uønsket kalorieoverskud

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: uønsket kalorieoverskud
det er +3000 kcal, var til videoaften :p men du har ret, det er bare med at komme op på hesten igen. Skulle ud og motionere nu, men har kraftige mens smerter så det er jeg virkelig træt af:(
16 år22. marts 2008 kl. 11:25
Bare for nu at være rigtigt irriterende, jeg ved det er det sidste man har lyst til at hører når man har smerter ved menses, men motion tager ofte toppen af smerterne
16 år22. marts 2008 kl. 13:14
+3000 Kcal det er rigtig meget på en dag, det er næsten 500g kropsvægt, og sætter dig i hvert fald 3-4 dage tilbage, det må være demotiverende, jeg var ude hos nogle venner igår, og vi bestilte burgere, jeg skrev den ind til at være 700 Kcal, tror nu ikke den var så slem, men hellere for meget end for lidt, og ingen pomfritter og kun sukkerfri sodavand. Der er plads til at synde, hvis man tænker sig om, men +3000 Kcal, det lyder som om du ikke overvejede konsekvensen, mens du puttede i hovedet.

At sige nej er en svær ting, for det er så fedt at spise usundt, men pas på du ikke lader den ene dag tage den anden, for lige pludselig risikere du at tænke, hvis det tager så lang tid at gøre det godt igen, så kan det sku også være lige meget.

Held og lykke med at komme op på hesten igen. Og næste gang du tager til videoaften, tager du en pose gulerødder med, og beslutter hjemmefra at du ikke vil spise slik, måske tage en ananas med også, den er god mod sukkertrangen. Du vil have det rigtig godt med dig selv bagefter, at du kunne sige nej til slik.
16 år22. marts 2008 kl. 13:17
er lige kommet hjem fra træning, så det er rigtig dejligt :)
16 år22. marts 2008 kl. 16:02
Ja det har du ret i. har ikke rørt slik i 2 måneder, og så ødelagde jeg det fordi jeg alligevel havde dårlig samvittighed over den overskud jeg havde fået..der var frugt på bordet så det er slet ikke det hehe :)
Jeg tager 800 kcal om dagen i 3 dage så håber jeg de er forbrændt igen :)
16 år22. marts 2008 kl. 16:04
jeg forslå eks. gulerødder fordi det er der et af de grøntsager der er hedder minus kcal. dvs. sige hvis du eks indtager for 100 kcal gulerødder,,,ja så forbrænder du faktisk mere ved at spise dem, end der er i dem.

vaegtkonsulenterne.dk fandt lige lidt om det på nettet...., men jeg lærte det af en anden på et andet debat forum..

Ellers er mine egen erfaringer også at jeg taber min når jeg spiser de 300 g daglig,,,,så er det bare med at få dem skrællet...
16 år22. marts 2008 kl. 18:12
tak for tippet fabiola. det vil jeg benytte:)
16 år22. marts 2008 kl. 20:54
Så sunde som gulerødder er - og jeg spiser også mange - så skal man huske at en sund kost er varieret kost.

Der findes mange andre grøntsager end gulerødder, som er rigtig gode og sunde og ikke indeholder mange kalorier. Desværre skal de fleste af dem tilberedes for at være rigtig gode, men bladselleri, peberfrugt, agurk, champignon, tomat, salat og.. hm.. er der flere?

Alle rodfrugter: rødbede, rodselleri, persillerod, pastinak, jordskokker etc etc samt stort set alle andre grøntsager kan ovnbages sammen med lidt olivenolie og de foretrukne krydderier og smager vidunderligt til næsten al kød. Hvis en rest magert kød fra dagen før og en kartoffel blandes i, så er der faktisk et helt måltid - et magert måltid.

Undgå dog majs og ærter i større mængder - de har ikke helt de samme gode egenskaber som andre grøntsager (men i små mængder bidrager de til variationen/vitaminerne).
16 år24. marts 2008 kl. 07:45
ja der er da mange andre grøntsager med samme formål,, jeg bruger bare guleroden, fordi den er så let at håndtere,, og spiser max 300 g pr. dag.

jeg vil ikke siger at man skal minimere ærter og majs, der er tigtig mange fiber i ,, og en overgang fik jeg en salat hver dag med ærter, majs, kylling og mayonaise i...det smagte god og jeg tabet mig...

Men vores smag, behag og meninger er jo forskellige
16 år24. marts 2008 kl. 12:48
Majs og ærter er fine som smagstilskud, men min mand troede han kunne komme afsted med at servere grønsager og så tilberede majs eller ærter alene. Det synes jeg ikke helt var godt nok - jeg ville hellere have en masse andre ting som er noget sundere.

Men majs og ærter i til at søde med - det er godt.
16 år24. marts 2008 kl. 16:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });