#12 af Mayflower (slettet)
Onsdagsvejning d. 12/3 08
Du læser en tråd i debat > vægttabMayflower (slettet)
re: Onsdagsvejning d. 12/3 08
Karina: Tak... Jeg har heller ikke tænkt mig og droppe grønsagerne men vil prøve nogen af alle de gode råd jeg har fået inde under "de smileys de smileys helt gode venner er vi altså ikke" og så håber jeg at det giver resultat i næste uge....
16 år12. marts 2008 kl. 09:10
Tofte (slettet)
Må desværre melde om en stigning på 500 gr. siden sidste uge :-(
Ikke sjovt - men trøster mig med at jeg har mens i denne uge, så forhåbentlig ser det lidt bedre ud i næste uge.
Ikke sjovt - men trøster mig med at jeg har mens i denne uge, så forhåbentlig ser det lidt bedre ud i næste uge.
16 år12. marts 2008 kl. 10:09
Kirsten P (slettet)
1 kg er der røget i denne uge, så nu står der 64,5 kg Dejligt efter at have stået i stampe i lang tid
Gammelmor: Der er ikke noget galt i at være optimist, hvis ikke vi selv tror på det hvem skal så.
Jeg synes alle gør en god indsats. Det er da ikke de vilde vægtstigninger der er, så der kan sikkert findes masser af forklaringer.
Gammelmor: Der er ikke noget galt i at være optimist, hvis ikke vi selv tror på det hvem skal så.
Jeg synes alle gør en god indsats. Det er da ikke de vilde vægtstigninger der er, så der kan sikkert findes masser af forklaringer.
16 år12. marts 2008 kl. 10:57
iakob
Jeg har en underlig kurve. Tirsdag og onsdag i denne uge og i sidste uge ligger vægten cirka 700 gram over weekendens vægt. Nå men det som tæller er jo vægten sidste onsdag og der har jeg tabt mig 600 gram. Sidste uge lå jeg dog højt - faktisk er jeg tilbage på mit forrige mål (jsom jeg afbrød fordi jeg nåede det mål før tid). Altså - der har været et spring nedad som min krop nu udligner. Træls når det vender sådan men i det mindste taber jeg mig stadig. Og så er mens lige om hjørnet så der er forventning om vægttab i næste uge.
Mayflower: Det er aldrig spild af tid. Selvom du ikke taber dig, så lever du jo sundt. Husk også at vægttabet godt kan komme i spring. Hvis alle der kom ud i en periode med stilstand hoppede fra, ja så var der altså ikke mange hvis kur lykkes. Det er en del af kuren og det kan man lige så godt indstille sig på. Find andre, alternative succesparametere - smileys, cm mv.
Angående astma, har du så kontakt til astma og alllergiforbundet? Det kan være de kan hjælpe med at finde en motionsform som du rent faktisk kan dyrke.
Mayflower: Det er aldrig spild af tid. Selvom du ikke taber dig, så lever du jo sundt. Husk også at vægttabet godt kan komme i spring. Hvis alle der kom ud i en periode med stilstand hoppede fra, ja så var der altså ikke mange hvis kur lykkes. Det er en del af kuren og det kan man lige så godt indstille sig på. Find andre, alternative succesparametere - smileys, cm mv.
Angående astma, har du så kontakt til astma og alllergiforbundet? Det kan være de kan hjælpe med at finde en motionsform som du rent faktisk kan dyrke.
16 år12. marts 2008 kl. 13:57
Mayflower (slettet)
Iakob: Nej jeg ved godt at det altid er positivt at spise sundt og jeg har også tænkt mig at fortsætte... for hvis ikke jeg gør det er det om kort tid måske 10 kg der er for meget i stedet for 5. Jeg satser også på at de nye ideer til min kost som jeg starter på fra i morgen af vil vise resultater i den positive retning
Nej det har jeg ikke.. det er kun en uge siden jeg fik det konstateret og min læge er stadig igang med at prøve at finde den rigtige dosis medicin..
Jeg har tænkt mig fra i morgen af at stå af 2 stoppesteder før om morgen når jeg skal i skole/ på arbejde. det svare til ca 1 km og jeg har god tid da jeg er der en halv time før jeg skal møde. Jeg kan dog ikke nå det om eftermiddagen men der vil jeg så prøve om jeg lige stille kan begynde enten at løbe en lille tur eller bruge den stepmakine eller skimaskine som jeg har i min lejlighed. Jeg er også begyndt at stå op i toget på vej hjem for det første fordi der sjældent er plads og for det andet fordi det trods alt er lidt bedre end at sidde ned, selvom det ikke ligefrem kan kaldes motion synes jeg det er et udgangspunkt og så håber jeg at min medicin er kommet nogenlunde under kontrol til at jeg i næste uge kan begynde på noget mere normalt motion.. Når man er vant til at løbe mellem 5 og 8 km om dagen kommer man til at savne det når man ikke har kunne det i lang tid...
Men jeg vil helt klart prøve at kontakte astma/allergiforeningen og høre om de har nogle gode råd til hvad der er godt at gøre som motion.
Nej det har jeg ikke.. det er kun en uge siden jeg fik det konstateret og min læge er stadig igang med at prøve at finde den rigtige dosis medicin..
Jeg har tænkt mig fra i morgen af at stå af 2 stoppesteder før om morgen når jeg skal i skole/ på arbejde. det svare til ca 1 km og jeg har god tid da jeg er der en halv time før jeg skal møde. Jeg kan dog ikke nå det om eftermiddagen men der vil jeg så prøve om jeg lige stille kan begynde enten at løbe en lille tur eller bruge den stepmakine eller skimaskine som jeg har i min lejlighed. Jeg er også begyndt at stå op i toget på vej hjem for det første fordi der sjældent er plads og for det andet fordi det trods alt er lidt bedre end at sidde ned, selvom det ikke ligefrem kan kaldes motion synes jeg det er et udgangspunkt og så håber jeg at min medicin er kommet nogenlunde under kontrol til at jeg i næste uge kan begynde på noget mere normalt motion.. Når man er vant til at løbe mellem 5 og 8 km om dagen kommer man til at savne det når man ikke har kunne det i lang tid...
Men jeg vil helt klart prøve at kontakte astma/allergiforeningen og høre om de har nogle gode råd til hvad der er godt at gøre som motion.
16 år12. marts 2008 kl. 14:17
syvsover (slettet)
hejsa
Tillykke med de forskellige vægttab, store som små i løbet af de sidste par uger. Jeg har nemlig ikke været til 'onsdagsvejning' siden.
Jeg vejer mig dog flittigt, og taster det også ind her på madital, men jeg havde ikke rigtig lyst til at fortælle at det ikke går helt som jeg kunne ønske: Da jeg havde været igang her på madital i fire uger med et gennemsnitligt kalorieunderskud på 1000 Kcal/dag, så viste vægten sølle 400 mindre end udgangspunktet. Jeg ved det godt. Mens, vand i kroppen og alle de andre forklaringer - men det ændrer bare ikke på, at det går ud over motivationen.
Nu hvor jeg også er kommet i gang med træningen, er det begyndt at gå bedre: jeg vejer nu 75,6 kg - hvor jeg begyndte på 78-79 kg.
I næste uge vil jeg melde tilbage hvordan det er gået, uanset om det er gået godt eller skidt. Jeg orker ikke at gentage min egen evindelige slankefælde - at give op når jeg møder (en smule) modstand.
god slanke-uge til alle
/Helle
Tillykke med de forskellige vægttab, store som små i løbet af de sidste par uger. Jeg har nemlig ikke været til 'onsdagsvejning' siden.
Jeg vejer mig dog flittigt, og taster det også ind her på madital, men jeg havde ikke rigtig lyst til at fortælle at det ikke går helt som jeg kunne ønske: Da jeg havde været igang her på madital i fire uger med et gennemsnitligt kalorieunderskud på 1000 Kcal/dag, så viste vægten sølle 400 mindre end udgangspunktet. Jeg ved det godt. Mens, vand i kroppen og alle de andre forklaringer - men det ændrer bare ikke på, at det går ud over motivationen.
Nu hvor jeg også er kommet i gang med træningen, er det begyndt at gå bedre: jeg vejer nu 75,6 kg - hvor jeg begyndte på 78-79 kg.
I næste uge vil jeg melde tilbage hvordan det er gået, uanset om det er gået godt eller skidt. Jeg orker ikke at gentage min egen evindelige slankefælde - at give op når jeg møder (en smule) modstand.
god slanke-uge til alle
/Helle
16 år12. marts 2008 kl. 15:53
Futura (slettet)
re: Onsdagsvejning d. 12/3 08ykke til Jer, der har set de ønskede resultater
Tillykke til Jer, der har set de ønskede resultater på vægten i morges!!
Og "op på/bliv på hesten" til Jer/os, der ikke så de ønskede tal!
Jeg havde forventet at kunne skrive om et tab på -500 g (det er, hvad vægten har vist de sidste par dage), men "dyret" snød mig i morges :-(
Jeg ved godt, at der er op- og nedture, at det vigtige er at se det over et længere stykke tid, at det vigtigste er den nedadgående hældning på kurven...men jeg blev alligevel skuffet. Så skuffet, at jeg ikke kunne modstå det hvide brød, min søn bagte i går - 2 stykker nåede jeg at spise til morgenmaden, inden jeg fik stoppet mig selv. - Nå, men jeg ER tilbage på hesten igen, og det er jo det vigtigste. Skal vi tage en hurtig galop ud over stepperne, inden det bliver mørkt? :-)
16 år12. marts 2008 kl. 18:19
MereteS (slettet)
Hej til jer allesammen, jeg står stille i denne uge, var ved diætist igår, hun fik mig i så godt humør, for jeg har tabt 2½kg siden sidste md. jeg var ved hende, og hun syntes det er flot, så hun vendte min dag til en god dag selvom jeg var utilfreds med at jeg mangler at tabe mig i denne uge. God uge til jer alle. Merete
16 år13. marts 2008 kl. 06:41
KarinaHadsten (slettet)
MereteS: Det er hårdt med sådan nogle uger, men man må for ali i verden ikke miste modet. SÅ er det med at trække på støtten her på siden eller diætisten. Kig længere tilbage og se at der trods alt er en fald på vægtkurven selvom det står stille her og nu. Jeg havde selv en 3 ugers periode hvor jeg syntes det hele var træls, men jeg holdt fast i kuren selvom det var hårdt når man ikke så resultatet, men pludselig en dag gik det nedad igen. Og det skal også nok komme for dig.
16 år13. marts 2008 kl. 08:11
Mht. til dit ønske om at tabe dig inden fødselsdagen, så er det da stadig ikke urealistisk, så bare klø på - og ikke noget med at droppe grøntsagerne. De skal nok give vægttab på et tidspunkt.