Spiseri om natten

Du læser en tråd i debat > vægttab

Spiseri om natten
Jeg har brug for råd: JEg spiser om natten! Jeg er så sulten. Ligger og vender og drejer mig i min seng i en time før jeg beslutter mig for at tage noget mad, for så kan jeg ikke ignorere sulten mere!
Jeg dyrker okay motion- hver dag, gerne et par timer- og spiser regelmæssigt.
Det er ikke fordi det er usundt det jeg spiser- det kan være grønsager, frugt el.lign., og hvis den er hel gal, min morgenmad. Men det er altså træls at have indtaget sin morgenmad og tilhørende kalorier kl. halv tre om natten!!!
Andre der har prøvet lign. og kan hjælpe?
16 år11. maj 2008 kl. 11:56
re: Spiseri om natten
Hej.
Som jeg ser det, er det en vane som skal brydes. Som med alle andre vaner, er det en svær ting at gøre. Det der skal til er først én nat hvor du ikke står op og spiser og så en nat til og en nat til osv... Til sidst er vanen brudt, men det kræver at du modstår sulten og må ligge vågen i sengen så længe det varer. Du kunne også prøve at nøjes med et glas vand eller en kop te, måske det kunne være nok?
Jeg har ikke selv problemet med at stå op om natten, men kender godt det med at ligge vågen fordi man er sulten.
Held og lykke med det :-)
16 år11. maj 2008 kl. 12:28
Kender det. Jeg vågner klokken 3-05 om natten. Skal bare op o spise med det samme, fordi jeg keder mig simpelhen sådan når jeg ligger i sengen. Når jeg så har spist, kan jeg fint sove igen.. Det er pisse irriterende. Men er begyndt at vænne mig til det. Så spiser jeg bare ikke morgenmad når jeg vågner eller nøjes med en kop the.
16 år11. maj 2008 kl. 13:02
Gør ligesom dig hihihi. Så tager jeg bare et stykke frugt etc. om morgenen , for det er ikke bare sådan lige at bryde den. HAr prøvet at lade vær flere nætter, men man siger alligevel at det tager 3 uger at bryde en vane, og de nætter hvor jeg ikke har gjort det og modstået har jeg max sovet 1 - 1 1/2 time, og skulle gøre det tre uger i træk- det virker bare uoverskueligt!!!
16 år11. maj 2008 kl. 13:31
Jeg kan godt vågne og være sulten men så ignorerer jeg det og sover videre
16 år11. maj 2008 kl. 15:59
Det er jo det der er problemet. Det er ikke til at ignorere. Hvis ikke jeg spiser, kan jeg ikke sove (jf. ovenstående indlæg)
16 år11. maj 2008 kl. 18:56
Mon ikke du spiser for lidt til dit sidste måltid så?
16 år11. maj 2008 kl. 20:00
Som sagt, det er super hårdt at bryde vaner, men det kan lade sig gøre :-)
16 år11. maj 2008 kl. 23:32
Jeg tænker lidt på om i er ordentligt mætte inden i ligger jer i sengen. Hvad får i til aftensmad/ aftensmellemmåltid???
16 år11. maj 2008 kl. 23:44
Self kan det lade sig gøre. Siger bare at jeg pt hellere vil spise om natten end lægge vågen tre uger i træk med en times søvn pr. dag. Det er også muligt at stoppe med at spise osv. Det jeg eftersøgte var mere råd! Ikke viljestyrke etc. Men om der netop var en konkret årsag eller noget man kunne gøre!!!
Ved ikke om det kan være for lidt til sidste måltid. Mit hovedmåltid er godt nok altid om morgenen. Senere består kosten af frugt grønt og kød/fisk. og tit bare grønsager til aftensmad. Hvad får I?
16 år12. maj 2008 kl. 00:28

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });