Puha - fyldt chokolade foran min næse
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Puha - fyldt chokolade foran min næse
Det var sandelig også flot klaret!
Rigtig flot!
Godt gået.
Rigtig flot!
Godt gået.
16 år21. maj 2008 kl. 19:08
tynd74
sejt.
super
super
16 år21. maj 2008 kl. 20:54
KarinaHadsten (slettet)
Tak *smiler*
Og jeg fik min hyggechokolade. Det er jo det fede ved denne her "kur" - der er faktisk plads til chokolade. Jeg taster min aftensmad ind og hov der er som regel 1000 - 1500 KJ at tage af. ;-) På den måde kan jeg holde ud længe. Nogle gange tænker jeg at det er et skråplan at jeg faktisk spiser chokolade hver dag. Men jeg kan til gengæld på et meget højere plan kontrollere mængden end tidligere og så tror jeg det er mere holdbart sådan her end at nægte sig selv chokoladen. Sabotagetanke ? Aner det ikke, men lige nu virker det :-)
Og jeg fik min hyggechokolade. Det er jo det fede ved denne her "kur" - der er faktisk plads til chokolade. Jeg taster min aftensmad ind og hov der er som regel 1000 - 1500 KJ at tage af. ;-) På den måde kan jeg holde ud længe. Nogle gange tænker jeg at det er et skråplan at jeg faktisk spiser chokolade hver dag. Men jeg kan til gengæld på et meget højere plan kontrollere mængden end tidligere og så tror jeg det er mere holdbart sådan her end at nægte sig selv chokoladen. Sabotagetanke ? Aner det ikke, men lige nu virker det :-)
16 år22. maj 2008 kl. 08:28
iakob
Det er ikke sabotagetanker. Sabotagetanker er tanker som prøver at overtale dig til at bryde dine aftaler med dig selv og ødelægge dine planer.
Sabotagetanke ville være hvis du sad derhjemme i stolen efter at have spist din "godkendte" chokolade og havde tanker om at tage mere.
Sabotagetanke ville være hvis du sad derhjemme i stolen efter at have spist din "godkendte" chokolade og havde tanker om at tage mere.
16 år22. maj 2008 kl. 12:47
Kirsten P (slettet)
Jeg synes også det er iorden du spiser chokolade når du har plads til det.
Faktisk har jeg haft adopteret ideen og havde chilichokolade (var det ikke også dig der introcerede dt herinde?) liggende og så måtte jeg tage 2 firkanter når der var plads til det. Det gik også godt et stykke tid , men så var det ikke nok, så jeg droppede det igen.
jeg har iøvrigt været til Chris Mcdonalds foredrag for et par mdr. siden hvor han var inden på det med chokolade (rittersport for hans vedkommende).
Det er vores hjerne der modarbejder os.
Frontallappen er den der er optimistisk og siger at det kan vi godt styrer og se nu lige ,det er på tilbud så vi tager lige et par stykker. Vi kommer så hjem og siger til os selv at vi må tage 2 små firkanter og tager det med ind i sofaen, når vi sidder der og har spist det, skriger mellemhjernen JEG VIL HAVE MERE . og så er det jo om det er frontallappen eller mellemhjernen der vinder :-)
Faktisk har jeg haft adopteret ideen og havde chilichokolade (var det ikke også dig der introcerede dt herinde?) liggende og så måtte jeg tage 2 firkanter når der var plads til det. Det gik også godt et stykke tid , men så var det ikke nok, så jeg droppede det igen.
jeg har iøvrigt været til Chris Mcdonalds foredrag for et par mdr. siden hvor han var inden på det med chokolade (rittersport for hans vedkommende).
Det er vores hjerne der modarbejder os.
Frontallappen er den der er optimistisk og siger at det kan vi godt styrer og se nu lige ,det er på tilbud så vi tager lige et par stykker. Vi kommer så hjem og siger til os selv at vi må tage 2 små firkanter og tager det med ind i sofaen, når vi sidder der og har spist det, skriger mellemhjernen JEG VIL HAVE MERE . og så er det jo om det er frontallappen eller mellemhjernen der vinder :-)
16 år22. maj 2008 kl. 13:20
KarinaHadsten (slettet)
Hihi. Jeg havde svaghed for netop rittersport. Og spiste nemt en hel. Men jeg tror der er meget psykologi i det. F.eks. tror jeg det virker bedre hvis man køber noget chokolade i høj kvalitet som ofte også er dyrere - på den måde guffer man det ikke helt på samme måde, men nyder det lidt nemmere. Bilder jeg mig ind. Desuden kan det være en fordel at det er små stykker - evt pakket ind - som Twist f.eks. Så har man papiret som bevis for at det er spist. Eller som jeg gjorde her forleden hvor Kvickly havde tilbud på de små toms æsker. Der er faktisk kun 75 gram i. Det er jo lidt mindre end en rittersport, men føles som lige så meget fordi det er en æske med små stykker. Og faktisk skal man være megt chokoladesulten for at spise sådan en hel æske.
Det er små tricks som i hvert tilfælde virker for mig ... for det meste.
Det er små tricks som i hvert tilfælde virker for mig ... for det meste.
16 år23. maj 2008 kl. 11:11
Kaktus (slettet)
Jeg synes, at du må have en vilje af stål! Flot klaret...
Jeg er selv ikke så afhængig af Chokolade, som alle i chokolade-freaks ;) men jeg har bestemt andre fede laster, der er ligeså slemme.
Jeg er vild med ost - ææææælsker bare (fed) ost på rugbrød, knækbrød, franskbrød, kiks - you name it!
Det er lige så slemt som chokolade. Har bare ikke fundet en løsning på, hvordan jeg belønner mig selv, for meget mager ost ER altså bare ikke spændende :(
På den anden side, bliver jeg almindeligvis ikke tilbudt fristelser af den art i det daglige :) Kender godt den søde kollega, der ofte deler ud af chokolade, hjemmebag osv, men det er endnu ikke sket, at hun har været rundt med et ostefad ;)
Jeg er selv ikke så afhængig af Chokolade, som alle i chokolade-freaks ;) men jeg har bestemt andre fede laster, der er ligeså slemme.
Jeg er vild med ost - ææææælsker bare (fed) ost på rugbrød, knækbrød, franskbrød, kiks - you name it!
Det er lige så slemt som chokolade. Har bare ikke fundet en løsning på, hvordan jeg belønner mig selv, for meget mager ost ER altså bare ikke spændende :(
På den anden side, bliver jeg almindeligvis ikke tilbudt fristelser af den art i det daglige :) Kender godt den søde kollega, der ofte deler ud af chokolade, hjemmebag osv, men det er endnu ikke sket, at hun har været rundt med et ostefad ;)
16 år23. maj 2008 kl. 12:00
iakob
@Kaktus: Jeg kender godt det med osten. Jeg er også ostespiser - og bryder mig overhovedet ikke om magre oste. Desuden spiser jeg ikke så meget ost og slet ikke til hverdag (det feder jo) - og en ost der har ligget i 14 dage i køleskabet er måske ikke så spændende mere. Jeg synes jeg har svært ved at opbevare dem så de stadig er gode over længere tid.
Derfor spiser jeg meget sjældent ost - kun til særlige lejligheder og ikke hver weekend. Derfor spiser jeg så den ost jeg vil have - uanset fedt%. Jeg kan nemlig også godt lide skimmelsoste.
Derfor spiser jeg meget sjældent ost - kun til særlige lejligheder og ikke hver weekend. Derfor spiser jeg så den ost jeg vil have - uanset fedt%. Jeg kan nemlig også godt lide skimmelsoste.
16 år23. maj 2008 kl. 12:16
Kaktus (slettet)
Iacob: hmmm.... du har ret. Løsningen er nok IKKE at have ost i huset, og så nyde den (i begrænset omfang) når man er ude.
Jeg stoler ikke nok på min viljestyrke (endnu) til at have en god ost liggende og så tro på, at jeg ikke spiser af den til den er væk! ;)
Lidt ligesom en anden beskrev med chokolade.... 2 firkanter...... og så liiiige 2 til :)
Jeg stoler ikke nok på min viljestyrke (endnu) til at have en god ost liggende og så tro på, at jeg ikke spiser af den til den er væk! ;)
Lidt ligesom en anden beskrev med chokolade.... 2 firkanter...... og så liiiige 2 til :)
16 år23. maj 2008 kl. 12:45
Men det her chokolade ville have været uplanlagt spisning af den værste slags. Hehe. Ganske vist sikkert kun 10-15 g, så helt slemt ville det jo ikke have været. Men jeg er nu stadig stolt af at jeg fik sagt nej tak. Så kan jeg i aften spise min hyggechokolade med god samvittighed ;-)