Puha - fyldt chokolade foran min næse

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Puha - fyldt chokolade foran min næse
Jeg har lige haft en lignende oplevelse.

Idag skulle vi hente børnene hos mine svigerforældre, hvor de har været passet. Da vi kom hjem kl 17.30 skulle der laves mad og det blev til at min mand lavede fiskeburgere af ugens fisk fra Skagenfood. Men han kunne ikke nå at lave de sædvanlige ovnkartofler - og syntes så åbenbart der manglede nået.

Jeg havde lavet en gulerodssalat til mig selv. Så da min mand spurgte om han måtte åbne en pose med chips der var gemt væk, så trak jeg på skuldrene. Han og ungerne fik så chips til deres burger.

Jeg gjorde mit bedste for ikke at kikke på det, men det var lidt svært at undgå at høre: .

Og selvom jeg da fik et par stik af længsel, så tog jeg ikke nogen - og jeg fik heller ikke ondt af mig selv for at måtte undvære.

Det var oven i købet en pose der var blevet købt ind til en tur hvor jeg havde aftalt med mig selv at jeg gerne måtte tage - men vi fik så aldrig taget hul på posen.

Jeg er overbevist om at de studier jeg har lavet på energiindholdet af chips var hovedårsagen til at jeg ikke tog af posen. Det og så det faktum at så ville min mand enten sige noget til mig eller kikke på mig.

Jeg tror nu alligevel jeg vil fortsætte med at håndhæve reglen om at han ikke må spise chips når jeg er der. Idag var jeg særlig standhaftig - det er ikke sikkert det går så let en anden gang.

Men jeg er nu stolt.
16 år23. maj 2008 kl. 19:40
flot iakob
sikke standhaftig du nu er.
lise
16 år24. maj 2008 kl. 07:59
Iacob,

Hvor meget energi er der i en normal pose chips?

Jeg syndede for 4-5 dage siden og åd en hel pose. Rsultatet var skånselsløst og hurtigt.

Dagen efter var vægten steget 800 gram. Jeg tror at den salt bombe bandt alt mit vand. De næste dage havde jeg det bare så skidt i kroppen. Jeg var ikke vandt til sådan en gang gift.

Nu har jeg så selvfølgelig tabt de 800 gram igen plus det mere normale vægt tab så jeg er tilbage på rette spor.
16 år24. maj 2008 kl. 09:44
en pose kims sourcream og onion indeholder 2100KJ pr 100 gram!

så kan du selv regne ud hvor syndig mange gram du har indtaget...

se kims-as.dk
16 år24. maj 2008 kl. 10:38
Normalt ligger chips mellem 2100 og 2300 kj / 100 gram. Men jeg har set helt op til 2400 kj.

Med den viden er det også lidt nemmere at sortere i købekager ;-)

Den følelse du har i kroppen nu - husk den. Bemærk den. Næste gang du får lyst til chips, så kald den frem i hukommelsen igen - og hvis du har chancen så læs energiindholdet på posen. Se på chipsen når du får den - og forestil dig at fedtet ligger på bordet med en lille bunke salt ved siden af.

Sådanne mentale billeder kan hjælpe når man er ved at blive fristet over evne.

Iøvrigt har du nok ret - saltet binder en del vand og det betyder du nok skal tabe en stor del af vægten igen. Og det er ok at falde i sådan for alvor, bare man får det dårligt af det og lærer af sine erfaringer ;-)
16 år24. maj 2008 kl. 20:08

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });