#1 af Pokemom (slettet)
Onsdagsvejning den 7. maj 2008
Du læser en tråd i debat > vægttabPokemom (slettet)
Onsdagsvejning den 7. maj 2008
øøøøøøøøøøøøvvvvvvvvvvvvvvvv. Jeg melder om endnu en stigning på hele 700 gram. Jeg fatter ik en bjælde. Jeg er begyndt at motionere regelmæssigt nu og har fundet mig en sød fyr - med alt hvad det nu bringer med sig ;-)...Hvorfor bliver jeg så ved med at tage på? ok...lakridserne er vendt frygteligt tilbage...og har drukket 2 colaer....men alligevel. !. delmål er nu 1 kg væk igen...og det andet delmål 3 kg. væk. håber en forbedring til næste uge...der er ik flere lakridser, så mon ik det er realistisk.
16 år7. maj 2008 kl. 07:42
Mayflower (slettet)
re: Onsdagsvejning den 7. maj 2008
Pokemom: Jeg ved præcis hvordan du har det. Det er virkelig irreterende når kiloerne pludselig kommer tilbage uden nogen meget tydlig grund..
I denne uge kan jeg desværre melde om en meget stor vægtstigning.. hele 900g mere end sidste onsdag.. Jeg fatter det virkelig ikke... Jeg har fjernet usunde ting så de ikke findes i min lejlighed mere. Jeg er begyndt og følge kostplanen bedre.. Jeg er begyndt og spise frokost og aftensmad, hvilket jeg i længere tid ikke har gjort... jeg er begyndt at løbe så meget jeg kan hver dag.. det bliver desværre kun til ca 1 km som tager ca 15 min... hvor jeg er nød til at gå noget af tiden.. i forhold til for 3 måneder siden hvor jeg hver anden dag løb 5 km på ca 30 min.. Det er jo godt nok vildt så meget det er gået ned af bakke...
Jeg har erstatet en del af den juice jeg plejer og drikke med vand så jeg højst drikker 2 små glas (ca 400g ialt) om dagen.
Jeg kæmper dog stadig videre.. Jeg vil af med de kg og det skal et muligt dårligt hjerte og astma ikke ødelægge for mig.. Det er dog skræmmende når jeg kommer hjem efter min løbe/gåtur på ca 15 minutter så kan jeg ikke få vejret i over 1 time efter.. Jeg får stærke smerter i venstre bryst og arm samtidig med at hele kroppen ryster så voldsomt at jeg næsten ikke kan stå på benene... Det er meget ubehageligt, men jeg nægter simpelthen bare og sætte mig i sofaen og lade kiloerne rasle på igen...
Kiloerne skal ikke have lov til at komme på igen....
Jeg håber at jeg til på næsten onsdag igen kan komme under 71 kg...
Vægten stod i dag på 71.7...
Jeg fortsætter ihvert fald kampen mod kiloerne...
Held og lykke til jer andre... jeg håber i har haft mere held med at smide kiloerne...
I denne uge kan jeg desværre melde om en meget stor vægtstigning.. hele 900g mere end sidste onsdag.. Jeg fatter det virkelig ikke... Jeg har fjernet usunde ting så de ikke findes i min lejlighed mere. Jeg er begyndt og følge kostplanen bedre.. Jeg er begyndt og spise frokost og aftensmad, hvilket jeg i længere tid ikke har gjort... jeg er begyndt at løbe så meget jeg kan hver dag.. det bliver desværre kun til ca 1 km som tager ca 15 min... hvor jeg er nød til at gå noget af tiden.. i forhold til for 3 måneder siden hvor jeg hver anden dag løb 5 km på ca 30 min.. Det er jo godt nok vildt så meget det er gået ned af bakke...
Jeg har erstatet en del af den juice jeg plejer og drikke med vand så jeg højst drikker 2 små glas (ca 400g ialt) om dagen.
Jeg kæmper dog stadig videre.. Jeg vil af med de kg og det skal et muligt dårligt hjerte og astma ikke ødelægge for mig.. Det er dog skræmmende når jeg kommer hjem efter min løbe/gåtur på ca 15 minutter så kan jeg ikke få vejret i over 1 time efter.. Jeg får stærke smerter i venstre bryst og arm samtidig med at hele kroppen ryster så voldsomt at jeg næsten ikke kan stå på benene... Det er meget ubehageligt, men jeg nægter simpelthen bare og sætte mig i sofaen og lade kiloerne rasle på igen...
Kiloerne skal ikke have lov til at komme på igen....
Jeg håber at jeg til på næsten onsdag igen kan komme under 71 kg...
Vægten stod i dag på 71.7...
Jeg fortsætter ihvert fald kampen mod kiloerne...
Held og lykke til jer andre... jeg håber i har haft mere held med at smide kiloerne...
16 år7. maj 2008 kl. 08:10
lilja (slettet)
Mayflower : Det lyder til at være slemt med dig. Du har forhåbentlig været til læge med de symptomer du har ?
Her går det godt efter at jeg er kommet med på vognen igen :) Vægten siger 75,1 til morgen og det betyder at jeg har tabt mig 7,4 kilo siden jeg startede og er nu kun 100 gram fra mit første mål ! Juhu !
Her går det godt efter at jeg er kommet med på vognen igen :) Vægten siger 75,1 til morgen og det betyder at jeg har tabt mig 7,4 kilo siden jeg startede og er nu kun 100 gram fra mit første mål ! Juhu !
16 år7. maj 2008 kl. 08:31
Mayflower (slettet)
Lilja: Ja jeg har været til lægen.. Jeg skal på sygehuset den 16. maj og have taget røntgenbilleder af lunger og hjerte og muligvis også et EKG... Min læge troede i første omgang at det var astma jeg havde fået, men det er hun begyndt at tvivle på da intet af den astmamedicin hun har prøvet på mig har virket... Så jeg ser virkelig frem til at kunne få nogle svar efter røntgenbillederne på sygehuset... Det vil være rart hvis man i det minste kunne få en diagnose så man kunne få den rigtig medicin. Især fordi hjertelidelser ligger i familien: min mormor har dårligt hjerte, min far døde af dårligt hjerte for 10 år siden, min morfar er død af dårligt hjerte og min farfar havde også dårligt hjerte..
Så kan man jo næsten ikke lade være med at bekymre sig om med de symptomer som jeg har om det er hjertet det er galt med... Jeg håber bare at jeg snart kan få en diagnose...
Det er virkelig flot at du nu kun er 100g fra første mål.. Det giver lige lidt ekstra motivation...
Så kan man jo næsten ikke lade være med at bekymre sig om med de symptomer som jeg har om det er hjertet det er galt med... Jeg håber bare at jeg snart kan få en diagnose...
Det er virkelig flot at du nu kun er 100g fra første mål.. Det giver lige lidt ekstra motivation...
16 år7. maj 2008 kl. 08:47
mulle36 (slettet)
Jeg er ny herinde, jeg startede i mandags, og har tabt 400g, så jeg er godt tilfreds. jubii
16 år7. maj 2008 kl. 08:53
iakob
Mayflower - har din læge - eller astma-allergiforbundet - ikke nogle gode ideer til motionsformer hvor du får brændt kalorier, får brugt musklerne men som ikke belaster dit system så meget? Det lyder godt nok grelt det der - man skal også lytte efter sin krops signaler, fedme er jo ikke den eneste farlige ting for dig - din astma er heller ikke at spøge med.
Som I sikkert ved så har jeg været syg i cirka 14 dage og taget cirka 4 kilo på i den omgang og jeg synes langtfra jeg har spist så meget. Jeg har spist lidt mere usundt end jeg plejer men slet ikke noget som godtgør 4 kilo. Og jeg har også haft en følelse af at have meget vand i kroppen. Derfor var det med en vis forventning at jeg var på vægten her til morgen fordi jeg syntes at jeg var kommet af med en del af vandet igår. Og ganske rigtigt - vægten var faldet 600 gram i forhold til sidste onsdag og nu er min lokale vægtstigning "kun" på cirka 3 kilo.
Jeg har sat et mål på 1 kilo over 14 dage - den gamle opskrift fra efteråret men håber på at kaste kiloerne af mig lidt hurtigere.
Så jeg er lettet over at det går den rigtige vej, ærgelig over at jeg skal døje med en vægtstigning nu, ærgelig over at sygdommen satte en midlertidig stopper for min motionsprogram (cykel på arbejde + i motionsrum herude) og lykkelig over at være ved at være rask.
Hvor er det dog vildt som 2-5 kilo hurtig kan komme på. Man skal godt nok holde øje :-)
Som I sikkert ved så har jeg været syg i cirka 14 dage og taget cirka 4 kilo på i den omgang og jeg synes langtfra jeg har spist så meget. Jeg har spist lidt mere usundt end jeg plejer men slet ikke noget som godtgør 4 kilo. Og jeg har også haft en følelse af at have meget vand i kroppen. Derfor var det med en vis forventning at jeg var på vægten her til morgen fordi jeg syntes at jeg var kommet af med en del af vandet igår. Og ganske rigtigt - vægten var faldet 600 gram i forhold til sidste onsdag og nu er min lokale vægtstigning "kun" på cirka 3 kilo.
Jeg har sat et mål på 1 kilo over 14 dage - den gamle opskrift fra efteråret men håber på at kaste kiloerne af mig lidt hurtigere.
Så jeg er lettet over at det går den rigtige vej, ærgelig over at jeg skal døje med en vægtstigning nu, ærgelig over at sygdommen satte en midlertidig stopper for min motionsprogram (cykel på arbejde + i motionsrum herude) og lykkelig over at være ved at være rask.
Hvor er det dog vildt som 2-5 kilo hurtig kan komme på. Man skal godt nok holde øje :-)
16 år7. maj 2008 kl. 08:57
KarinaHadsten (slettet)
Til jer der her taget på - Ihhh hvor jeg kender det. Min vægt har stået stille - dvs. svinget 1-1½ kilo op og ned i over en måned nu. Men NU er det som om der sker noget igen. Siden sidste onsdag har jeg tabt et HELT kilo !!!! Det er bare en fornøjelse. Så jeg vil bare sige til jer der står stille eller har taget på - fortsæt - det skal nok komme igen. Jeg klarede denne krise, så det kan I også.
Vægten sagde 80,6 her til morgen, så jeg kan slet ikke fortælle hvor meget jeg glæder mig til at se et 7-tal forrest på vægten. Der er altså himmelvid forskel på at veje 80,1 og 79,9 - kan I følge mig ? Jeg vejer i 70'erne - øj det glæder jeg mig til at sige.
Vægten sagde 80,6 her til morgen, så jeg kan slet ikke fortælle hvor meget jeg glæder mig til at se et 7-tal forrest på vægten. Der er altså himmelvid forskel på at veje 80,1 og 79,9 - kan I følge mig ? Jeg vejer i 70'erne - øj det glæder jeg mig til at sige.
16 år7. maj 2008 kl. 08:57
Mayflower (slettet)
Iakob: Nej min læges råd var at jeg helt skulle stoppe med motion indtil der var fundet ud af hvad der er galt... Men det kan jeg simpelthen ikke leve uden.. Jeg skal have noget motion hver dag også selvom det er imod min læges ordre. Stod det til mig var jeg ude en halv time hver dag og løbe, men det har jeg måtte acceptere at jeg ikke kan så derfor nøjes jeg med det som jeg kan presse mig selv fuldstændig til som er 15 min løb/gå.. og så noget pilates som ikke er så anstrengende hvis jeg holder nogle pauser.. Jeg ved godt man skal passe på sig selv og lytte til sin krop og efter hvad lægen siger, men jeg kan heller ikke forligne mig med at skulle opgive noget som betyder så meget for mig og jeg kan slet ikke acceptere at et muligt dårligt hjerte skal være skyld i at jeg tager på... Jeg vil fortsætte med at kæmpe... Det skal ikke få mig til at stoppe... det kan så godt være at det tager noget længere tid med vægttabet end hvis jeg kunne dyrke motion på normalt nivuea, men det må det så gøre...
16 år7. maj 2008 kl. 09:10
Torunn (slettet)
Jeg har tabet mig hele 100g siden sidste onsdag... Egentlig så det ud til at blive en vægtstigning, men forhåbetlig har jeg fået vendt kurven. På et tidspunkt var jeg oppe at ramme 65,7 (Åh skræk, Åh ve).
Jeg har virkelig kæmpet mere for de 100 gram, end for halve kiloer på andre tidspunkter, lidt absurd at tænke på. Det er som om at min krop kun er i stand til at tabe 3 kg af gangen, så skal der pause til på 1-2 uger... Ret irriterende.
Jeg har virkelig kæmpet mere for de 100 gram, end for halve kiloer på andre tidspunkter, lidt absurd at tænke på. Det er som om at min krop kun er i stand til at tabe 3 kg af gangen, så skal der pause til på 1-2 uger... Ret irriterende.
16 år7. maj 2008 kl. 12:13
Spacy
Hej Alle!
Jamen Mayflower, selvfølgelig skal du da dyrke motion, men der må være noget som ikke er så belastende for dig.
Hvad med rulleskøjter? Det kan jeg anbefale ;-) Jeg har nemlig heller ikke lunger til alm. løb/jogging, men rulleskøjteløb - det er bare super godt!
Nå ja forresten! Onsdagsvægten! Desværre er jeg gået 700 g op siden sidste onsdag, men der havde jeg også haft et stort hop nedad.
Jeg er stadig under 70, hvilket er så skønt. Det er helt rigtigt at det der med at vægten starter med et 6 tal istedet for et 7 tal, har stor betydning.
Kan i alle have en skøn dag :-)
Jamen Mayflower, selvfølgelig skal du da dyrke motion, men der må være noget som ikke er så belastende for dig.
Hvad med rulleskøjter? Det kan jeg anbefale ;-) Jeg har nemlig heller ikke lunger til alm. løb/jogging, men rulleskøjteløb - det er bare super godt!
Nå ja forresten! Onsdagsvægten! Desværre er jeg gået 700 g op siden sidste onsdag, men der havde jeg også haft et stort hop nedad.
Jeg er stadig under 70, hvilket er så skønt. Det er helt rigtigt at det der med at vægten starter med et 6 tal istedet for et 7 tal, har stor betydning.
Kan i alle have en skøn dag :-)
16 år7. maj 2008 kl. 12:21