagen
16 år24. maj 2008 kl. 18:01
bruger slettet
Men det er jo også for dumt:-) Eller undskyld mig, men for at holde stofskiftet igang skal du minimum ligge på ca. 1200 kcal om dagen fordelt på de 5-6 måltider. Samtidig skal du få ændret din livsstil istedet- det er klart du ikke kan holde en kur hvis du får under 1000 kcal om dagen- at man kan lide det man laver, det man spiser, og den måde man lever på er den højeste motivationsfaktor overhoved. Det er langt bedre at tage den med ro og så holde det i lang tid- og så tage det i små skridt. Altså jeg har overholdt mine kostprincipper i 2 år snart, og jo nogen dage ( et par gange om mdr. )ryger jeg da op og får 2000 kcal om dagen, men langt de fleste dage ligger jeg omkring de 1400-1700 kcal, samt dyrker motion minimum 5 gange om ugen. Det har taget et stykke tid men det gør at jeg aldrig kunne forestille at vende tilbage og spise som jeg gjorde før. Det er meget svært at vurdere dig fordi din bruger ikke er tilgængelig.
Noget andet er at lade vær med at fokusere på vægten. Jeg vejer mig fx. ikke. Jeg har hele tiden talt i tøjstr., og nu da jeg er en str 36 er jeg begyndt at bruge cm. mål, simpelthen fordi jeg træner en del og muskler vejer mere end fedt og fordi vægten ikke afgør om det er en succes eller ej- det gør den måde jeg ser ud på derimod.
Samtidig skal du tænke på at den eneste du snyder hver gang du spiser usundt osv. er dig selv :-)
Noget andet er at lade vær med at fokusere på vægten. Jeg vejer mig fx. ikke. Jeg har hele tiden talt i tøjstr., og nu da jeg er en str 36 er jeg begyndt at bruge cm. mål, simpelthen fordi jeg træner en del og muskler vejer mere end fedt og fordi vægten ikke afgør om det er en succes eller ej- det gør den måde jeg ser ud på derimod.
Samtidig skal du tænke på at den eneste du snyder hver gang du spiser usundt osv. er dig selv :-)
16 år24. maj 2008 kl. 18:11
Sjøgren (slettet)
Tak. Jeg har heller ikke altid brugt vægten, nu er det bare for at se at der sker noget selvom jeg ikke kan se det i spejlet eller på mit tøj.
Mit primært problem er tålmodigheden, det er nok derfor jeg sætter så uopnålige mål og prøver at spise rigtig lidt, for så håber jeg det går hurtigere.
Ligger din vægt så fast nu?
Mit primært problem er tålmodigheden, det er nok derfor jeg sætter så uopnålige mål og prøver at spise rigtig lidt, for så håber jeg det går hurtigere.
Ligger din vægt så fast nu?
16 år24. maj 2008 kl. 18:47
bruger slettet
Jeg vejer mig som sagt ikke, men nej den går stadig ned ad. Eller mit tøj bliver løsere og løsere og har meget meget fokus på min mave og arme lige nu og der kan jeg se en tydelig forskel begge steder, der gerne skulle blive endnu tydeligere. Desværre tager det tid, men på den anden side, bliver det aldrig bedre hvis man ikke kommer i gang. Alle de gange du har været på psyko kur kunne være hindret og du kunne stå med en tilfreds vægt nu, hvis du bare havde holdt et nogenlunde stabilt madindtag kombi med motion. KAn også huske de første par måneder var uudholdeligt for mig, fordi jeg følte mig så klam at jeg ikke ville gå udenfor en dør, men havde jeg ikke gået i gang med projektet var der aldrig sket noget. Du skal være motiveret og være villig til at dedikere meget tid på det, men når man så har tabt sig er det skønt :-)
16 år24. maj 2008 kl. 18:59
Sjøgren (slettet)
ja det kan jeg godt forestille mig. jeg må prøve at få mere tålmodighed.
problemet er os bare jeg elsker mad.
problemet er os bare jeg elsker mad.
16 år24. maj 2008 kl. 19:20
bruger slettet
øøhh det kan man da også godt selvom man er på kur!?! Men ellers må man jo vælge- altså man kan jo ikke få alt. Vil man have alt det mad man kan og har lyst til at spise får det bare ¨den konsekvens at det kan ses. Til gengæld kan du jo stadig nyde de kalorierige fødevarer, bare i en tilpasset mængde, hvis du har det behov :-)
16 år24. maj 2008 kl. 19:42
Jeg tager hele tiden på og så taber jeg mig og sådan går det hele tiden, men jeg når aldrig ned på mit mål (58kg)
Håber nogen har råd fra egen erfaring