uønsket kalorieoverskud

Du læser en tråd i debat > vægttab

uønsket kalorieoverskud
Hej allesammen..

Vil lige høre om hvad man kan gøre for at forhindre vægtøgning, hvis man er i kalorieoverskud en enkelt dag. har indtaget 1000 ekstra kalorier idag, så vil høre om jeg kunne undgå at tage på i vægt hvis jeg indtog endnu mindre de efterfølgende dage?
Håber på nogle svar..:)
16 år21. marts 2008 kl. 19:01
re: uønsket kalorieoverskud
Det vil jeg mene du kan, men du skal nok heller ikke gå al for langt ned
16 år21. marts 2008 kl. 19:10
TAK for det hurtige svar. var så bekymret for om jeg nu havde "ødelagt" det hele..
16 år21. marts 2008 kl. 19:17
jeg ville spise ekstra gulerødder i morgen...
16 år21. marts 2008 kl. 19:53
hvorfor lige gulerodder??
16 år21. marts 2008 kl. 21:14
Man kan ikke ødelægge andet end ens egen optimisme ved at have kalorieoverskud en enkelt dag. Det tager flere dage ;-)

Jeg har f.eks. spist som en gal til en påskefrokost idag - jeg har endnu ikke tastet ind, men alle tallene står i min sorte lommebog og når jeg får tastet det ind, så forventer jeg en hel række af sure, gule ansigter på info-siden. Men jeg forventer også at hvis jeg vælger samme infoside, bare over 4 uger - så ser de noget gladere ud.

Og hvis det er tilfældet, ja så har man jo ikke noget at bekymre sig for. Livet består nu engang af hverdag og fest og der skal jo også være plads til en fest i ny og næ - selv under en kur.
16 år21. marts 2008 kl. 22:07
hvad tager flere dage? har jo et kalorieoverskud på 3000 kom det op på :/ der blev vist hygget lidt for meget idag hehe..
16 år22. marts 2008 kl. 05:58
Det tager flere "dårlige" dage at ødelægge ens kur, det kan ikke gøres i løbet af een dag.
16 år22. marts 2008 kl. 06:48
Iøvrigt så hæver jeg dit kalorieunderskud på 3000 kj med 2000 kj og så puljen nu er på 5000 kj.

Eller med andre ord: Selvom jeg nok syntes jeg passede lidt på igår - så har jeg alligevel spist for næsten 2 dage på 1 dag. Maden var bare fed - især den nøddekage med nougatcreme som min svigermor havde fundet opskriften på på odense marcipans hjemmeside. Jeg har sjusset det meste af vægten, og håber den reelle mængde af mad er lidt mindre end jeg sjussede.

Igår fik jeg kun 3 smileys: væske, sukker og fisk! Set over de sidste 4 uger er væske, frugt og grønt, kostfibre, sukker, fedtsyrefordeling, fisk og energifordeling på måltider glade - energifordeling er sur (1% for lidt kulhydrat) og energi balance ville være sur med cirka 100 kj.

Så det er jo super - mit problem er bare at jeg skal til påskefrokost igen på søndag hvis vi ellers kan komme afsted for vejret. Men så er der også "hele" 3 uger til vores 2-årige fylder 3 - med hvad der hører til af kagemand og pølsehorn.. hm.. :-)
16 år22. marts 2008 kl. 06:59
Hej Anonyme
Hvordan kan du være i tvivl om at man kan rette op på et kalorie overskud. Hvordan tror du at du er blevet overvægtig??? Det har du med kalorieoverskud igennem mange år måske.

Men for at vise et basalt regne eksempel så håber jeg du kan se at det bare er tal og man altid kan få tal til at stemme.

Hvis du hver dag skal have et kalorie underskud på 717 Kcal, fordi du ønsker at tabe 100g om dagen.

Så har du spist 1000 Kcal for meget en enkeltdag, så er du 1717 Kcal bagud (Fordi du ikke har haft 717 i underskud + 1000 Kcal over) Hvis du stadig vil nå dit mål har du 1717 Kcal du skal indhente, det kan gøres på 2 måder.

Enten Spiser du mindre eller også motionerer du mere. Så simpelt er det.

Hvis du kun vil gøre det ved at spise, så kunne du jo meget passende indtage 100 Kcal mindre end du plejer i 17 dage (17*100Kcal = 1700 Kcal) Eller du kunne tage en tur på kondicyklen 5 * 30 minutter, alt efter hvor hurtigt du kører skulle det også blive omkring 1700 Kcal.

Du har valgt at tabe dig, og det skal nok lykkedes, og nogle dage, vil man have overskud på tabellen, jeg har selv oplevet det. det var dog kun 2Kcal, men det var også 800Kcal fra mit mål. Og i aften skal jeg ud og spise på en fin restaurant, og der har jeg ikke tænkt mig at være på kur, da vi skal bruge et gavekort på 2000 kr, og vi har set frem til denne oplevelse i 6 måneder. Det var et sidespring.

Hvorfor der er en der foreslår du skal spise Gulerødder, er fordi at du så bliver hurtigere mæt end hvis du spiste alt muligt andet, og at der ikke er så mange kalorier i.

Du må ikke lade dig slå ud af du rammer forkert end enkelt dag, du har taget en beslutning der skal give dig et bedre liv på sigt, om ikke andet sundere. Og hvis nu det viste sig du tog lidt på pga de 1000 Kcal som svarer til ca 140g kropsvægt, hvad så, du har sikkert tabt mere tidligere, det er en livsomlægning at spise fornuftigt, man taber sig ikke af at ligge sin kost om en periode, men ved at gøre det resten af ens liv. Ellers havde du aldrig taget på i første omgang.

Du er blevet sat en dag tilbage måske 2, og det vil sige, du ikke når dit mål 1 Maj, men 3 Maj (Eller hvornår du ellers har lavet et mål) og det er der ikke den store skade i. op på hesten igen og held og lykke

Tommy

PS. Det er altid nemmere at vejlede og komme med gode råd, hvis du ikke er anonym.
16 år22. marts 2008 kl. 10:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });