#12 af bruger slettet
ALKOHOL
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: ALKOHOL
Det var nemlig det jeg heller ikke helt forstod- det med at man slet ikke kan tabe sig, selvom man vælger at synde med alkohol. Altså nu er det heldigvis ikke så meget jeg mangler at tabe mig- en ca. 5 kg i løbet af de næste 3 måneder. Mit problem er lidt at jeg ikke har vejet mig under mit vægttab- dels fordi, det skete da jeg lige var stoppet som danser og derfor vidste at der også ville ryge en del muskler, dels fordi jeg var bange for at blive for sygeligt optaget af mit vægttab, og så ville jeg næsten heller bare kunne gøre det stille og roligt. I og med jeg ikke har haft en vægt, er det dog netop svært at se hvilken effekt alkohol har på min vægt. Overvejer dog lidt at veje mig for første gang i flere år i morgen, men ved ikke om jeg tør!!!
Hmmm må danse en masse når jeg er i byen!!! Hvis de dog bare snart ville lade være med at spille det frygtelige house alle steder. Hvornår spiller de ryste-røv musik!!!!!!!??!!!!!
Hmmm må danse en masse når jeg er i byen!!! Hvis de dog bare snart ville lade være med at spille det frygtelige house alle steder. Hvornår spiller de ryste-røv musik!!!!!!!??!!!!!
16 år21. marts 2008 kl. 10:12
claus (slettet)
Prøv at regne baglæns, så kan du nemt se, hvad der skal til - for hvis du skal tabe 5 kg på 3 måneder, så er det ikke så svært. Vi tager den lige i meget runde tal for at give dig en idé om størrelsesordenen af dine synder:
1 kg på 3 uger giver et ønsket kalorieunderskud på ca. 30.000 kj pr 3 uger. Hvis du så indtager 20 genstande en weekend i løbet af den perioder - det svarer til ca. 10.000 kj - så skal du i stedet have et underskud på 40.000 kj. Det er 2.000 kj om dagen (ca. 500 kcal). Så hvis du ligger mellem 1200 og 1600 kcal i indtag, så skal du sidde meget stille for at det ikke går godt...
Du kan også tage de 10.000 kj og dele ud over de 3 uger for at se forskellen: Det giver 500 kj om dagen - eller mindre end 150 kcal. Det er altså det, du skal indtage mindre pr. dag for at der er plads til at drikke 20 genstande hver 3. uge.
Så når dit mål er sat så lavt er det ingen problem at tage en bytur hver tredie uge. Med mindre du da er i stand til at drikke betydeligt mere end de 20 genstande, jeg regner med i eksemplet :-D
P.S. Hvis de kun spiller house-musik, når man går i byen, så er jeg glad for, at jeg er blevet for gammel til at komme de steder ;-)
1 kg på 3 uger giver et ønsket kalorieunderskud på ca. 30.000 kj pr 3 uger. Hvis du så indtager 20 genstande en weekend i løbet af den perioder - det svarer til ca. 10.000 kj - så skal du i stedet have et underskud på 40.000 kj. Det er 2.000 kj om dagen (ca. 500 kcal). Så hvis du ligger mellem 1200 og 1600 kcal i indtag, så skal du sidde meget stille for at det ikke går godt...
Du kan også tage de 10.000 kj og dele ud over de 3 uger for at se forskellen: Det giver 500 kj om dagen - eller mindre end 150 kcal. Det er altså det, du skal indtage mindre pr. dag for at der er plads til at drikke 20 genstande hver 3. uge.
Så når dit mål er sat så lavt er det ingen problem at tage en bytur hver tredie uge. Med mindre du da er i stand til at drikke betydeligt mere end de 20 genstande, jeg regner med i eksemplet :-D
P.S. Hvis de kun spiller house-musik, når man går i byen, så er jeg glad for, at jeg er blevet for gammel til at komme de steder ;-)
16 år21. marts 2008 kl. 10:29
claus (slettet)
Bare lige for at understøtte, at man godt kan tabe sig selv om man får en øl i ny og næ og en enkelt bytur en gang imellem: Jeg checkede lige mit eget energi-indtag inden for de sidste 52 dage (mit aktive mål). Her har jeg indtaget 24.179 kJ (ca. 6000 kcal) i form af alkohol.
Det er tæt på at være det samme gennemsnit som jeg regnede ud for dig ved 20 genstande hver 3. uge. Og jeg har tabt mig 1 kg om ugen i gennemsnit...
Det er nok en anelse mere alkohol end der er sundt - men der er jo heller ingen grund til at gå i kloster endnu ;-)
Det er tæt på at være det samme gennemsnit som jeg regnede ud for dig ved 20 genstande hver 3. uge. Og jeg har tabt mig 1 kg om ugen i gennemsnit...
Det er nok en anelse mere alkohol end der er sundt - men der er jo heller ingen grund til at gå i kloster endnu ;-)
16 år21. marts 2008 kl. 10:41
bruger slettet
Er virkelig virkelig glad for du tog dig til til det regnestykke du lige stillede op- så har jeg jo intet at frygte. jeg ved slet ikke hvor meget der skal til før man taber sig osv. på den måde. Ved bare hvor mange kalorier, der er i de fskl. MADvarer, og hvor meget jeg ca. skal have om dagen, men ved alkohol var jeg på bar bund.
Ha ha tror jeg plejer at drikke mellem 5 og 10 genstande og så er jeg virkelig virkelig stov ;)
Synes også det var lidt ærgeligt hvis jeg slet ikke kunne drikke- jeg ved godt man ikke kan alt, men nu har jeg fx. ikke rørt nogen former for slik, kage , chokolade, fast food etc. i over et år og har det rigtig fint med dét, men synes det ville være ærgeligt ikke overhoved at kunne drikke...
Ha ha tror jeg plejer at drikke mellem 5 og 10 genstande og så er jeg virkelig virkelig stov ;)
Synes også det var lidt ærgeligt hvis jeg slet ikke kunne drikke- jeg ved godt man ikke kan alt, men nu har jeg fx. ikke rørt nogen former for slik, kage , chokolade, fast food etc. i over et år og har det rigtig fint med dét, men synes det ville være ærgeligt ikke overhoved at kunne drikke...
16 år21. marts 2008 kl. 13:13
claus (slettet)
Som du kan se tillader de fleste andre sig lidt chokolade, kage en gang om ugen, rundstykker med smør om fredagen eller en eller anden anden luksus for at det ikke skal blive for surt.
Hvis du kan nøjes med den luksus det er at tillade dig selv en 5-10 genstande hver 3. uge eller deromkring, så er det mindre kalorier end mange af de andres små luksus-tilbøjeligheder.
Så hop du endelig op på vægten, så du kan se, at det går fint alligevel. Brug programmet her til at indtaste både hvad du spiser/drikker og hvor aktiv du er, så er det nemt at følge med i, om man gør det godt nok...
Hvis du kan nøjes med den luksus det er at tillade dig selv en 5-10 genstande hver 3. uge eller deromkring, så er det mindre kalorier end mange af de andres små luksus-tilbøjeligheder.
Så hop du endelig op på vægten, så du kan se, at det går fint alligevel. Brug programmet her til at indtaste både hvad du spiser/drikker og hvor aktiv du er, så er det nemt at følge med i, om man gør det godt nok...
16 år21. marts 2008 kl. 13:42
iakob
Det er nemlig rigtig. Det skal være sjovt og der skal være plads til fest.
Jeg så en forsker i fjernsynet for efterhånden nogle år siden. Han havde fordret nogle mus med kun sund kost - mest grønt. Og de levede signifikant længere end kontrolmus med en mere usund madstil. På spørgsmålet om man direkte kunne føre det overpå mennesker, svarede han: "Nej... og selvom man kunne, så var der nok ikke mange som har lyst til at leve 3-5 år længere hvis man kun måtte spise salat og den slags".
:-)
Jeg så en forsker i fjernsynet for efterhånden nogle år siden. Han havde fordret nogle mus med kun sund kost - mest grønt. Og de levede signifikant længere end kontrolmus med en mere usund madstil. På spørgsmålet om man direkte kunne føre det overpå mennesker, svarede han: "Nej... og selvom man kunne, så var der nok ikke mange som har lyst til at leve 3-5 år længere hvis man kun måtte spise salat og den slags".
:-)
16 år21. marts 2008 kl. 22:43
Frk M (slettet)
Jeg går slet ikke på druk, men det gør jeg så heller ikke når jeg ikke er i gang med at tabe mig. Har en gang under min kur siddet med en breezer i hånden, men da jeg fandt ud af hvor mange kalorier den indeholdt røg den tilbage i køleskabet
16 år22. marts 2008 kl. 13:18
Den med, at man ikke kan tabe sig i en hel uge efter at man har drukket alkohol, den har jeg hørt før, og jeg aner ikke, hvor det kommer fra. Men det er en skrøne, du ikke skal tro på (og jeg har kurverne til at bevise det!!!).
Du kan, som du rigtigtnok antager, sagtens bare regne med, at det, du har indtaget ekstra i alkohol, det skal der spises mindre imellem perioderne, så går det lige op. Men jeg synes, at du frem for at skrue for meget ned på maden for at gøre plads til det, så skal du sætte dine mål lidt lavere. Hvis du drikker pænt igennem hver 3. uge og så følger en normalt sund kur imellem det, så skulle det stadig kunne blive til et pænt vægttab i stedet for at sulte dig selv imellem turene.
Så mit råd er: Bliv ved med at holde dig på mellem de 1200 og 1600 kcal. - måske til den lave side, hvis du kan. Tag dine ture med glæde og tast dem ind og så skal du nok se, at gennemsnittet over 3 uger viser, at du stadig godt kan tabe dig. Og så vær glad for det tempo, det kan lade sige gøre i. Hellere være på kur dobbelt så længe uden at det bliver hårdt end at være på en kort kur, hvor man er asocial og bliver træt af det.
For øvrigt kan byture også give en del motion - jeg var til koncert i aftes og mine ben er pænt ømme nu, så noget fysisk aktivitet må det da være blevet til :-D