#12 af bruger slettet
Sunde opskrifter søges
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: Sunde opskrifter søges
Hejsa
Jeg er også ny her på siden, syntes som Lene at det kan være lidt svært at finde ud af det hele ;-) men det er nu ved at hjælpe på det.
Jeg kan da bidrage med en fiskeret, laks eller hvad man nu syntes, kommes i et fad med reven gullerod, persillerod, pastinak og strimler af porre. Tilsæt fromagefraice 0,5 og smag til med kryderrier efter beha, der kan pyntes med citron og dil når retten serveres
Jeg er også ny her på siden, syntes som Lene at det kan være lidt svært at finde ud af det hele ;-) men det er nu ved at hjælpe på det.
Jeg kan da bidrage med en fiskeret, laks eller hvad man nu syntes, kommes i et fad med reven gullerod, persillerod, pastinak og strimler af porre. Tilsæt fromagefraice 0,5 og smag til med kryderrier efter beha, der kan pyntes med citron og dil når retten serveres
16 år11. marts 2008 kl. 13:03
iakob
Du frisen... skal den ret opvarmes? I så fald, hvor høj temperatur og hvor lang tid?
Jeg læste for nyligt at vil man spise fisk rå, så bør det fryses lidt først. Det skulle angiveligt være for at dræbe eventuelle orm i fisken - jeg mener at have hørt det før. Er der noget om snakken?
Jeg læste for nyligt at vil man spise fisk rå, så bør det fryses lidt først. Det skulle angiveligt være for at dræbe eventuelle orm i fisken - jeg mener at have hørt det før. Er der noget om snakken?
16 år11. marts 2008 kl. 20:24
Futura (slettet)
...ja, orm eller parasitter :-( Der er derfor man skal opvarme - eller fryse - rå fisk, inden den kan spises...det gælder i alt de fisk, man bruger til sushi.
16 år12. marts 2008 kl. 17:55
Frk M (slettet)
Jeg skærer gerne en masse grøntsager i stave, f.eks. peberfrugt, gulerødder, agurk, blomkål i buketter, radisser dertil en mager dressing eller hummus, så bliver det næsten som en snack.
Spiser også en del fisk, tun steak, rødfisk, sej eller andet i den dur, det kan tilberedes rimeligt nem i ovn og indeholder meget protein og så sund fedt
Spiser også en del fisk, tun steak, rødfisk, sej eller andet i den dur, det kan tilberedes rimeligt nem i ovn og indeholder meget protein og så sund fedt
16 år15. marts 2008 kl. 22:27
KarinaHadsten (slettet)
leneoutzen: Opskrifterne på opskrifter.heede.dk bygger på principperne fra Vægtkonsulenterne. I princippet kan man ikke få sådan en madplan uden at melde sig ind hos vægtkonsulenterne. Men. Princippet med frokost og aftensmad er noget med 120-150 g kød (så vidt jeg husker) og så 300 g grøntsager. Så er det nogle ting man må få ekstra dagligt, som smør, majonæse osv. Der er rigtig mange regler og det er dem der tit henvises til.
16 år17. marts 2008 kl. 12:27
iakob
Jeg følger alligevel min egen "kostplan" - den som helst skal give smileys herinde så at teksten i opskrifter.heede.dk har jeg vist ikke engang læst.
Men opskrifterne er jo gode nok :-) Dem bruger jeg af og til.
Har du i øvrigt kikket på madABC.dk? Der kan man også finde nogle gode retter. Og nogle usunde... men sådan er livet jo.
Men opskrifterne er jo gode nok :-) Dem bruger jeg af og til.
Har du i øvrigt kikket på madABC.dk? Der kan man også finde nogle gode retter. Og nogle usunde... men sådan er livet jo.
16 år17. marts 2008 kl. 13:38
Jeg har været inde på siden opskrifter.heede.dk og det er en rigtig god side med god inspiration. Men jeg har et spørgsmål.
På siden bliver der refereret til en kostplan, hvor kan denne findes? Jeg syntes lidt der mangler nogle informationer til at forsåt hele konceptet..