Onsdagsvejning d. 5/2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Onsdagsvejning d. 5/2
Jeg har et projekt, der hedder "sund livsstil - kun lidt sukker" - desværre kan jeg ikke se det på vægten endnu. Det kan være, at vi har smovset for mange smoothies, dem er der jo da en del kalorier i. Jeg har også spist lidt flere nødder og mandler, dem plejer jeg kun at spise meget få af. Selv om jeg ikke har tabt mig på vægten, synes jeg, at jeg "føles lettere" ...er det til at forstå?
I går skulle vi have besøg af en revisor, jeg købte en lille box chokolade på min store piges opfordring. Ingen småkager. Jeg tog et stykke. Resten af boxen står stadig i skabet, og jeg har ikke haft lyst til liiige at snuppe et par stykker. Mine smoothies søder jeg med lidt birkesukker, det smager vældig godt.
I denne weekend står den på fest både fredag og lørdag, så bare jeg holder vægten næste uge, er jeg tilfreds.
Pernille, tillykke med den veloverståede fødselsdag! - og dit vægttab :-)
Hvis jeg begynder at skrive maden op herinde, er der så nogen, der har lyst til lige at give et par gode råd?

Venlig hilsen

Maddie
16 år5. marts 2008 kl. 09:43
Hej Alle

Jeg har taget 300 gr på. Har ligget på de 83,3 længe +/- 500 gr. Nu vil jeg til næste uge stramme lidt mere an. Det må være muligt at komme under de. 82,7 som er det laveste jeg har vejet i denne omgang. Synes bare det virker uoverkommelig. Men nu jeg strammer lidt mere an forventer jeg snart at der sker noget.

Hilsen Kaso
16 år5. marts 2008 kl. 09:54
tillykke allesammen med jeres vægttab...

Jeg har siden den 18.2 taget 900 g på men jeg har været syg i 3 uger og er det stadig så der er ingen motion blevet dyrket... jeg er ikke tilfreds med det selv men bare den er under 71 så håber jeg det snart går ned af igen... Det er dog svært da jeg har en mistanke om hvad jeg fejler og min læge nægter at tage prøven der kan bevise det... Jeg har i snart 2 uger haft stærke smerter i venstre bryst som fortsætter ud i armen. Jeg har svært ved at trække vejret og bliver hele tiden meget svimmel... men den læge jeg har nægter at få foretaget et ekg... selvom der er mange med hjerteproblemer i min familie.... derfor har motionen de sidste 3 uger været næsten ikke eksisterende... Jeg vil prøve at stramme mig op til næste uge og dyrke noget motion selvom det er svært når man hver gang man rejser sig føler man er ved besvime og alt bliver sort, men der er jo desværre ikke så meget jeg kan gøre når min læge ikke vil undersøge mig... jeg må lære og leve med det...

Jeg er virkelig glad på alle jeres vegne....
16 år5. marts 2008 kl. 10:05
Det lyder da ikke rart. Kunne du ikke prøve at gå til en anden læge? Sådan skal man da ikke have det så længe.
16 år5. marts 2008 kl. 10:10
Det prøver jeg også på... Jeg vil prøve at få min mors læge til at undersøge mig... for det er ikke rart og det er skræmmende når man kun er 21 år og så have det sådan... jeg er normalt vant til at dyrke motion hver dag så det er mærkeligt at man lige pludselig ikke kan og man derimod mest har lyst til at sove hele tiden... Jeg vil prøve at få en anden læge til at lave undersøgelsen.....
16 år5. marts 2008 kl. 10:14
Det lyder fornuftigt. Kan du måske få din mor med. Måske bliver du taget mere alvorlig, når der er en "voksen" med dig. Din mor er vel også bekymret.
16 år5. marts 2008 kl. 10:17
Her til morgen stod vægten på 71,8 = -900g fra sidste uge - så jeg er MEGET glad.

Jeg har kigge i mine gamle kostdagbøger, fra da jeg gik ved en diætist. Det er over 2 år siden jeg har været under 72 kg. Jubiiiiiii
16 år5. marts 2008 kl. 10:18
Tillykke. Hvor må du bare "svæve" i dag.
16 år5. marts 2008 kl. 10:21
Hej
Jeg har desværre taget mig 500 gr i denne uge.
Æv, det er bare surt. Jeg må på den igen.
Hilsen Sabine
16 år5. marts 2008 kl. 10:24
jo min mor er også meget bekymret... Men hun har hele tiden været med i de her snart 3 uger.. men den læge jeg har sender bare en ind til sygeplejsken i stedet for så hun har aldrig selv undersøgt mig hvilket jeg synes er mærkeligt... jeg ville ikke mene man kunne stille en diagnose uden at undersøge patienten.. Jeg håber jeg kan få min mors læge til at undersøge mig så man kunne få klarhed over om der er noget alvorligt galt...

Stort tillykke til kp08... det er virkelig flot...
16 år5. marts 2008 kl. 10:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });