Spiseri om natten

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Spiseri om natten
Måske skulle du prøve at drikke en kop varm mælk eller en banan?
Inden du ligger dig til at sove. Hvis du evt, vågner alligevel, sådrik et glas mælk. det hjælper altid.
16 år12. maj 2008 kl. 03:39
Mit bud ville så også være, at du spiser mere til aften.
16 år12. maj 2008 kl. 08:11
Varm mælk?
16 år12. maj 2008 kl. 11:31
Jeg spiser ikke om natten, men sent om aftenen, fordi jeg er hamrende sulten. Hvorfor ikke bare acceptere, at du har det sådan og så indregne det i din kostplan? Jeg gemmer altid lidt kalorier til sidst på aftenen (kl. 12-1 stykker). Jeg tror ikke det er en god idé at springe morgenmaden over.
16 år12. maj 2008 kl. 13:59
Jamen indregner det også i min ksotpaln, men for det skal komme til at passe kaloriemæssigt spiser jeg som regelt mit morgenmåltid der, så springer ikke morgenmaden over, spiser den bare meget meget tidligt ;-) (ml. halv tre og 4)
Havde bare håbet på nogle nemme tip også fordi det er irriterende generelt for nattesøvnen... Hvad spiser du så så sent?
16 år12. maj 2008 kl. 14:05
Jeg er nattevagt så er nemlig også en af dem der har rodet rundt i måltiderne.

Jeg spiser salat og ca 100 g kød/fisk om natten, inden jeg cykler hjem drikker jeg et glas juice (150).
Inden jeg går i seng om morgenen får jeg et glas frisk presset juice af f.eks 4 gulerødder og 2 æbler med 2 spsk hørfrøolie i.
Har lige spist salat med 100 g røget fisk og 2 knækbrød med usødet syltetøj.
Og inden jeg ligger mig til aften igen spiser jeg salat med ca 50 g nødder i og ca 150-200 g kød

Håber det gav dig et indblik i hvor meget man er nødt til at spise, for at holde sig mæt hele døgnet rundt.

Hvis jeg gik i seng med kun lidt frugt og grønt i maven så ville jeg også vågne op og være sulten.

Et perfekt sammensat måltid skal helst indeholde proteiner (kød-fisk-æg-bønner), fibre (grøntsager ca 200-300 g) og fedtstof (koldpressede olier som dressing f.eks). Så holder du dig mæt i længst tid.
16 år12. maj 2008 kl. 15:26
Jeg har med vilje holdt forholdvis mange kalorier i min aftensmad i en stor del af kuren fordi jeg havde problemer med at sove hvis jeg var sulten når jeg gik i seng. Og hvis jeg ikke kunne sove så risikerede jeg meget nemt at gå amok i sukker dagen efter.

Jeg har dog efterhånden sat min aftensmad lidt ned kaloriemæssigt og har nu en bedre fordeling - men det kan altså anbefales at spise ting som fylder i maven længe: kød og grøntsager og kostfibre fra grov brød eller grovpasta. Kartofler mætter også godt - og indeholder ikke så mange kalorier.

Jeg har dog været oppe et par gange om natten siden jeg startede min kur og da spiste jeg et revet æble (og vistnok et stykke tørt knækbrød). Et æble mætter ikke så meget, men riv den og spis den langsomt, så mætter den fint.
16 år14. maj 2008 kl. 20:16
Hold da op jeg må være helt mærkelig. Jeg har overhovedet ikke problemer med at vågne og være sulten om natten. Faktisk har jeg enkelte gange brugt at gå i seng hvis jeg var for sulten. Altså hvis jeg om aftenen havde lyst til alverdens usunde ting, så var det bare om at komme i seng, så man kunne få sovet og tiden flyve til morgenmaden. Jeg har ingen problemer med at falde sulten i søvn og hvis jeg vågner om natten har jeg som regel glemt at jeg er sulten.

Hmm nå det her er der jo absolut ingen af jer der kan bruge til noget. Jeg synes bare det var lidt pudsigt.

Mit bedste råd hvis I har nat-problemet vil helt klart være som Iakob skriver - spis noget mere mættende til aftensmaden eller gem evt lidt til aftentiden i det hele taget. Jeg spiser tit et stykke frugt eller min elskede chokolade om aftenen når ungerne er puttet og jeg nyder freden og roen.
16 år14. maj 2008 kl. 21:12
Hej Karina så er vi to der er mærkelige for jeg har det ligesom dig, jeg kan godt gå sulten i seng, så desværre har jeg ingen gode råd ang. nattespiseri
16 år14. maj 2008 kl. 22:29
Jeg har altid haft det sådan at jeg ikke kan sove hvis jeg er sulten (eller har kolde fødder :-)

Før i tiden ville jeg være stået op og have spist de mest dumme ting - franskbrød med ost, kødpålæg, banan eller lignende og et glas mælk var vist min foretrukne ting sådan en sen nattetime en time eller to efter jeg var gået i seng.

Jeg spiser i øvrigt også tit et æble eller anden frugt om aftenen. Hvis jeg er sulten så kan jeg godt finde på at spise det uanset hvad dagens kaloriertal siger, simpelthen fordi natte-spiseriet er meget dyrere og jeg skal jo kunne fungere dagen efter så jeg skal have søvn. Så går vægttabet lidt langsommere, men efter min mening tager man ikke på af at gumle på et æble foran tv-avisen (eller madital forummet :-).
16 år15. maj 2008 kl. 12:22

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });