Dagens Ros

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dagens Ros
ja det er en oplevelse man godt kunne være foruden..
16 år22. april 2008 kl. 10:37
Ja, føj da! En træls oplevelse. Fik du taget eller ødelagt noget af værdi for dig - altså bortset fra hjemmets fred?

Dagens ros for mig.. Uh... jeg har sådan set ikke været på kur idag - end ikke gjort noget for at leve sundt som sådan. Jeg har nemlig fået en mild influenze (den er slem nok, men den har ikke lagt mig ned). Min mand er gået helt i dørken, så loddet falder på mig når det drejer sig om at passe vores syge 5-årige (halsbetændelse, bakteriel, under behandling) og vores raske og alt for aktive 3-årige.

Derfor har jeg valgt at se lidt stort på sundhed og fedtsyrer og så bare prøve at komme gennem dagen.

Med det i mente så er det altså ret sært at jeg overhovedet har underskud idag. Det må være livsstilen som slår igennem. Om ikke andet, så synes jeg selv at det er ret fedt at vide.

Den anden ting jeg vil rose mig selv for, er at føre al mad ind i en bog på trods af sygdom. Min PC har nemlig været under reparation så jeg fik den først tilbage idag - og så har jeg ført alle de nedskrevne data ind.
16 år22. april 2008 kl. 21:02
Iakob: Ja jeg har fået taget et sæt øreringe og en halskæde som jeg har fået af min mormor og et sæt øreringe som jeg har fået af nogle af mine veninder fra gymnasiet.. Samt lidt penge...

Der er heldigvis ikke blevet ødelagt andet end det vindue de kom ind af... Og de mere værdifulde ting har de heldigvis heller ikke nået og tage... Det tyder mest af alt på at de er blevet forstyrret før de var færdige.. for de har ladet en bærbarcomputer blive og nogle andre værdifulde ting så det er jeg glad for...

Jeg synes egentlig det værste har været tanken om at der har været fremmede mennesker inde og rode i ens ting...

De ting der er sjålet er for omkring 500 kr, så det er ikke det så voldsomt, men det er smykker som har betydet meget mere for mig end de er værd... især de øreringe og halskæden fra min mormor..

Dagens ros for mig i går:

+ Jeg brugte det meste af aften på den sidste oprydning i lejligheden, men jeg fik stadig tid til at gå en tur på ca en halv time...

+ Jeg drak de 2 liter vand jeg havde planlagt.

+ jeg modstod fristelsen for at købe en butterdejsting med kylling og karry da jeg ventede på toget selvom min ven købte en og spiste den lige ved siden af mig... Det er jeg meget stolt over... Det sjoveste var at jeg for en gangs skyld var stolt over ikke have spist den og efter 5 minutter havde jeg faktisk slet ikke lyst til den... normalt plejer jeg ikke at kunne modstå fristelsen men tilgengæld plejer jeg med det samme bagefter at få en meget dårlig samvittighed og det var en rar følelse ikke at have den i går...

+ jeg stod af bussen tidligere i morges og gik resten af vejen..

Det var vist det jeg kunne finde på i dag...

16 år23. april 2008 kl. 08:24
Mayflower: Det er virkelig træls når arvestykker ryger - og det er så ret ligemeget om det har en reel værdi på 25 ører eller 5000 kroner. Man savner tingene, som minder een om de mennesker som man har fået dem af.

Dagens ros:
+ Jeg spiste ikke guf i aftes. Sådan som jeg har det nu, kunne jeg sikkert sagtens have sat betragtelige mængder af slik til livs og vi har det endda i huset. Men jeg tvang mig selv til ikke at tænke på det og det lykkedes. Det hjalp helt sikkert at jeg var i brugsen igår og kikkede på ret mange forskellige varedeklarationer. Slik indeholder mellem 1400 og 1600 kj per 100 gram og en pose indeholder cirka 180 gram - det er omkring 3000 kj i een pose slik. Den tanke hjalp mig!

+ Jeg er begyndt at skære frugt til havregrynen hver morgen, som jeg så bruger i stedet for rosiner. Det betyder at jeg kan få lidt større mængde mad for samme antal kalorier - og med flere forskellige vitaminer i. Manden nyder også frugten mens børnene foretrækker rosinerne - i hvert tilfælde hvis frugten er æble. Det er en god ting.

+ Da jeg skulle smøre madpakke til den mindste her i morges så skar jeg lidt ananas til ham. Resten af ananassen (den var lille) skar jeg i tern som nu står i svaleskabet til når jeg får ondt af mig selv og får lyst til sødt. Så spiser jeg dem i stedet for en nutellamad. Det er i hvert tilfælde planen og rosen går til at forberede et sundt alternativ.
16 år23. april 2008 kl. 10:10
Iakob: Ja det har du helt ret i..
16 år23. april 2008 kl. 10:14
Jeg vil da også gerne prøve at rose mig selv.

En af mine absolut største udfordringer er når der placeres "rester" fra møde foran mit kontor - og det gør der tit. Så forsvinder fornuften og min ellers udmærkede viljestyrke som dug for solen. For hvad er bedre end lækker fyldt chokolade eller en slikskål, når man er lidt eftermiddags sukkerkold og træt...

Og idag faldt jeg mærkeligt nok i(har ellers ikke haft svært ved at undvære de søde sager de sidste par dage). Så jeg snuppede to stk. chokolade og en håndfuld slik, men da jeg havde spist 5 stk. slik og taget en bid chokolade kom fornuften tilbage og jeg skyndte mig at smide resten i skraldespanden. Jeg sparede lige 150 kcal. og det skal man jo ikke kimse af!
16 år24. april 2008 kl. 13:51
ForBlid: Det er da vildt flot at du sådan kunne finde fornuften midt i udskejelserne.

Jeg skal lige selv ha en mega roser i dag. Min chef havde rundstykker med og jeg havde planlagt morgenmaden derefter. Jeg halverede min normale portion og spiste så et enkelt rundstykke med ost. Hun havde også kage med - sådan en af de der rigtig fedtede trekanter fra bageren. Jeg sad længe og overvejede om jeg bare skulle tage et lille stykke, men så huskede jeg på hvad det sædvanlige fredagsrundstykke plejer at gøre ved regnskabet og så lod jeg være. Hold da op hvor er jeg stolt af mig selv.

Derudover har jeg været mere fysisk aktiv på arbejde idag, da jeg har gået meget frem og tilbage og skullet koordinere en masse. Det betød også at jeg valgte at stå ved mit skrivebord - så jeg let kunne stille mig ind og checke mails mm. Så alt ialt en god dag so far.

I aften skal vi til aftenåbent i XL og snakker om at spise vores aftensmad derude - i form af grilpølser. Men hvis det ender sådan har jeg en rest af broccoli fra i går som jeg lige vil spise inden vi tager afsted. Ros til mig for at forberede den sunde del af vores nemme aftensmåltid.

Senere i aften har jeg desuden et møde, hvor jeg håber at der ikke bliver disket op med kage, men også er noget sundt jeg kan tage. Jeg vil sørge for at have styr på kallorieballancen inden jeg tager afsted, så jeg ved om der er "råd" til et LILLE stykke kage.
16 år24. april 2008 kl. 15:09
Jeg vil gerne rose mig selv for at have lyst til kage, cykle til bageren, stille min cykel, kigge på vinduet og så tage min cykel og køre videre, vel at mærke uden kage
16 år29. april 2008 kl. 21:16
Jeg vil rose mig selv (og kigge med bebrejdende øjne til min sambo), for ikke at falde i for min sambos lokkerier om at lave pandekager med is som vi gjorde før i tiden. Og for ikke at snuppe noget af det chokolade hun købte, da der ingen pandekager blev lavet.
Tilgengæld skal jeg have ris for weekenden udskejelser. Grilmad begge dage og alt for meget alkohol indenbords :S øv øv.
16 år29. april 2008 kl. 21:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });