Spiseri om natten
Du læser en tråd i debat > vægttabiakob
re: Spiseri om natten
Frugt hjælper heller ikke for mig - men det gør et stykke knækbrød heller ikke.
Bortset fra revet æble spist i et passende langsomt tempo, det mætter altså. Jeg kan virkelig anbefale sådan en kost hvis man er vågen om natten og er sulten.
Suppler den evt med et knækbrød hvis du stadig er sulten.
Coops økologiske rugknækbrød (änglamark eller sådan noget) indeholder i øvrigt 18 g kostfibre per 100 gram og er et godt valg.
Bortset fra revet æble spist i et passende langsomt tempo, det mætter altså. Jeg kan virkelig anbefale sådan en kost hvis man er vågen om natten og er sulten.
Suppler den evt med et knækbrød hvis du stadig er sulten.
Coops økologiske rugknækbrød (änglamark eller sådan noget) indeholder i øvrigt 18 g kostfibre per 100 gram og er et godt valg.
16 år16. maj 2008 kl. 19:49
Taj1980
Synes lige jeg ville blande mig lidt ;) Viljestyrke tror jeg heller ikke det drejer sig om, men mere hvad kroppen har BRUG for, og at ignorere dette og ergo få en dårlig nattesøvn er ikke løsningen.
Jeg ville spise en banan (langsomt), da den giver god mæthed samt indeholder melatonin der skulle give en god søvn :) eller
Chokolade der indeholder koffein er ikke en god ide.
Jeg ville spise en banan (langsomt), da den giver god mæthed samt indeholder melatonin der skulle give en god søvn :) eller
Chokolade der indeholder koffein er ikke en god ide.
16 år15. juli 2008 kl. 20:26
Frk Jakob (slettet)
rugbrød med enten banan eller æble eller med et tyndt lag cheasy smøreost... hvad sker der hvis du spiser aftensmad senere?
16 år16. juli 2008 kl. 19:13
bruger slettet
Kender jeg os al for godt til, nu også mest fordi jeg er et natteravn, kan ikke sove om natten så bliver jeg sulten eller lækkersulten!
Men det er ved at gå over, da jeg spiser tit hen af en dag.. lidt men tit, det er godt efter min mening, for det bedste er at man altid er mæt og tilfreds, end at man først bliver rigtig sulten og så overspiser man.. eller får rumlen i maven midt om natten =)
Men det er ved at gå over, da jeg spiser tit hen af en dag.. lidt men tit, det er godt efter min mening, for det bedste er at man altid er mæt og tilfreds, end at man først bliver rigtig sulten og så overspiser man.. eller får rumlen i maven midt om natten =)
16 år17. juli 2008 kl. 05:40
Jeg kan godt forstå, det er irriterende med forstyrret nattesøvn, men kunne du så ikke prøve med små skridt ad gangen - vent 15 minutter fra du vågner til du spiser. Efterhånden får du det måske skubbet så langt, at det er et reelt morgenmåltid. Men jeg tror, det handler om at være tålmodig, hvilket er lettere sagt end gjort (er selv det mest utålmodige menneske på denne jord).