sommerkostplan:)

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: sommerkostplan:)
tænker alligevel at ca. 300 kcal af mit daglige energiindtag stammer fra mælk uden den store mæthedsfornemmelse, det er alligevel næsten to dåser tun, hvis du forstår hvad jeg mener. Der er også dagligt træning på programmet her, men det har der næsten været hver dag de sidste 3-4 mdr., så nu skal fedtet bare væk så musklerne kan komme til syne;)
16 år10. maj 2008 kl. 17:40
ja så forstår jeg det godt hvis du drikker så meget :O
Jamen må jeg høre hvad du har tænkt mht kosten? laver du kostplan eller hvordan gør du? og hvad træner du?
16 år10. maj 2008 kl. 17:44
Nu har jeg efterhånden smidt de 15 kilo ca. (vejer mig ikke men er gået fra en 44 til en 36 i tøj) og det er gjort ved at skære alt unødigt fedt og sødt, som kager, chips slik osv fuldstændig ud af kosten (Har ikke rørt noget det seneste halvandet år), med undtagelse af sukkerfri lakrids, lakerol etc., frugt is med få kalorier og alkohol en gang i mellem (man gider jo forfanden heller ikke være asocial:))
Derudover er hvidt brød, hvide ris og pasta også bandlyst.
Det er sådan set ovenstående jeg skal videreføre, og meget små ting der skal ændres. Det er bl.a. kaffe med mælk jeg skal have fundet et alternativ til og så spiser jeg en smule mere frugt end jeg burde, men jeg skal lige være top motiveret inden jeg laver de sidste ændringer- det er jeg så stille og roligt ved at finde frem nu:)
Jeg træner konditionstræning fem dage om ugen. Det er helst dans- helst en stilart, der hedder house, hvis du ved noget til dans? Nåå men er tidligere danser, så det er altid super super hårdt. Hvis ikke jeg danser, tager jeg aerobic eller step og så ca. en halv times styrketræning HVER dag samt 20 min. smidighedstræning for at få lange flotte muskler. Mine overarme og skuldre er dog blevet en tand for maskuline nu;)
Hvad har du tænkt dig mht. træning så?
16 år10. maj 2008 kl. 18:15
jeg har bare tænkt på cardiotræning.. plejer at have rigtig god erfaring med trappemaskine osv..en time hver dag helst, og hvis jeg er rigtig træt 40 min. Og brød,pasta,ris og alt med sukker er også bandlyst. fra imorgen.. har også syndet idag, men det er vel aldrig for sent?
16 år10. maj 2008 kl. 20:27
nej altså en kalorie er en kalorie ligegyldig hvornår man indtager den jo:)
Det ved jeg slet ikke hvad er, hvad er det?
16 år10. maj 2008 kl. 21:24
Hej Rosa, du ved godt at et af kostrådene er at man skal variere sin mad, ikke?

Hvis du lever af det samme i en måned eller to i træk, så vil du slet ikke få de vitaminer og mineraler du skal have for ikke at snakke om de vigtige næringstoffer (protein, kulhydrat og fedt) som din krop og hjerne har brug for for at kunne udføre deres funktion.

Husk også at din hjerne kører på fedt som brændstof - især umættede fedtsyrer. For lidt fedt kan give symptomer som PMS, træthed, hovedpine, problemer med koncentrationen, lav irritationstærskel og cirka 15 andre symptomer.

Dit fordøjelsessystem har brug for mad at arbejde med. Ellers kan du få problemer med tarm og mave.

Hvis jeg var dig så ville jeg sætte et mål her i madital til 1 kilo om ugen og så indtaste min mad og samtidigt sørge for at spise sundt og varieret. Det er en noget sundere måde at gøre det på.
16 år10. maj 2008 kl. 21:34
hvis det er cardiotræning du spørger om så er det fedtforbrændende træning. løb,cykling, trappemaskine,gågang osv:)
16 år10. maj 2008 kl. 21:38
det kan jeg ikke.der skal være kontrol og en plan jeg følger i en periode indtil jeg skifter kur. lider af spiseforstyrrelse.. så hvis jeg prøver på den måde du siger det på kører jeg i ond cirkel med ædeflip, opkast, afføringsmidler og selvmordstanker. har taget 2,5 kg på på det sidste pga det. så jeg er tvunget til at følge den plan..
16 år10. maj 2008 kl. 21:44
Så længe det er i en begrænset periode! :-)
Man må også finde den metode, der virker bedst for en selv- det er dig jeg har skrevet med herinde ang. overspiseri før ikke? Tror bare det er vigtigt du får snakket om det. Tror også det netop er vigtigt du finder din egen metode og bare fokuserer på du skal have et nogenlunde normalt indtag føde, som nu, i stedet for alt eller intet, så kan du altid tage sundheden som næste trin. Det er også små skridt og små mål i sig selv.. Jeg startede som sagt også ud i sin tid efter et liv som danser og et forfærdeligt forhold til mad med at tage en lille måned med nupo, ensformigt mad osv. og stille og roligt kom det på et normalt sudt niveau..
16 år11. maj 2008 kl. 02:45
Jo det er mig..Har også tænkt mig at gøre som du siger, er bare ikke klar til det endnu:) Puha i foregårs var min vægt 56,4 kg. idag er den 59,7 :( de ædeflip
16 år11. maj 2008 kl. 09:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });