Dagens Ros

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Dagens Ros
En enkelt stor ros til mig selv i dag:

Jeg havde ikke tænkt mig at lave noget motion i dag - der er en koncert i aften, der skal passes og så går det jo ikke med ømme muskler og bla.bla. Men jeg er lidt bagud i forhold til hvad jeg har lovet i motionstråden, så jeg tog da bare lige en lille tur - 25 minutter for fuld damp. Det tæller dælme da også på en dag, man nærmest havde afskrevet :-)
16 år20. marts 2008 kl. 13:56
Dagens ros på påskens første feriedag.

Jeg har jo været så brandgod at jeg cyklede på arbejde de tre første dage i ugen. Og har opført mig eksemplarisk - men nu vil jeg koncentrere mig om idag.

+ Der var franskbrød og kage på morgenbordet - mandens ønske, jeg hentede hos bageren. Og tog selv en grov, langtidshævet valnødde-rundstyk til mig selv. Og et stykke knækbrød. Mens ungerne og manden guffede hvid brød og kage - så fik jeg mørk rundstyk og knækbrød!! Ret godt gået!!!

+ Eftermiddagskaffen var igen kage, franksbrød og banan smoothies med vanilieis i. Jeg tog frugt, bar knækbrød og friskpresset appelsinsaft. Også ret godt gået.

+ Lige efter frokost var dagens energifordeling på cirka 50% fedt og heraf var halvdelen mættet fedt (jeg havde fået 16% ost, lidt smør, lidt nutella, lidt smør). Jeg stod for aftensmaden og da dagen var omme havde jeg en energifordeling på 43% fedt og hveraf 41% mættet. Ikke godt, men godt at jeg fik skruet ned for fedtet og især for det mættede. Jeg har masser af underskud på energiballancen og det er jo super. Og aktiv perioden har stadig smileys på energifordeling og fedtsyrefordeling. KANON!

+ Motion.. jeg var i haven og grave i formiddags. Det var ret godt - fik ryddet op i komposten. Og jeg har været aktiv det meste af dagen, sad ned i et par timer over frokost, ellers ikke. :-)
16 år20. marts 2008 kl. 20:17
Jeg har ikke været så god til at taste ind her i påsken og jeg har ikke været helt så standhaftig som ellers mht. slik. MEN noget er der vel alligevel at rose - jeg har brug for det, for vægten var ikke sød her til morgen. Jeg håber dog det er væske, for jeg kunne mærke det på mine fingre - mine ringe sad stramt i morges. Nå men ROS:

- Jeg har været god til at forberede mig inden et måltid på hvad jeg ville spise.Jeg kendte "menuen" og forberedte mig mentalt på hvad jeg ville spise og jeg holdt mine aftaler med mig selv.
- Jeg spiste kun ET stykke flæskesteg, meeeeget lidt sovs og en masse grøntsager til.
- Jeg undlod dessert - her spurgte jeg inden desserten blev serveret min mor hvad vi skulle ha. Netop for at kunne forberede mig. Da jeg hørte at det var jordbærgrød tænkte jeg "Det behøver jeg faktisk ikke spise noget af". Jeg kan godt li jordbærgrøden, men eftersom jeg var mæt var det ikke noget jeg behøvede at spise. Jeg havde det rigtig godt med at vælge det fra.
- Jeg spiste til morgenmaden kun et enkelt rundstykke med mager ost.
- Jeg gik tur med noget af familien ned til vandet trods temmelig dårligt vejr.
- VI fejrede min mors fødselsdag i sommerhuset og jeg valgte at drikke en enkelt kop chokolade, men UDEN flødeskum. Jeg spiste en enkelt bolle uden smør og sprang lagkagen over. Hold da kæft hvor var jeg dygtig der.
16 år23. marts 2008 kl. 12:05
Påskens anden frokost var igår.

+ Jeg spiste mere end min kur tillader igår - men det var en festdag og det var planen at jeg skulle smage på lidt af alt det gode. Men jeg sprang også over ting som jeg ville have spist tidligere (karrysalat, remoulade og mayonaise f.eks.) og jeg spiste meget mindre end tidligere. Jeg sprang sodavanden over fordi der var sukker i - og drak noget øl i stedet. Jeg faldt lidt i æblegrøden som jeg tog to portioner af - dog med reduceret flødeskumsmængde (jeg tog under låget). Men alt i alt en meget fornuftig påskefrokost med god mad unden at gå helt overbords.

+ Om aftenen på vejen hjem spiste vi på grillbar - jeg vaglte en rød hotdog (med ketchup, sennep, rå løg og syltet agurk) og en salat der bestod af salat, tomat, agurk og dressing som jeg desværre glemte at frabede mig fordi det slet ikke krydsede mine tanker at der kunne være dressing på. Og så en lille smule af min søns pommes frites, som jeg dog stoppede med at spise fordi så gode var de heller ikke.

+ Alt i alt en god dag på cirka 2000 kj overskud - meget acceptablet for een af årets festdage. Især fordi jeg godt kunne have spist meget mere og meget mere fedt.

Da jeg ikke fik motion i går eller læste Becks kort, så nævner jeg ikke lige noget om det under ros.
16 år24. marts 2008 kl. 07:17
Bed lige mærke i at du sprang sodavand over pga. sukker og drak øl i stedet. er der ikk flere kalorier i alkohol end der er i sukker ?
16 år24. marts 2008 kl. 07:44
Påskens ros:

- Masser af motion. også de dage, hvor jeg skulle noget!
- Ingen dage med stort overskud på energikontoen - faktisk har jeg et solidt underskud de fleste dage.
- Der er købt frisk frugt til i dag, hvor jeg får gæster, så dagen i dag bliver heller ikke noget problem.
16 år24. marts 2008 kl. 10:09
Frede123: Sukkerholdig sodavand har faktisk en anelse flere kalorier end en pilsner, men forskellen er ikke ret stor....
16 år24. marts 2008 kl. 10:13
Jeg er ret ny herinde, men er da helt med på det her med at rose sig selv..

Så igår vil jeg rose mig selv for:

- at have klaret 30 min total fedtforbrænding med Charlotte Bircow, også maveøvelserne, som ellers er vildt hårde.

- jeg fik masser af grønt, havde en kæmpe portion salat med på nattevagt.

- jeg var sprængfyldt med energi, og humøret var i top..

- vægten går den rigtige vej (juhuu)

Det er vidunderligt at føle at man har overskud :o)
16 år24. marts 2008 kl. 14:42
Forskellen er at en øl ville jeg nok have tilladt mig selv alligevel. Øl nummer 2 tog jeg istedet for et par sodavander - og så var der jo også lige det med princippet ;-)
16 år24. marts 2008 kl. 16:16
Ros til mig selv for igår..

- 30 min interval træning på motionscykel, det var bare så hårdt - nåede en max puls på 177

- fik masser af grønt og frugt

- fik kæresten med herinde

- havde endnu engang utrolig meget energi og overskud

Livet er bare dejligt
16 år25. marts 2008 kl. 16:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });