#12 af Mayflower (slettet)
Onsdagsvejning den 7. maj 2008
Du læser en tråd i debat > vægttabMayflower (slettet)
re: Onsdagsvejning den 7. maj 2008
Spacy: Problemet er ikke kun løb men alt motion... hvis jeg f.eks bare skal gå i normalt (stille og roligt) tempo i 10 minutter kan jeg ikke få vejret og får smerter i bryst og venstre arm.. Jeg tror desværre derfor heller ikke at rulleskøjteløb vil kunne hjælpe... Problemet er at jeg indtil for 3 måneder siden ikke havde problemer med at løbe og løb 5 km hver anden dag uden problemer..
Jeg havde en bedre "kondition" (blev mindre forpustet) da jeg vejede over 90 kg for et par år siden end jeg har nu.. Det giver jo desværre slet ikke mening.. og en udholdesevne burde jo heller ikke fuldstændig forsvinde i løbet af et par måneder når man altid har dyrket meget motion
Jeg tror ikke der er andet jeg kan gøre ligenu end at presse mig selv så hårdt som jeg kan men stadig stoppe inden jeg bliver alt for svimmel og slet ikke kan stå op... Det er en balance gang jeg tror jeg er nød til indtil jeg har fået foretaget undersøgelserne af hjertet..
Hvis jeg ikke havde de problemer selv når jeg gik kunne det godt være jeg ville prøve rulleskøjteløb selvom det er ca 10 år siden jeg sidst var i nærheden af rulleskøjter... Har altid synes det var sjovt, men og mega svært... Det kunne godt være jeg vil prøve det når jeg kan trække vejret normalt bare ved at man går stille og roligt.. Men tak for forslaget...
Jeg havde en bedre "kondition" (blev mindre forpustet) da jeg vejede over 90 kg for et par år siden end jeg har nu.. Det giver jo desværre slet ikke mening.. og en udholdesevne burde jo heller ikke fuldstændig forsvinde i løbet af et par måneder når man altid har dyrket meget motion
Jeg tror ikke der er andet jeg kan gøre ligenu end at presse mig selv så hårdt som jeg kan men stadig stoppe inden jeg bliver alt for svimmel og slet ikke kan stå op... Det er en balance gang jeg tror jeg er nød til indtil jeg har fået foretaget undersøgelserne af hjertet..
Hvis jeg ikke havde de problemer selv når jeg gik kunne det godt være jeg ville prøve rulleskøjteløb selvom det er ca 10 år siden jeg sidst var i nærheden af rulleskøjter... Har altid synes det var sjovt, men og mega svært... Det kunne godt være jeg vil prøve det når jeg kan trække vejret normalt bare ved at man går stille og roligt.. Men tak for forslaget...
16 år7. maj 2008 kl. 13:23
Kirsten P (slettet)
til Mayflower. selvom jeg synes du er sej når du kæmper mod så dårlige odds vil jeg alligevel sig som Iakob, lyt til den krop og så er det snart den 16 maj hvor du så forhåbentlig ved hvor ud står.
til Iakob, ja det er utroligt hvor hurtigt kiloerne kan komme på igen, men du har bevidst at du kan og selvfølgelig kan du det.
Her er det desværre også en vægtstigning at melde ind, på et ½ kg så vægten igen siger 64,5
til Iakob, ja det er utroligt hvor hurtigt kiloerne kan komme på igen, men du har bevidst at du kan og selvfølgelig kan du det.
Her er det desværre også en vægtstigning at melde ind, på et ½ kg så vægten igen siger 64,5
16 år7. maj 2008 kl. 14:02
Mayflower (slettet)
Kirsten P: Tak Jeg har heldigvis altid været meget stædig og den stædighed kan jeg bruge nu til at presse mig selv, men ja både du og Iakob har ret i at jeg burde lytte noget mere til min krop, men det synes jeg bare godt kan være lidt svært...
Ja der er heldigvis ikke så længe til den 16 maj, men så går der ca 5 hverdage før jeg får svar, men der er heldigvis ikke så længe til som der har været...
Jeg håber at jeg hurtigt får svar og at de så kan begynde og gøre noget mod symptomerne og at jeg så kan komme tilbage i samme spor som jeg var for et halvt år siden... Så det krydser jeg fingre for... Det vil blive rart bare at få et navn på hvad det er der er skyld i denne forværring...
Jeg er sikker på at det ½ kg som du har taget på i denne uge hurtigt ryger af igen...
Ja der er heldigvis ikke så længe til den 16 maj, men så går der ca 5 hverdage før jeg får svar, men der er heldigvis ikke så længe til som der har været...
Jeg håber at jeg hurtigt får svar og at de så kan begynde og gøre noget mod symptomerne og at jeg så kan komme tilbage i samme spor som jeg var for et halvt år siden... Så det krydser jeg fingre for... Det vil blive rart bare at få et navn på hvad det er der er skyld i denne forværring...
Jeg er sikker på at det ½ kg som du har taget på i denne uge hurtigt ryger af igen...
16 år7. maj 2008 kl. 14:09
veile
Vil ikke blande mig i om man skal presse sin krop eller ej, men vil bare sige at jeg nok skulle holde mig på måtten hvis mit hjerte skabte sig ved lb. Selv unge mennesker kan falde om med hjertestop pga. hjertefejl.......
Sidste uge stod jeg stille, men i denne uge har jeg tabt 1,3Kg så gennemsnittet er OK.
Siden uge 2 har jeg tabt gennemsnitligt et kilo om ugen. Så jeg er næsten for godt vant. Egentlig tror jeg det ville være sundere at tabe kiloene langsommere, men jeg føler mig stadig ekstremt fed, så ligefrem at sætte farten ned med vilje, det kan jeg altså ikke få mig selv til......
Sidste uge stod jeg stille, men i denne uge har jeg tabt 1,3Kg så gennemsnittet er OK.
Siden uge 2 har jeg tabt gennemsnitligt et kilo om ugen. Så jeg er næsten for godt vant. Egentlig tror jeg det ville være sundere at tabe kiloene langsommere, men jeg føler mig stadig ekstremt fed, så ligefrem at sætte farten ned med vilje, det kan jeg altså ikke få mig selv til......
16 år7. maj 2008 kl. 16:06
claus (slettet)
Det er to uger siden, jeg var på vægten sidst - og jeg har haft et par hårde uger. Ingen motion på grund af en skade. i byen at spise/drikke mange gange. Overarbejde en masse - og så bliver der bare ringet efter pizzaer.
Jeg har stadig ikke tid til at få vejet alting og skrevet det ind, men jeg nåede lige på vægten i morges. Den viste kun 300 gram mere end for 2 uger siden. Det tager jeg som et tegn på, at vanerne trods alt er ved at være så indgroede, så jeg helt automatisk vælger det sunde. Jeg er faktisk rigtigt lettet over, at det går så godt.
Jeg har 14 dage endnu med samme aktivitetsniveau hvad fester og arbejde angår. Men jeg håber at kunne komme i gang med noget motion igen fra i næste uge. Det skal nok gå den rigtige vej det hele :-)
Jeg har stadig ikke tid til at få vejet alting og skrevet det ind, men jeg nåede lige på vægten i morges. Den viste kun 300 gram mere end for 2 uger siden. Det tager jeg som et tegn på, at vanerne trods alt er ved at være så indgroede, så jeg helt automatisk vælger det sunde. Jeg er faktisk rigtigt lettet over, at det går så godt.
Jeg har 14 dage endnu med samme aktivitetsniveau hvad fester og arbejde angår. Men jeg håber at kunne komme i gang med noget motion igen fra i næste uge. Det skal nok gå den rigtige vej det hele :-)
16 år7. maj 2008 kl. 22:57
tynd74
hej alle sammen
I onsdags vejede jeg igen 76kg, så det er skønt at jeg holder vægten.
lige nu regner jeg med jeg forbrænder en masse kcal. da jeg er ifærd med at male min udestue. først pudsede jeg den ned med sandpapir, dernæst fik den en omgang oliemaling. og nu maler jeg en lys grå farve og da det skal dække en mørkebrun farve skal den have 2-3 gange for at dække helt. så jeg har slet ikke haft stund før nu til at kikke herind.....
tillykke til jer der har tabt jer lidt.
og til jer der har taget lidt på, det skal nok forsvinde igen
og de lange lyse aftener gør jo os alle mere aktive end vi har været hele vinteren, så jo det forbrænder i hurtig.
lise
I onsdags vejede jeg igen 76kg, så det er skønt at jeg holder vægten.
lige nu regner jeg med jeg forbrænder en masse kcal. da jeg er ifærd med at male min udestue. først pudsede jeg den ned med sandpapir, dernæst fik den en omgang oliemaling. og nu maler jeg en lys grå farve og da det skal dække en mørkebrun farve skal den have 2-3 gange for at dække helt. så jeg har slet ikke haft stund før nu til at kikke herind.....
tillykke til jer der har tabt jer lidt.
og til jer der har taget lidt på, det skal nok forsvinde igen
og de lange lyse aftener gør jo os alle mere aktive end vi har været hele vinteren, så jo det forbrænder i hurtig.
lise
16 år8. maj 2008 kl. 22:52
Frk M (slettet)
Jeg er sur og irriteret og det hjælper slet ikke.
Min vægt står i stampe, vejer det samme som jeg gjorde for 3 uger siden, vægten har været gået lidt op indimellem.
Men jeg spiser ikke en gang så meget som jeg "må" alligevel sker her ikke noget som helst.
Må væbne mig med den tålmodighed jeg ikke har og fortsætte.
Min vægt står i stampe, vejer det samme som jeg gjorde for 3 uger siden, vægten har været gået lidt op indimellem.
Men jeg spiser ikke en gang så meget som jeg "må" alligevel sker her ikke noget som helst.
Må væbne mig med den tålmodighed jeg ikke har og fortsætte.
16 år10. maj 2008 kl. 09:43
bruger slettet
Ja, det kan være svært at holde motivationen oppe, når vægten står stille. Da jeg startede på at træne, rykkede min vægt sig heller ikke i en 2-3 uger. Det var faktisk derfor, at jeg fandt denne her side, fordi jeg ville få et overblik over mit kalorie-indtag. Men siden da går det rigtig stærkt. Jeg skriver ikke mit indtag ind, da jeg ikke kan forene vejning af mad med mit sind og livsstil, men jeg lever sundt, med enkle udskejelser - det er jo en ny livsstil og ikke en evig kur.
Men du skal jo selvfølgelig huske at drikke nok vand - få nok søvn osv. - og at det ikke kun er vægten som er belønningen, men den gode livsstil!
Min vægt er fra at være gået i stå til at gå rask nedad - uden at jeg sulter. Jeg dyrker dog en masse motion - dvs. 5-7 gange om ugen - det er primært motionsboksning, spinning og løb.
Held og lykke
Susan
Men du skal jo selvfølgelig huske at drikke nok vand - få nok søvn osv. - og at det ikke kun er vægten som er belønningen, men den gode livsstil!
Min vægt er fra at være gået i stå til at gå rask nedad - uden at jeg sulter. Jeg dyrker dog en masse motion - dvs. 5-7 gange om ugen - det er primært motionsboksning, spinning og løb.
Held og lykke
Susan
16 år10. maj 2008 kl. 13:34
Frk M (slettet)
Tak, tror da også på at det kommer igen, synes bare det er surt at stå på det samme uge efter uge
16 år10. maj 2008 kl. 13:49
Ingen tvivl - uansat om det er tab eller stigning, så knokler alle løs - det må på sigt give resultat.
Jeg har ingen vægt at melde ind. Pga. eksamensstress, har jeg valgt at gemme min vægt helt væk, og den bliver først fundet frem efter Pinse, når den sidste opgave er afleveret.
De vægttab jeg havde i sidste uge, var bare så usundt, så det vil jeg ikke udsætte min krop og psyke for.
Jeg noterer min mad, og min aktiviteter (sidde og skrive 10-12 timer), nå ja - og så lige lægge tøj i vaskemaskinen. Jeg går pt ikke op i antallet at kcal - men der finde ikke rigtig noget usundt mad i huset, så jeg er ikke så nervøs.
Glæder mig til at være på banen igen i næste uge.