ALKOHOL

Du læser en tråd i debat > vægttab

ALKOHOL
jeg ville egentlig bare spørge, hvad I andre brugere gør når I skal på druk???
Der er jo rigtig mange kalorier i alkohol, men samtidig er det jo p... sjovt??
Jeg tænker især på Jer brugere, der er på min alder, og hvor det er enormt asocialt at lade vær.
jeg prøver at minimere mit forbrug, men noglegange kan det altså være rigtig dejligt med en tur- især når man er single;)
Er der noget bestemt i plejer at spise dagene op til eller efter? Og noget bestemt I plejer at drikke???

Jeg har ikke rigtig problemer med at holde mig væk fra madvarer, men vil nødig skære alkoholen (eller i hvert fald virkningen af den ha ha.. ) helt fra...
16 år20. marts 2008 kl. 16:29
re: ALKOHOL
erfaringen er at man ikke rigtig taber sig i ugen efter alkohol, så begræns det til får gang,, og ja så kan du jo gå til den, de gange, men forvent ikke vægtab..
Rigtig god fest..
16 år20. marts 2008 kl. 16:55
men det forstår jeg bare ikke rigtig? En kalorie er vel en kalorie uanset hvad??? Hvis man fx. sagde man ville drikke en gang ugentlig fx. , og så holdte kalorie indtaget fra føde på 500 kcal i weekenden i de perioder, hvor man havde brug for at gå ud??? Altså det undrer mig bare...
16 år20. marts 2008 kl. 17:01
Sådan kan du ikke gøre det.. uanset om du drikker alkohol eller ej har din krop stadig brug fra ca. 1200 kcal for at holde dit hvilestofskifte igang. Alkohol er rent giftstof for kroppen og der er absolut ingen næring i. Det er selvfølgelig en god ide at spise fedtfattigt sammen med alkohol men at skære alm. nødvendig føde helt ned til 500 kcal er ikke en god ide.
16 år20. marts 2008 kl. 18:24
Også selvom det sker sjældent? Pt. drikker jeg ca. en gang hver 3 uge, og det er sådan set min eneste udskejelse. ( til hverdag lægger kal. indtaget ml. 12 og 1600) Det kan vel ikke påvirke hvilestofskiftes funktion når der er tale om en enkel dag og især ikke når der er tale om flydende indtag senere ;)

Ved godt alkohol er gift- men det er der sq så megert der er. Tror det er vigtig man ikke bliver for hellig og at man husker på, at der stadig er nogen grundlæggende rammer i dagens Danmark omkring det at være ung og social. Så kan man altid diskutere om, det er rigtig eller forkert, men sådan er det nu engang. samtidig tror jeg det er vigtig man giver sig selv lov til at nyde, hvis der er tale om en livstilsændring og ikke blot en midlertidig kur.
16 år20. marts 2008 kl. 18:38
Du skal også være opmærksom på at hvis man drikker på tom mave, kan det også være ret usocialt. Det er i hvert tilfælde begrænset hvor charmerende man er når man kører stor lastbil på toilettet efter bare 2 timer til festen. Det oplevede jeg selv engang - én gang ;-)

Naturligvis skal der være plads til en fest med alkohol engang imellem. Det aller bedste du kan gøre er disse to ting:

1) Sørg for at "spare" op til festen rent kaloriemæssigt i perioden mellem festerne. Altså hvis du går til fest cirka hver 3. uge - ja så har du jo 3 uger til at spare op i. Men check lige at du stadig spiser nok.

2) Efter hver (eller før hver) genstand til festen, drik så et glas vand (light sodavand kan måske gøre det - men vand er absolut bedst). Det gør underværker for din væskeballance og hjælper dig til at være knap så syg og slatten dagen efter.

Bare nogle råd fra een som var 21 år for hvad der føles som et par år siden - men i virkeligheden er det en lille menneskealder ;-)
16 år20. marts 2008 kl. 20:06
;-)

Tak for rådene. Tror især det med vandet imellem er virkelig godt, for jeg sparer jo op og spiser ikke så meget, hvilket ret ofte efterhånden har resulteret i, at jeg er gået kold efter et par timer! Der skal jo ikke så meget til mere, som der skulle engang!

Ved du (eller en anden) noget om, hvilket alkohol, der feder mindst? Jeg mener: Der må jo være ret stor forskel på en vodka/cola light og en Pina ´colada???
16 år20. marts 2008 kl. 20:52
Hvad gør I andre, når I skal drikke? Og hvor tit sker det under vægttab/vægtvedligeholdelse??
16 år20. marts 2008 kl. 20:53
jeg gør det så sjældent.. og mener at du bare skal gør som du har lyst til den ene dag hver 3 uge,, det skal jo også være sjovt, som du siger, så bare spis/drik pænt de andre dag ik??
God fornøjelse...
16 år20. marts 2008 kl. 21:31
Alle former for alkohol feder lige meget 7,4 kcal/gram. Men det har sæføli betydning hvad du blander det med. Der er jo ikke kalorier i cola light som der f.eks. er i kakaomælk hvis du drikker cognac og kakaomælk.
16 år20. marts 2008 kl. 23:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });